Test Peugeot 308 SW Hybrid 225 – První pocity ze stylového kombíku pro náročnější

Zdeněk Buček
  • Peugeot nám dnes představil nejnovější generaci modelu 308 SW
  • K dispozici jsou benzinové, dieselové a plug-in hybridní motorizace
  • Elektrifikovanou verzi jsme i krátce projeli a tohle jsou naše první dojmy
Nový Peugeot 308 SW plug-in hybrid
Nový Peugeot 308 SW plug-in hybrid

Francouzská automobilka Peugeot uvedla na český trh nejnovější generaci modelu 308 SW, jedná se o vůz typu kombi. Ta přichází po 5 měsících, co je na trhu varianta hatchback. V nabídce jsou jak spalovací motory na benzin a naftu, tak i plug-in hybridní pohon. V roce 2023 přijdou obě karosářské varianty s plně elektrickým pohonem.

Co nabízí Peugeot 308 SW?

Nová generace 308 SW narostla oproti svému předchůdci o 5 cm na délku. Agresivní přední část vozu nabízí inovovanou masku chladiče s novým logem značky uprostřed. Pod LED Matrix světlomety vybíhá světelná linka charakteristická pro nové modely Peugeotu.

Prodloužená kapota a dozadu posunuté čelní sklo o 10 cm umocňuje robustní a sportovní vzhled vozu. Boční pohled dává tušit prostorný interiér. Na střeše jsou pak osazeny stylové lesklé černé lišty. Jeho cena začíná na částce 555 tisíc korun za benzinovou motorozaci 1.2 PureTech ve výbavě Active Pack. Vystoupat může až 1 140 000 korun za plug-in hybrid ve výbavě GT Pack. Nejlevnější plug-in hybrid pořídíte už za 890 tisíc korun.

Nový Peugeot 308 SW plug-in hybrid
Nový Peugeot 308 SW plug-in hybrid

Čtěte také: Peugeot usilovně testuje zbrusu nový model, nebude chybět ani elektrická varianta


Z nabídky pohonů si vybere každý

Nová 308 SW se dodává ve třech variantách pohonu. Benzínové motory 1.2 PureTech mají výkonové verze 81 kW a 96 kW. Výkonnější motor je možné osadit i automatickou převodovkou. Naftová jednotka nabízí výkon 96 kW a je k dispozici s manuálním či automatickým řazením.

Pro nás ale budou nejzajímavější plug-in hybridní verze. Vybírat můžete ze dvou jednotek, lišících se výkonem, konkrétně 110 kW a 132 kW. Rozdíl bude ve spalovacím motoru, se kterým malý elektromotor spolupracuje. Kapacita baterie je 12,4 kWh, využitelná pak 9,9 kWh. To vystačí na plně elektrický dojezd 60 km dle WLTP. Nabíjení je standardně řešeno jednofázovou nabíječkou o výkonu 3,7 kW, za příplatek 16 tisíc můžete vůz dobíjet až 7,4kW.

Interiér Peugeotu 308 SW plug-in hybrid
Interiér Peugeotu 308 SW plug-in hybrid

Čtěte také: Test Peugeot e-Rifter – Jinak povedené MPV je odsouzeno na cesty kolem komína


Útulný a prostorný interiér

Před řidičem se nachází plně digitální i-cockpit, který si můžete konfigurovat podle vašich představ. Vedle něj dominuje přednímu prostoru 10palcový dotykový kapacitní displej infotainmentu. Systém doznal značného vylepšení, co se grafického prostředí a rychlosti týče. Pro vůz budou k dispozici také OTA (over-the-air) aktualizace, ale jen pro část infotainmentu, nikoli pro pohon a samotný software vozu.

S ovládáním vozu pomůže také hlasové ovládání, které je zatím v angličtině, čeština by měla přijít v druhé polovině letošního roku. Uvnitř vozidla může posádka využít až 34 litrů úložných prostor a přihrádek.

Objem kufru činí u spalovací varianty 608 litrů, po sklopení zadní řady sedaček se dostáváme až na hodnotu 1 634 litrů. U plug-in hybridu je objem nižší, konkrétně 548 litrů v základním provedení a maximálně pak 1 547 litrů po sklopení sedaček. Novinkou je také hands-free otevírání víka kufru, které se bude hodit, pokud máte plné ruce a potřebujete do kufru uložit náklad.

Zavazadlový prostor Peugeotu 308 SW plug-in hybrid
Zavazadlový prostor Peugeotu 308 SW plug-in hybrid

Čtěte také: Peugeot e-2008 GT by byl dokonalý vstupní elektromobil, kdyby neopakoval chyby koncernu


Za volantem 308 SW

Krátce jsme otestovali novinku také v provozu, konkrétně pak model Peugeot 308 SW Hybrid 225. Ovládací prvky i infotainment vozu jsou nakloněny směrem k řidiči a jsou intuitivně umístěny tam, kde byste je hledali. Testovaná verze byla osazena světle modrými koženými sedačkami, které jsou dobrou alternativou k jinak standardním barvám. Během jízdy jsme měli spotřebu elektřiny kolem 20–21 kWh na 100 km a 2,3 l benzinu. To naznačuje čistě elektrický dojezd kolem 50 kilometrů.

Drtivou většinu cesty jsme jeli jen na elektřinu z baterie, ta může vůz pohánět až do rychlosti 130 km/h. Spalovací motor se připojil jen ve chvíli, kdy jsme sešlápli plynový pedál až na podlahu. Celkově na nás vůz udělal dobrý dojem a budeme se těšit na jeho plnohodnotný test.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články