Jaký je život s kompaktním elektromobilem v Praze? Odpůrci, budete se divit!

  • Naše redakce měla možnost dlouhodobě otestovat elektromobil Opel Corsa-e
  • Po téměř 4000 kilometrech můžeme říct, jaký je život s kompaktním EV ve městě
  • Dokáže se vyrovnat spalovacímu protějšku, nebo je to taková tragédie?
Opel Corsa-e, elektromobil, test

Elektrický Opel Corsa-e | foto: vlastní

Naše redakce měla možnost přes léto otestovat městský elektromobil Opel Corsa-e. Chtěli jsme totiž zjistit, zda dokážeme plnohodnotně nahradit spalovací vůz ve městě, kde jsou lokální emise konvenčních aut přímo alarmující. Právě elektromobilita může být jednou z cest, jak se tomuto nešvaru vyhnout, a tak nezbývá, než takovou změnu vyzkoušet na vlastní kůži.

Může být Opel Corsa-e ideální parťák do města?

Mezi největší strašáky Čechů, když se řekne elektromobilita, je dojezd a vysoká cena vozidla. Ostatně není se čemu divit, jelikož drtivá většina lidí dostává mediální masáž, která je ostře zaměřena proti vozům s baterií v podlaze. Nutno však poznamenat, že doby, kdy se elektroautu říkalo “golfový vozík”, jsou dávno pryč. V moderním světě téměř nemusíte řešit dojezd nebo rychlost nabíjení, pokud se budeme bavit o využití ve městě.

Co ale zůstává stále subjektivní, je cena. Pro každého jednotlivce je cenová hladina, ve které se pohybuje, jiná. A je nutné k tomu tak i přistupovat. Koupě elektromobilu by však měla dávat ekonomický smysl, a proto při výběru vozu nepodceňujte položku návratnosti oproti současnému vozu. Neradi bychom ale příliš odbočovali od tématu, a tak pojďme na to hlavní.

Opel Corsa-e, elektromobil, test

Opel Corsa-e, elektromobil | foto: vlastní


Čtěte také: TOP 5 zásadních inovací, díky kterým budou elektromobily zelenější


Pohodlně nahradí i spalovací vůz

Pokud stojíte o krátkou odpověď, tak ano, Opel Corsa-e dokáže plnohodnotně nahradit spalovací vůz ve městě. A to velice dobře. Pro zvídavé jsme sestavili pár důležitých bodů, které jasně dávají najevo, v čem je vlastně tento městský ďáblík tak dobrý a proč elektrický pohon zkrátka dává smysl.

Mezi největší výhody městského EV patří paradoxně nabíjení. Už nebudete muset ztrácet čas na pumpách, stačí totiž vždy večer připojit vůz na nabíječku a ráno máte plno. Pokud není domácí nabíjení možné, tak to vlastně vůbec nevadí. Buď se jednou až dvakrát týdně stavíte na rychlonabíječce a třeba si nakoupíte potraviny, nebo můžete využít pomalejší AC sloupky, které najdete po celé Praze (a to i na sídlištích – pozn. redakce).

Opel Corsa-e, elektromobil, test

Opel Corsa-e je skvělý pomocník do města | foto: vlastní

Výhod je hned několik

Velkou výhodou elektroauta oproti spalováku je spotřeba, zvlášť ve zmíněných městech. Díky šikovnému režimu “B” můžete velice citlivě dávkovat výkon, zatímco při povolení pedálu se energie vrací zpátky do vozu a ještě k tomu brzdí. Výsledkem je plynulá jízda bez vibrací a škubání. Po najetých téměř 4000 kilometrech se kombinovaná spotřeba ustálila na 13,7 kWh/100 km, což je extrémně dobrý výsledek.

V zimě taktéž oceníte ochotné nastartování a nestane se, že by vůz při prvních mrazech začal “škytat”. Víme, že jsme v tomto článku neobsáhli veškeré výhody elektroauta, nicméně věříme, že tyto faktory budou patřit mezi rozhodující. Pokud toužíte po detailnějších informacích o provozu auta na baterky, využijte naše vyhledávání článků v hlavičce webu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaký je život s kompaktním elektromobilem v Praze? Odpůrci, budete se divit!

  • Naše redakce měla možnost dlouhodobě otestovat elektromobil Opel Corsa-e
  • Po téměř 4000 kilometrech můžeme říct, jaký je život s kompaktním EV ve městě
  • Dokáže se vyrovnat spalovacímu protějšku, nebo je to taková tragédie?
Opel Corsa-e, elektromobil, test

Elektrický Opel Corsa-e | foto: vlastní

Naše redakce měla možnost přes léto otestovat městský elektromobil Opel Corsa-e. Chtěli jsme totiž zjistit, zda dokážeme plnohodnotně nahradit spalovací vůz ve městě, kde jsou lokální emise konvenčních aut přímo alarmující. Právě elektromobilita může být jednou z cest, jak se tomuto nešvaru vyhnout, a tak nezbývá, než takovou změnu vyzkoušet na vlastní kůži.

Může být Opel Corsa-e ideální parťák do města?

Mezi největší strašáky Čechů, když se řekne elektromobilita, je dojezd a vysoká cena vozidla. Ostatně není se čemu divit, jelikož drtivá většina lidí dostává mediální masáž, která je ostře zaměřena proti vozům s baterií v podlaze. Nutno však poznamenat, že doby, kdy se elektroautu říkalo “golfový vozík”, jsou dávno pryč. V moderním světě téměř nemusíte řešit dojezd nebo rychlost nabíjení, pokud se budeme bavit o využití ve městě.

Co ale zůstává stále subjektivní, je cena. Pro každého jednotlivce je cenová hladina, ve které se pohybuje, jiná. A je nutné k tomu tak i přistupovat. Koupě elektromobilu by však měla dávat ekonomický smysl, a proto při výběru vozu nepodceňujte položku návratnosti oproti současnému vozu. Neradi bychom ale příliš odbočovali od tématu, a tak pojďme na to hlavní.

Opel Corsa-e, elektromobil, test

Opel Corsa-e, elektromobil | foto: vlastní


Čtěte také: TOP 5 zásadních inovací, díky kterým budou elektromobily zelenější


Pohodlně nahradí i spalovací vůz

Pokud stojíte o krátkou odpověď, tak ano, Opel Corsa-e dokáže plnohodnotně nahradit spalovací vůz ve městě. A to velice dobře. Pro zvídavé jsme sestavili pár důležitých bodů, které jasně dávají najevo, v čem je vlastně tento městský ďáblík tak dobrý a proč elektrický pohon zkrátka dává smysl.

Mezi největší výhody městského EV patří paradoxně nabíjení. Už nebudete muset ztrácet čas na pumpách, stačí totiž vždy večer připojit vůz na nabíječku a ráno máte plno. Pokud není domácí nabíjení možné, tak to vlastně vůbec nevadí. Buď se jednou až dvakrát týdně stavíte na rychlonabíječce a třeba si nakoupíte potraviny, nebo můžete využít pomalejší AC sloupky, které najdete po celé Praze (a to i na sídlištích – pozn. redakce).

Opel Corsa-e, elektromobil, test

Opel Corsa-e je skvělý pomocník do města | foto: vlastní

Výhod je hned několik

Velkou výhodou elektroauta oproti spalováku je spotřeba, zvlášť ve zmíněných městech. Díky šikovnému režimu “B” můžete velice citlivě dávkovat výkon, zatímco při povolení pedálu se energie vrací zpátky do vozu a ještě k tomu brzdí. Výsledkem je plynulá jízda bez vibrací a škubání. Po najetých téměř 4000 kilometrech se kombinovaná spotřeba ustálila na 13,7 kWh/100 km, což je extrémně dobrý výsledek.

V zimě taktéž oceníte ochotné nastartování a nestane se, že by vůz při prvních mrazech začal “škytat”. Víme, že jsme v tomto článku neobsáhli veškeré výhody elektroauta, nicméně věříme, že tyto faktory budou patřit mezi rozhodující. Pokud toužíte po detailnějších informacích o provozu auta na baterky, využijte naše vyhledávání článků v hlavičce webu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."