Ojeté elektromobily výrazně zlevnily. Je správná doba na jejich pořízení?
- Elektromobily v českých bazarech dramaticky zlevňují
- Například Škodu Enyaq teď pořídíte o 33 % levněji, než před rokem
- Levným elektroautem je BMW i3, za které nedáte v průměru ani 500 tisíc

AAA Auto, největší prodejce ojetých vozů v Česku, zveřejnil čerstvá data o prodejích ojetin. Největší roční nárůst zaznamenávají hybridy (76 %), podle našeho názoru zejména proto, že jsou cenově zhruba na obdobné úrovni jako spalovací auta, přitom dokáží snížit náklady na provoz. Rostl také zájem o elektromobily, a to meziročně o 41 %. Z klasických uhlíkatých paliv nejvíc přidaly benzinové motorizace (30 %), diesely táhnou nejméně (20 %).
Ojetá elektroauta jsou v kurzu
U elektromobilů došlo k velmi výraznému meziročnímu poklesu cen, takže pokud jste na něco podobného čekali, nyní je ta správná doba na pořízení ojetému elektromobilu. Například cena ojeté Škody Enyaq, která se vloni stala v případě nových aut jednoznačně nejprodávanějším elektromobilem na českém trhu, spadla o 33 % na 1 029 milionu korun.
Velice povedený elektromobil Tesla Model 3 zase v případě ojetiny zlevnil o 22 % na průměrných 739 tisíc Kč a cenově dostupnější je teď také menší, městské elektroauto BMW i3, jehož cena klesla o 20 % na 499 tisíc korun. A zlevňování se týká i prémiových modelů, třeba Porsche Taycan se nyní nabízí o 12 % levněji, konkrétně průměrně za 2,29 milionu korun.

Čtěte také: Jako klasické střešní tašky. Rakušané vyrábějí solární panely, které jsou červené
Zlevňují také hybridy
Klesají také ceny hybridních modelů – nejpopulárnější jsou ty od značky Toyota, nejvíce poptávané jsou modely Corolla (pokles ceny o 14 % na 515 tisíc Kč) a RAV4 (pokles o 5,3 % na 786 tisíc Kč). Velký propad – o 7,5 % – zaznamenal také Hyundai Tucson (na 785 tisíc Kč).
Jedním z mála modelů, který v meziročním srovnání nezlevnil, je česká jednička Škoda Octavia (+3,4 %), druhá v žebříčku nejnabízenějších vozů, Fabia, však ubrala 5,6 procenta, třetí Superb pak necelé procento.
Klesající trend
„To bylo meziroční srovnání, meziměsíčně však pozorujeme pokles ve všech sledovaných kategoriích. Dieselů a benzinů ubylo o necelá dvě procenta, nabídka hybridů poklesla o necelých deset procent, elektromobilů dokonce o 12 procent,“ vypočítává Petr Vaněček.
Co se týče v úvodu zmíněného poklesu cen, u hybridů byly v dubnu nižší o 1,5 procenta než v březnu (medián 690 tisíc Kč), jejich stáří zůstalo na hodnotě 3,1 roku; nájezd se mírně zvýšil na 41 tisíc km. Také elektromobily zlevňovaly, a to o 2,2 procenta na 879 tisíc Kč, tachometrový medián 25 000 km zůstal prakticky stejný, elektriky však o rok omládly (2,1 vs 3,1 r.).
Pokles cen je zjevný u všech nejprodávanějších, a tedy i nejinzerovanějších elektrických vozů – Škoda Enyaq spadla o 70 tisíc korun na 1 029 milionu Kč, Tesla Model 3 o 15 tisíc na 740 tisíc Kč, BMW i3 o 60 tisíc na rovný půlmilion.
Autor článku

Martin fandí technologiím napříč obory – od mobilních zařízení až po chytrá auta. Sleduje inovace, které mají smysl a zlepšují každodenní život. V článcích kombinuje nadhled, technický přehled a lehkou dávku humoru.
Martin fandí technologiím napříč obory – od mobilních zařízení až po chytrá auta. Sleduje inovace, které mají smysl a zlepšují každodenní život. V článcích kombinuje nadhled, technický přehled a lehkou dávku humoru.