Test spotřeby Peugeot e-Rifter – S jakým dojezdem můžete u elektrického MPV počítat?

Zdeněk Buček
  • Podrobně jsme otestovali spotřebu nového Peugeotu e-Rifter
  • Jak si novinka vedla a jaký reálný dojezd nabízí?
  • Prověřili jsme město, dálnice i okresky
Elektrické MPV Peugeot e-Rifter
Elektrické MPV Peugeot e-Rifter

Proklepli jsme elektrickou novinku z dílny Peugeotu s označením e-Rifter. Jde o rodinné MPV postavené na platformě EMP2 od skupiny Stellantis. Nabízí 100kW (134 koní) elektromotor a baterii o využitelné kapacitě 45 kWh. Jak už asi tušíte, velikost baterie značně zkomplikuje plnohodnotný provoz vozu na delší trasy.

Peugeot e-Rifter je úsporný ve městě, ale žrout na dálnici

U vozů typu MPV asi nikdo neočekává nízkou spotřebu. Neaerodynamická karoserie a vyšší hmotnost zákonitě znamenají zvýšení spotřeby. Testování probíhalo za suchého počasí v rozmezí teplot 20–22 °C a s klimatizací nastavenou na 21 °C. Jak si s tím e-Rifter poradil?

Ve městě (kam je vůz — kvůli malé baterii — určen především) se s lehkou nohou a v Eco režimu můžete pohybovat za krásných 13,4 kWh/100 km, to znamená maximální dojezd 335 km, ale ten reálný se bude pohybovat spíš kolem 280–300 km. Jen je potřeba předvídat a jezdit s lehkou nohou, to ale neznamená brzdit provoz. Když jsme hojně využívali zrychlení a dynamiku vozu, dostali jsme se až na hodnotu 17,7 kWh/100 km a dojezd se tím snížil na 230–250 kilometrů.

Elektrické MPV Peugeot e-Rifter
Elektrické MPV Peugeot e-Rifter

Čtěte také: Test nabíjení Peugeot e-Rifter — Jak rychle se nabije francouzské MPV?


Při meziměstském provozu se spotřeba na testovací trase držela okolo hodnoty 16,3 kWh/100 km.  V tomto případě se dojezd vozu pohybuje kolem 270 km, reálně však počítejte s porcí 230–250 kilometrů.

Na dovolenou v Chorvatsku zvolte raději jiné auto

Na dálnici se naplno projeví zhoršená aerodynamika vozu, kterou MPV všeobecně mají. Při rychlosti 110 km/h se spotřeba ustálila na 23,8 kWh/100 km (maximální dojezd 189 km, použitelný zhruba 150 km). To je stále použitelné, ale přestávka na nabíjení na delších trasách již bude nutná. Pokud e-Riftera rozjedete až na 130 km/h, hodnota spotřeby vyletí až na 28,9 kWh/100 km. Tímto tempem plně nabitou baterii zcela vyčerpáte už po 155 kilometrech, proto v praxi už raději po 120 kilometrech hledejte nabíječku.

Kombinovaná spotřeba se za dosud ujetých 406 km drží na hodnotě 18,3 kWh/100 km (30 % dálnice, 10 % mimo město, 60 % město). Dojezd v tomto kombinovaném provozu činí 245 km, průměrnému řidiči by tato porce kilometrů vystačila na celotýdenní provoz a nabíjel by tak jednou za 7 až 8 dní.

Potřebujete-li prostorný vůz pro celou rodinu, s Peugeotem e-Rifter se můžete s trochou plánování pohybovat po celém Česku a když zrovna nespěcháte, tak i zavítat za hranice naší republiky. Na cesty k moři vás ale tento elektromobil komfortně neodveze, pokud si nechcete dávat každých 120–150 km půl hodinovou pauzu na nabíjení.


Autor článku

Zdeněk Buček - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články