Naše redakce měla možnost přes léto otestovat městský elektromobil Opel Corsa-e. Chtěli jsme totiž zjistit, zda dokážeme plnohodnotně nahradit spalovací vůz ve městě, kde jsou lokální emise konvenčních aut přímo alarmující. Právě elektromobilita může být jednou z cest, jak se tomuto nešvaru vyhnout, a tak nezbývá, než takovou změnu vyzkoušet na vlastní kůži.
Mezi největší strašáky Čechů, když se řekne elektromobilita, je dojezd a vysoká cena vozidla. Ostatně není se čemu divit, jelikož drtivá většina lidí dostává mediální masáž, která je ostře zaměřena proti vozům s baterií v podlaze. Nutno však poznamenat, že doby, kdy se elektroautu říkalo “golfový vozík”, jsou dávno pryč. V moderním světě téměř nemusíte řešit dojezd nebo rychlost nabíjení, pokud se budeme bavit o využití ve městě.
Co ale zůstává stále subjektivní, je cena. Pro každého jednotlivce je cenová hladina, ve které se pohybuje, jiná. A je nutné k tomu tak i přistupovat. Koupě elektromobilu by však měla dávat ekonomický smysl, a proto při výběru vozu nepodceňujte položku návratnosti oproti současnému vozu. Neradi bychom ale příliš odbočovali od tématu, a tak pojďme na to hlavní.
Čtěte také: TOP 5 zásadních inovací, díky kterým budou elektromobily zelenější
Pokud stojíte o krátkou odpověď, tak ano, Opel Corsa-e dokáže plnohodnotně nahradit spalovací vůz ve městě. A to velice dobře. Pro zvídavé jsme sestavili pár důležitých bodů, které jasně dávají najevo, v čem je vlastně tento městský ďáblík tak dobrý a proč elektrický pohon zkrátka dává smysl.
Mezi největší výhody městského EV patří paradoxně nabíjení. Už nebudete muset ztrácet čas na pumpách, stačí totiž vždy večer připojit vůz na nabíječku a ráno máte plno. Pokud není domácí nabíjení možné, tak to vlastně vůbec nevadí. Buď se jednou až dvakrát týdně stavíte na rychlonabíječce a třeba si nakoupíte potraviny, nebo můžete využít pomalejší AC sloupky, které najdete po celé Praze (a to i na sídlištích – pozn. redakce).
Velkou výhodou elektroauta oproti spalováku je spotřeba, zvlášť ve zmíněných městech. Díky šikovnému režimu “B” můžete velice citlivě dávkovat výkon, zatímco při povolení pedálu se energie vrací zpátky do vozu a ještě k tomu brzdí. Výsledkem je plynulá jízda bez vibrací a škubání. Po najetých téměř 4000 kilometrech se kombinovaná spotřeba ustálila na 13,7 kWh/100 km, což je extrémně dobrý výsledek.
V zimě taktéž oceníte ochotné nastartování a nestane se, že by vůz při prvních mrazech začal “škytat”. Víme, že jsme v tomto článku neobsáhli veškeré výhody elektroauta, nicméně věříme, že tyto faktory budou patřit mezi rozhodující. Pokud toužíte po detailnějších informacích o provozu auta na baterky, využijte naše vyhledávání článků v hlavičce webu.
Naše redakce měla možnost přes léto otestovat městský elektromobil Opel Corsa-e. Chtěli jsme totiž zjistit, zda dokážeme plnohodnotně nahradit spalovací vůz ve městě, kde jsou lokální emise konvenčních aut přímo alarmující. Právě elektromobilita může být jednou z cest, jak se tomuto nešvaru vyhnout, a tak nezbývá, než takovou změnu vyzkoušet na vlastní kůži.
Mezi největší strašáky Čechů, když se řekne elektromobilita, je dojezd a vysoká cena vozidla. Ostatně není se čemu divit, jelikož drtivá většina lidí dostává mediální masáž, která je ostře zaměřena proti vozům s baterií v podlaze. Nutno však poznamenat, že doby, kdy se elektroautu říkalo “golfový vozík”, jsou dávno pryč. V moderním světě téměř nemusíte řešit dojezd nebo rychlost nabíjení, pokud se budeme bavit o využití ve městě.
Co ale zůstává stále subjektivní, je cena. Pro každého jednotlivce je cenová hladina, ve které se pohybuje, jiná. A je nutné k tomu tak i přistupovat. Koupě elektromobilu by však měla dávat ekonomický smysl, a proto při výběru vozu nepodceňujte položku návratnosti oproti současnému vozu. Neradi bychom ale příliš odbočovali od tématu, a tak pojďme na to hlavní.
Čtěte také: TOP 5 zásadních inovací, díky kterým budou elektromobily zelenější
Pokud stojíte o krátkou odpověď, tak ano, Opel Corsa-e dokáže plnohodnotně nahradit spalovací vůz ve městě. A to velice dobře. Pro zvídavé jsme sestavili pár důležitých bodů, které jasně dávají najevo, v čem je vlastně tento městský ďáblík tak dobrý a proč elektrický pohon zkrátka dává smysl.
Mezi největší výhody městského EV patří paradoxně nabíjení. Už nebudete muset ztrácet čas na pumpách, stačí totiž vždy večer připojit vůz na nabíječku a ráno máte plno. Pokud není domácí nabíjení možné, tak to vlastně vůbec nevadí. Buď se jednou až dvakrát týdně stavíte na rychlonabíječce a třeba si nakoupíte potraviny, nebo můžete využít pomalejší AC sloupky, které najdete po celé Praze (a to i na sídlištích – pozn. redakce).
Velkou výhodou elektroauta oproti spalováku je spotřeba, zvlášť ve zmíněných městech. Díky šikovnému režimu “B” můžete velice citlivě dávkovat výkon, zatímco při povolení pedálu se energie vrací zpátky do vozu a ještě k tomu brzdí. Výsledkem je plynulá jízda bez vibrací a škubání. Po najetých téměř 4000 kilometrech se kombinovaná spotřeba ustálila na 13,7 kWh/100 km, což je extrémně dobrý výsledek.
V zimě taktéž oceníte ochotné nastartování a nestane se, že by vůz při prvních mrazech začal “škytat”. Víme, že jsme v tomto článku neobsáhli veškeré výhody elektroauta, nicméně věříme, že tyto faktory budou patřit mezi rozhodující. Pokud toužíte po detailnějších informacích o provozu auta na baterky, využijte naše vyhledávání článků v hlavičce webu.