Originální design a pohon pro každého. Nový Fiat Panda Grande si zamilujete

  • Nový automobil Fiat Panda Grande je představen
  • Malá karoserie i kratší dojezd se pozitivně podepíší pod cenou
  • Platforma Smart Car od Stellantis umožní pohon na palivo i elektřinu
Fiat Panda Grande (2025)

Fiat Panda Grande (2025) | foto: Fiat

Italský Fiat se pokusí snížit náskok konkurence a proto připravuje na trh čtvrtou generaci oblíbeného malého modelu Panda. Přinese dosud nevídaný design v retro stylu a zajímavé pohonné jednotky. Zatímco ostatní výrobci sází své karty především na elektrické modely, Fiat chce potěšit zákazníky na obou stranách barikády. Panda proto přijede jak ve spalovací, tak i elektrické variantě.

Panda Grande je další městský crossover

Když se na snímky podíváte, bude vám více něž jasné, že příliš mnoho toho z poslední Pandy nezůstalo. Je celkově větší, vyšší a mohla by od běžných malých crossoverů přinést i drobné terénní schopnosti. Minimálně oplastování podběhů kol takový směr naznačuje. I z těchto důvodů dostává model přízvisko Grande. Technika bude v mnohém podobná s nedávno uvedeným Citroënem C3. Mezi hlavní rivaly se postaví Dacia Sandero nebo Jeep Avenger.

Vůz bude postaven na platformě Smart Car skupiny Stellantis. Ta se původně měla uchytit především na rozvojových trzích, skupina se ale rozhodla platformu povýšit a vybavila ji lepší technikou. Její výhodou je možnost nasazení jak elektrického, tak i spalovacího agregátu. Je velmi pravděpodobné, že pod kapotou najdeme elektrické motorizace z Citroënu o dojezdech 200 a 325 kilometrů. Ze spalováků by mohlo jít o zástupce tříválcového mild-hybridu o objemu 1,2 litru.


Čtěte také: Fiat odhalil 5 konceptů elektroaut, jeden zvláštnější než druhý


Originální design s odkazem na první generaci

Vůz si pravděpodobně ponechá většinu designu i prvků ze fáze konceptu. Ta jde velmi dobře s dnešním trendem zvýšených podvozků, které jsou mezi řidiči velmi žádané. Zajisté by se ale našla i velká skupina zájemců, kterým bude chybět ten klasický městský hatchback. Pandě by měly zůstat i světlomety s grafikou velkých pixelů. Ty vozu dodávají opticky na velikosti. Pokud jste se těšili, že by vyšší oplastování mohlo přinést i možnost pohonu všech kol, budete zatím zklámáni. Fiat nezmínil žádné plánované novinky v tomto směru. Panda přitom historicky takový pohon nabídla.

Interiér zatím zůstává zahalený, má ale nabídnout prostornou kabinu pro komfortní příměstské cestování. Podle minulých renderů by ale měl být interiér pojat velmi minimalisticky se stylizací do blízké budoucnosti. Nejen uvnitř máme najít odkazy na historickou továrnu v italském Lignottu. Panda by se měla v následujících letech stát hlavním tématem Fiatu a rovnou i celou modelovou řadou. Výrobce plánuje každý rok po dobu dalších 4 let uvést na trh odlišnou karosářskou verzi. Těšit se můžeme na mini pick-up, MPV, crossover-kupé nebo i větší SUV o velikosti Dacie Duster.

Cena a dostupnost

Na trh se nový Fiat Panda Grande dostane začátkem příštího roku s očekávanou cenou 440 tisíc za spalovací verzi a zhruba 640 tisíc za verzi s elektrickým pohonem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Originální design a pohon pro každého. Nový Fiat Panda Grande si zamilujete

  • Nový automobil Fiat Panda Grande je představen
  • Malá karoserie i kratší dojezd se pozitivně podepíší pod cenou
  • Platforma Smart Car od Stellantis umožní pohon na palivo i elektřinu
Fiat Panda Grande (2025)

Fiat Panda Grande (2025) | foto: Fiat

Italský Fiat se pokusí snížit náskok konkurence a proto připravuje na trh čtvrtou generaci oblíbeného malého modelu Panda. Přinese dosud nevídaný design v retro stylu a zajímavé pohonné jednotky. Zatímco ostatní výrobci sází své karty především na elektrické modely, Fiat chce potěšit zákazníky na obou stranách barikády. Panda proto přijede jak ve spalovací, tak i elektrické variantě.

Panda Grande je další městský crossover

Když se na snímky podíváte, bude vám více něž jasné, že příliš mnoho toho z poslední Pandy nezůstalo. Je celkově větší, vyšší a mohla by od běžných malých crossoverů přinést i drobné terénní schopnosti. Minimálně oplastování podběhů kol takový směr naznačuje. I z těchto důvodů dostává model přízvisko Grande. Technika bude v mnohém podobná s nedávno uvedeným Citroënem C3. Mezi hlavní rivaly se postaví Dacia Sandero nebo Jeep Avenger.

Vůz bude postaven na platformě Smart Car skupiny Stellantis. Ta se původně měla uchytit především na rozvojových trzích, skupina se ale rozhodla platformu povýšit a vybavila ji lepší technikou. Její výhodou je možnost nasazení jak elektrického, tak i spalovacího agregátu. Je velmi pravděpodobné, že pod kapotou najdeme elektrické motorizace z Citroënu o dojezdech 200 a 325 kilometrů. Ze spalováků by mohlo jít o zástupce tříválcového mild-hybridu o objemu 1,2 litru.


Čtěte také: Fiat odhalil 5 konceptů elektroaut, jeden zvláštnější než druhý


Originální design s odkazem na první generaci

Vůz si pravděpodobně ponechá většinu designu i prvků ze fáze konceptu. Ta jde velmi dobře s dnešním trendem zvýšených podvozků, které jsou mezi řidiči velmi žádané. Zajisté by se ale našla i velká skupina zájemců, kterým bude chybět ten klasický městský hatchback. Pandě by měly zůstat i světlomety s grafikou velkých pixelů. Ty vozu dodávají opticky na velikosti. Pokud jste se těšili, že by vyšší oplastování mohlo přinést i možnost pohonu všech kol, budete zatím zklámáni. Fiat nezmínil žádné plánované novinky v tomto směru. Panda přitom historicky takový pohon nabídla.

Interiér zatím zůstává zahalený, má ale nabídnout prostornou kabinu pro komfortní příměstské cestování. Podle minulých renderů by ale měl být interiér pojat velmi minimalisticky se stylizací do blízké budoucnosti. Nejen uvnitř máme najít odkazy na historickou továrnu v italském Lignottu. Panda by se měla v následujících letech stát hlavním tématem Fiatu a rovnou i celou modelovou řadou. Výrobce plánuje každý rok po dobu dalších 4 let uvést na trh odlišnou karosářskou verzi. Těšit se můžeme na mini pick-up, MPV, crossover-kupé nebo i větší SUV o velikosti Dacie Duster.

Cena a dostupnost

Na trh se nový Fiat Panda Grande dostane začátkem příštího roku s očekávanou cenou 440 tisíc za spalovací verzi a zhruba 640 tisíc za verzi s elektrickým pohonem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."