První plug-in hybrid značky. Lexus NX 450h+ slibuje nečekaně dlouhý dojezd na elektřinu
- Lexus NX 450h+ je první plug-in hybrid této prémiové značky
- Slibuje dojezd až 63 kilometrů na jedno nabití
- Technika elektrifikovaného pohonu pochází z Toyoty RAV4 Plug-in hybrid

Bez elektrifikace to nepůjde a už i Japonci to dobře vědí. Výsledkem je vůbec první plug-in hybrid značky Lexus, což je v kontextu konkurence skoro až nepochopitelné, že jsme se takového vozu nedočkali už mnohem dříve. Každopádně nový Lexus NX 450h+ s možností externího dobíjení je tady a podle výrobce jde o více než jen facelift či přidání nového pohonného ústrojí.
NX 450h+ je první plug-in hybrid značky Lexus
Nové elektrifikované SUV od Lexusu je postaveno na podvozkové platformě Lexus GA-K, která zase o něco zdokonaluje kombinaci pohodlného svezení s nekompromisními jízdními vlastnostmi. Nás ovšem nejvíce zajímá technika pohonu, která prakticky pochází ze sesterské Toyoty RAV4 Plug-in hybrid.
Lexus NX 450h+ je tedy vybaven 2,5litrovým čtyřválcem a dvojicí elektromotorů na obou nápravách, díky čemuž nechybí pohon všech kol. Jezdit můžete na benzín, ale prakticky vždy využijete alespoň hybridní režim a někdy klidně i čistě elektrický režim. Celkový výkon plug-in hybridní soustavy je 306 koní, díky čemuž zvládne vůz zrychlit z nuly na stovku za zhruba 6 sekund. To není na těžkého a velkého mastodonta z japonské produkce vůbec špatné.
Čtěte také: Toyota RAV4 Plug-in hybrid selhala v losím testu. Neuvěřitelným způsobem
Více než slušný dojezd
Pokud jde o baterie a dojezd, tak inženýři z Lexusu osadili novinku Li-Ion baterií s kapacitou 18,1 kWh, což má podle oficiálních čísel postačit až na 63 kilometrů čistě elektrického dojezdu. Podle normy WLTP jsou emise CO2 do 40 g/km, takže vůz bude moci například v Česku využívat výhod SPZ značky pro elektromobily, například zdarma jízda po dálnici či parkování po Praze v patřičných barevných zónách.
Nový plug-in hybridní Lexus NX 450h+ se do prodeje v Evropě dostane během posledního čtvrtletí letošního roku. Na ceny a lokální dostupnost pro český trh si však ještě budeme muset počkat.
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.