Lexus potvrdil práce na elektromobilu nové generace, který má přinést velmi nízký odpor, vysoký dojezd a strukturu podvozku z velkoformátových lisovaných komponentů. Zcela jistě jde o nejodvážnější oznámení letošního japonského veletrhu Japan Mobility Show. I když jde zatím stále o koncept, Lexus se vyjádřil, že produkční verzi chce na silnice dostat v roce 2026.
Má jít o elektromobil nové generace, kterou charakterizují nové bateriové technologie (prismatické bateriové články), řízení po kabelu (bez přímého mechanického spoje s koly) a výrobní postupy listovaných velkoformátových dílů. To se docela slučuje s vizemi dalších výrazných výrobců elektrických vozidel. Toyota s Lexusem si tedy nechtějí nechat ujet alespoň tento vlak. O elektromobilech současné generace totiž nemůže být příliš řeč.
Aby měl vůz co nejlepší aerodynamické vlastnosti, inspiruje se velmi úspěšným sourozencem, Toyotou Prius. Celkový koeficient má být nižší než 0,2. I tvarování a prolisy karoserie mají pomoci s vedením vzduchu kolem vozu. Na detaily o dojedu, pohonu i bateriích je zatím příliš brzy. Aby však měl takový vůz šanci na úspěch, bude se Lexus muset vytasit s něčím, co přesáhne dojezd 1 000 km. Dojezd kolem 500 km totiž Lexus považuje za konvenční, a to rozhodně nemá být charakteristika padnoucí na koncept LC-ZC.
Čtěte také: Musk dokázal skoro nemožné! Konektor NACS od Tesly využije i Toyota a Lexus
Dostupné obrázky naznačují, že by mělo jít o menší sedan, nikoliv středně velký crossover, jak se může z některých úhlů konceptu zdát. Rozvor kol má být téměř identický s Teslou Modelem 3 (o 15 mm delší než Tesla). V porovnání má ale mít nižší výšku střechy. Prostor na zadních sedadlech tak může být pro vyšší postavy méně pohodlný. V celkové délce má být Lexus lehce delší.
Díky úbytku mechanických spojů a řízení pomocí kabelů může být kabina pro cestující prostornější. Volant nebo jeho moderní adaptace se tak stávají více digitálním joystickem než tradičním řídícím prvkem. Zatím se tato technologie do produkčních vozidel příliš nedostává, brzy ale zajisté nastane doba, kdy se z konceptů přesune více i do běžného provozu. Velkou výzvou ovšem zůstává přenos zpětné vazby od kol k řidiči. Ovšem Toyota má obrovský potenciál tento nedostatek vyřešit. Takový úkol se zdá být hodný japonských chytrých vývojářů.
O zbylých vlastnostech a funkcích můžeme dále jen spekulovat. Z designové stránky vůz vypadá jako futuristický Prius převedený do nového myšlení Lexusu. Z interiérových fotografií nelze usuzovat mnoho, zde je velká pravděpodobnost většího přepracování. Přístrojová deska je tvořena z velké části displeji, které doplňuje drobný hranatý „volant“. Chce se Lexus co nejvíce přiblížit stylu Tesly nebo jde jen čistě o minimalistický směr?
Lexus potvrdil práce na elektromobilu nové generace, který má přinést velmi nízký odpor, vysoký dojezd a strukturu podvozku z velkoformátových lisovaných komponentů. Zcela jistě jde o nejodvážnější oznámení letošního japonského veletrhu Japan Mobility Show. I když jde zatím stále o koncept, Lexus se vyjádřil, že produkční verzi chce na silnice dostat v roce 2026.
Má jít o elektromobil nové generace, kterou charakterizují nové bateriové technologie (prismatické bateriové články), řízení po kabelu (bez přímého mechanického spoje s koly) a výrobní postupy listovaných velkoformátových dílů. To se docela slučuje s vizemi dalších výrazných výrobců elektrických vozidel. Toyota s Lexusem si tedy nechtějí nechat ujet alespoň tento vlak. O elektromobilech současné generace totiž nemůže být příliš řeč.
Aby měl vůz co nejlepší aerodynamické vlastnosti, inspiruje se velmi úspěšným sourozencem, Toyotou Prius. Celkový koeficient má být nižší než 0,2. I tvarování a prolisy karoserie mají pomoci s vedením vzduchu kolem vozu. Na detaily o dojedu, pohonu i bateriích je zatím příliš brzy. Aby však měl takový vůz šanci na úspěch, bude se Lexus muset vytasit s něčím, co přesáhne dojezd 1 000 km. Dojezd kolem 500 km totiž Lexus považuje za konvenční, a to rozhodně nemá být charakteristika padnoucí na koncept LC-ZC.
Čtěte také: Musk dokázal skoro nemožné! Konektor NACS od Tesly využije i Toyota a Lexus
Dostupné obrázky naznačují, že by mělo jít o menší sedan, nikoliv středně velký crossover, jak se může z některých úhlů konceptu zdát. Rozvor kol má být téměř identický s Teslou Modelem 3 (o 15 mm delší než Tesla). V porovnání má ale mít nižší výšku střechy. Prostor na zadních sedadlech tak může být pro vyšší postavy méně pohodlný. V celkové délce má být Lexus lehce delší.
Díky úbytku mechanických spojů a řízení pomocí kabelů může být kabina pro cestující prostornější. Volant nebo jeho moderní adaptace se tak stávají více digitálním joystickem než tradičním řídícím prvkem. Zatím se tato technologie do produkčních vozidel příliš nedostává, brzy ale zajisté nastane doba, kdy se z konceptů přesune více i do běžného provozu. Velkou výzvou ovšem zůstává přenos zpětné vazby od kol k řidiči. Ovšem Toyota má obrovský potenciál tento nedostatek vyřešit. Takový úkol se zdá být hodný japonských chytrých vývojářů.
O zbylých vlastnostech a funkcích můžeme dále jen spekulovat. Z designové stránky vůz vypadá jako futuristický Prius převedený do nového myšlení Lexusu. Z interiérových fotografií nelze usuzovat mnoho, zde je velká pravděpodobnost většího přepracování. Přístrojová deska je tvořena z velké části displeji, které doplňuje drobný hranatý „volant“. Chce se Lexus co nejvíce přiblížit stylu Tesly nebo jde jen čistě o minimalistický směr?