Nový Lexus ES vypadá famózně. Hybrid je klasika, nově lze koupit i elektromobil

Lexus odhalil novou generaci modelu ES pro rok 2026 s hybridní i plně elektrickou variantou. Design vychází z konceptu LF-ZC.
Spojení elegance a ostrých linií
Lexus představil zcela novou generaci modelu ES pro rok 2026, která poprvé nabízí jak hybridní, tak plně elektrickou variantu. Tento krok znamená zásadní posun pro značku, která dosud sázela především na hybridní technologie. Nový Lexus ES debutoval na autosalonu v Šanghaji a přináší modernizovaný design, vylepšenou platformu a důraz na elektrifikaci.
Exteriér nového ES se inspiruje konceptem LF-ZC a přináší ostřejší linie. Novým designovým prvkem jsou tzv. Twin L-Signature Lamps – dvojité světelné podpisy tvořené vnitřně orientovanými světly pro denní svícení a vně umístěnými směrovkami. Tento prvek nejen posiluje vizuální identitu značky Lexus, ale zároveň zlepšuje čitelnost a funkčnost směrových světel.
Zadní část vozu pak nově definuje světelný podpis L-Signature, který v kombinaci s podsvíceným logem Lexus vytváří elegantní, kompaktní světelnou lištu. Ta spojuje funkce brzdových a koncových světel a přesunem dalších světelných prvků k okrajům a níže opticky rozšiřuje záď vozu, čímž zdůrazňuje jeho stabilní postoj a výrazně modelovaný zadní profil.
- Lexus ES500e, zepředu | foto: Lexus
- Lexus ES500e, zezadu | foto: Lexus
Luxus a umělý bambus
Interiér nabízí 12,3palcový digitální přístrojový štít a 14palcovou dotykovou obrazovku infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Kabina byla navržena s cílem vytvořit špičkový sedan s maximálním komfortem a prostorem. Platforma byla kompletně přepracována, přičemž klíčové konstrukční prvky byly nově navrženy. Oproti předchozímu modelu narostla celková délka o přibližně 165 mm a rozvor o 75 mm, což výrazně zvyšuje prostornost kabiny.
Luxusní prvky zahrnují 3D tištěné bambusové obložení dveří, ambientní osvětlení a audiosystém Mark Levinson. Poprvé je navíc pro severoamerický trh k dispozici provedení Executive Package, které z modelu ES vytváří ještě komfortnější prostor pro cestující na zadních sedadlech. Tento paket, určený pro verzi ES 350e FWD Luxury, zahrnuje zadní sedadla s možností sklopení opěradel, výklopnou opěrku nohou na straně spolujezdce, masážní funkci pro krajní zadní místa a vyhřívání i ventilaci zadních sedadel.
Nový ES zároveň jako první model značky získá nejnovější generaci bezpečnostního balíčku Lexus Safety System+ 4.0, který přináší nejmodernější technologie aktivní bezpečnosti a asistence řidiči. Další podrobnosti o tomto systému přijdou později s tím, jak se přiblíží datum uvedení na trh, které by mělo být někdy v příštím roce.

Dvě elektrické verze a jeden hybrid
S čistě elektrickým pohonem jsou nově k dispozici hned dva modely: ES 350e s pohonem předních kol a ES 500e s inteligentním systémem pohonu všech kol DIRECT4 AWD, který plynule upravuje rozdělení točivého momentu na všechna čtyři kola v závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách. Hybridní model ES 350h je vybaven šestou generací hybridního systému s 2,5litrovým čtyřválcem a novým eAxle, který integruje řídicí jednotku a převodovku do kompaktního celku.
Kapacitu akumulátoru výrobce neprozradil, pouze uvedl, že model ES 350e zvládne na 19palcových kolech ujet až 483 kilometrů. Stejně tak však výrobce mlčí i o dalších technických specifikacích. Model ES 350e má mít výkon 221 koní a zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy. Výkonnější verze ES 500e nabídne 338 koní a zrychlení na 100 km/h zvládne za 5,9 sekundy. Hybridní verze ES 350h má výkon 244 koní (oproti předchozím 215 koním u ES 300h) a s pohonem všech kol zrychlí na 100 km/h za 7,8 sekundy. Novinkou je také víceprvková zadní náprava, která zlepšuje jízdní vlastnosti vozu.
Výzvy čínského trhu
Toyota, mateřská společnost Lexusu, dlouho upřednostňovala hybridní technologie před plně elektrickými vozidly. Tento přístup však vedl k zaostávání za konkurencí, zejména na čínském trhu, kde domácí výrobci jako BYD dominují segmentu elektromobilů. Nový Lexus ES (2026) představuje významný posun směrem k elektrifikaci a modernizaci značky.
Model ES je druhým ze tří nových elektromobilů Lexus (BEV), jejichž premiéra je plánována do března 2026, a zároveň předznamenává nové směřování značky, které bude detailně představeno na Japan Mobility Show v říjnu 2025. Přestože Toyota a Lexus vstupují do segmentu elektromobilů později než někteří konkurenti, nové investice a modely jako ES (2026) naznačují odhodlání stát se významnými hráči v této oblasti.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.