Test nabíjení Peugeot e-Rifter – Jak rychle se nabije francouzské MPV?

Zdeněk Buček
  • Jako jedni z prvních jsme měli možnost vyzkoušet nový Peugeot e-Rifter
  • Před plnohodnotným testem se napřed zaměříme na jeho nabíjení
  • Jak si elektrické MPV ze skupiny Stellantis vedlo?
Test nabíjení Peugeotu e-Rifter
Test nabíjení Peugeotu e-Rifter

Během klasického týdenního testu nového elektrického MPV e-Rifter od francouzské automobilky Peugeot jsme se zaměřili také na nabíjení. Elektromobil sdílí stejnou techniku jako řada jeho sourozenců. Pod kapotou tedy nalezneme 100kW (134 koní) elektromotor a pod podlahou malou baterii o využitelné kapacitě 45 kWh. A právě kvůli této malé hodnotě bude potřeba častějšího nabíjení, pokud vyjedete mimo město či na dálnici.

Jak rychle se nabíjí Peugeot e-Rifter?

Jelikož vůz nenabízí větší kapacitu baterie, než zmiňovaných 45 kWh, bude kvůli stavbě karoserie a vyšší hmotnosti (1 799 kg bez posádky) potřeba častěji dobíjet. Obzvlášť, pokud opustíte město nebo okresní cesty a vydáte se na dálnici.

Test probíhal na 150kW ultrarychlé nabíjecí stanici PRE v Klecanech u Prahy v teplotě 22°C a se zahřátou baterií.

Nabíjecí křivka Peugeotu e-Rifter
Nabíjecí křivka Peugeotu e-Rifter

Čtěte také: Peugeot e-2008 GT by byl dokonalý vstupní elektromobil, kdyby neopakoval chyby koncernu


Z 10 na 80 % za necelých 30 minut

Slibovaný nabíjecí výkon 100 kW se skoro podařilo dosáhnout, námi naměřené maximum bylo 98,8 kW. Jen je třeba dodat, že vůz se touto slušnou rychlostí nad 90 kW (vzhledem ke kapacitě baterie) nabíjí pouze v rozmezí 8–29% stavu nabití. Pak je vidět pokles rychlosti na stále použitelných 75 kW, kterými je elektromobil nabíjen až do zhruba 57 % SoC (state of charge, tedy stav nabití – pozn. redakce).

Od této hodnoty už do vozu proudí jen 58 kW výkonu a těsně před hranicí 80 % klesá rychlost nabíjení až na 27 kW, tento výkon se drží až do 90 %. Pokud stále ještě potřebujete dobíjet, je lepší přepojit se na AC a nezabírat tak rychlé DC. Jelikož výkon klesne na 10 kW.

Pokud během nabíjení neděláte něco jiného a jen čekáte, než se vůz dobije, nemá smysl čekat déle než do 80 % SoC. Pro zajímavost dodáme, že nabití z 10 % na 45 % zabere 11,5 minuty (dobito 17 kW potřebných na ujetí 100 km v kombinovaném provozu). A nabití z 80 na 90 % zabere 10,5 minuty. Zde vidíte, že čekat na nabíjení po dosažení 80% hranice je časově neefektivní a je lepší přápadně zastavit ještě jednou, pokud je to možné.


Autor článku

Zdeněk Buček - Redaktor

Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články