Ohrožují elektroauta pracovní místa? Šéf BMW má v tomto ohledu jasno
- Automobilka BMW chce garantovat práci svým zaměstnancům
- Její ředitel, Oliver Zipse, nesouhlasí s rychlým zákazem spalovacích vozidel
- Přechod k elektromobilitě by měl být podle něj postupný

Nová auta jsou z pohledu softwaru stále složitější, ale s přechodem na elektromobily se podstatně zjednodušuje hardware. Odstraněním spalovacího motoru a všech dalších komponent, souvisejících se spalovacím pohonem, se totiž ve vozidlech značně snižuje počet použitých dílů. Zatímco se někteří výrobci obávají, že zákaz prodejů nových spalovacích vozů povede k masové nezaměstnanosti, BMW ujišťuje své pracovníky, že to nebude jejich případ.
Nikdo nepřijde o práci, slibuje šéf BMW
V rozhovoru pro Financial Times generální ředitel Oliver Zipse přislíbil, že firma si chce udržet každého jednotlivého zaměstnance. Jak to chce BMW udělat? Automobilka nabídne současným pracovníkům možnost rozšířit si kvalifikaci a přizpůsobit se požadavkům výroby elektrických vozů. Jinými slovy, pracovní síla se bude kontinuálně připravovat na přechod od spalovacích k čistě elektrickým autům.
Aby BMW zajistilo co nejsnadnější přechod výroby, produkuje pod jednou střechou spalovací i elektrická vozidla. Jiné společnosti zvolily odlišný přístup a postavily nové montážní závody pro oddělenou výrobu automobilů s nulovými emisemi. Další firmy zase od základu přestavěly původní zařízení a přeměnily je na výhradní výrobu elektrických vozidel. U německé luxusní značky vyrábějí benzinové a dieselové modely stejní zaměstnanci na montážních linkách, z nichž následně sjíždějí také hybridy a elektromobily.

Čtěte také: Pleteme na sebe bič? Šéf BMW se obává drtivého dopadu zákazu spalovacích motorů
Spalovací motory ještě neřekly poslední slovo
Na rozdíl od jiných značek, které se již smířily se zánikem spalovacího motoru, BMW věří, že tato technologie má stále budoucnost. Hlavními důvody tohoto tvrzení jsou vysoké ceny elektromobilů a nedostatečná infrastruktura pro jejich dobíjení v některých zemích. Také nová řada modelů BMW bude mít jak spalovací, tak hybridní nebo plně elektrické modely. Do roku 2030 BMW Group očekává, že 50 % prodejů budou tvořit elektromobily a druhou polovinu spalovací vozy.
Na rozdíl od Audi, které ukončí prodej spalovacích vozidel do roku 2033, BMW zatím konečné datum pro vozy s konvenčním pohonem nestanovilo. Firma by k tomu ale mohla být donucena politickým rozhodnutím za předpokladu, že dojde k odsouhlasení zákazu prodejů spalovacích vozů Evropskou komisí. Pokud se tak stane, žádný výrobce automobilů nebude moci od roku 2035 prodávat osobní vozidla s benzinovým nebo dieselovým motorem.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".