Ve Fordu se nejspíše rozhodli, že budou své zákazníky mást dvojím označením. Po nesportovním elektrickém Mustangu se na trh chystá druhý model originálního označení. Ford Explorer je na americkém kontinentu známý již dlouhé roky. Na nový elektrický model se ale tentokrát mohou těšit evropští zákazníci. Jedná se o crossover, který bude jako první model využívat spolupráce s koncernem Volkswagen.
Vůz vzniká speciálně pro evropský trh. Vyrábět se bude na nových linkách v německém Kolíně. Není tomu příliš dlouho, kdy společnosti Ford a Volkswagen oznámily spolupráci. Vozy s modrým oválem tak získají přístup k výhradně elektrické platformě MEB. Ta se stala základem i pro nový Explorer.
Velikostí se Ford Explorer zařadí po bok Volkswagenu ID.4. Oproti své „předloze“ bude ale Ford o pár centimetrů kratší. Délkou tak bude dosahovat 4,5 metru. Nabídne svezení pro pět pasažérů. Základní cenou by se měl dostat na hranici jednoho milionu korun. V porovnání s elektrickým Mustangem by se tak mělo jednat o dostupnější vůz. Ten s cenovkou startuje o zhruba půl milionu výše. Předobjednávky plánuje Ford spustit ještě během letošního roku.
Čtěte také: Ford získal ztřeštěný patent. Elektromobily budou mít umělé burnouty
Nabízet se budou dva stupně výbavy, Explorer a Explorer Premium. Vedení společnosti vůz charakterizuje jako spojení německé techniky s americkým duchem a stylem SUV připravený speciálně pro náročné evropské zákazníky. Oproti Volkswagenu ID.4 bude působit robustnějším dojmem i více přímými liniemi. Přední maska, umístění světlometů i typické prvky pro velké americké Fordy zůstanou zachovány i pro menší evropský model. Černě zbarvené A sloupky a unikátní tvarování a zbarvení C sloupku pak vůz opticky zvětšují.
Dominantou interiéru je na výšku orientovaný 15″ středový displej infotainmentu. Jeho zajímavou funkcí je možnost polohování. Podle potřeby tak můžete displej zvýšit či snížit. Konzole se pohybuje v oblouku v rozmezí 30 stupňů náklonu. Před řidičem je umístěný menší, 5″ displej zobrazující jen ty nejdůležitější jízdní data a stav baterie. Dotykovou obrazovku doplňuje touchpad na středové konzoli usnadňující ovládání hudebního systému a jízdních asistentů.
Ve standardní výbavě bude Ford dodávat bezklíčový přístup a startování, dvouzónovou klimatizaci, bezdrátový přístup k platformám Android Auto i Apple CarPlay, ambientní osvětení a mnoho dalšího. V interiéru cestující najdou velké možnosti úložnýc prostorů. Velká přihrádka se nachází například hned pod centrální konzolí. Co se týče zavzazadlového prostoru, nabídne evropský Explorer 450 litrů v běžném stavu. Po složení druhé řady sedadel vznikne prostor o kapacitě 1 400 litrů. V tomto ohledu je na tom ID.4 o něco lépe díky delšímu převisu karoserie.
Ford zatím neoznámil, jaké motory bude do Exploreru dodávat. Mělo by se ale jednat o odlišné jednotky, než které jsou dostupné u Mustangu Mach-E. Minimálně půjde o modernizované modely. Vůz se bude prodávat standardně s pohonem zadní nápravy, za příplatek bude dostupný i pohon všech kol. Spěchající řidiče zajisté potěší rychlé nabíjení. Za 25 minut nabijete vůz z 10 na 80 %. Pro optimální nabíjení bude vůz vybavený teplotním managementem baterie.
Předplatné pro zákazníky nabídne přístup k více než 450 tisícím nabíjecích míst po Evropě. Do konce příštího roku by se pak číslo mělo zvýšit na rovný půl milion. Ochuzeni nebudou ani příznivci ultra rychlých stanic Ionity. Ford zatím neudal předpokládané hodnoty pro baterie ani dojezd vozu. O bezpečnost se postará 12 ultrazvukových čidel, pět kamer a tři radary.
Ford Explorer také bude prvním Fordem v Evropě s vylepšenými jízdními asistenty. Nově tak bude řidiči pomáhat pokročilý systém pro změnu jízdního pruhu včetně udržování pruhu. Doplní ho inteligentní adaptivní tempomat, systémy varování před kolizí, asistent pro jízdu v kolonách a mnoho dalších podpůrných systémů.
Jsme zvědaví, jak se první výhradně evropský elektrický Ford zapíše na seznamu konkurence. Do dvou let jej má doplnit dalších devět modelů. Ty se budou kromě Kolína vyrábět i v rumunském Craiově.
Ve Fordu se nejspíše rozhodli, že budou své zákazníky mást dvojím označením. Po nesportovním elektrickém Mustangu se na trh chystá druhý model originálního označení. Ford Explorer je na americkém kontinentu známý již dlouhé roky. Na nový elektrický model se ale tentokrát mohou těšit evropští zákazníci. Jedná se o crossover, který bude jako první model využívat spolupráce s koncernem Volkswagen.
Vůz vzniká speciálně pro evropský trh. Vyrábět se bude na nových linkách v německém Kolíně. Není tomu příliš dlouho, kdy společnosti Ford a Volkswagen oznámily spolupráci. Vozy s modrým oválem tak získají přístup k výhradně elektrické platformě MEB. Ta se stala základem i pro nový Explorer.
Velikostí se Ford Explorer zařadí po bok Volkswagenu ID.4. Oproti své „předloze“ bude ale Ford o pár centimetrů kratší. Délkou tak bude dosahovat 4,5 metru. Nabídne svezení pro pět pasažérů. Základní cenou by se měl dostat na hranici jednoho milionu korun. V porovnání s elektrickým Mustangem by se tak mělo jednat o dostupnější vůz. Ten s cenovkou startuje o zhruba půl milionu výše. Předobjednávky plánuje Ford spustit ještě během letošního roku.
Čtěte také: Ford získal ztřeštěný patent. Elektromobily budou mít umělé burnouty
Nabízet se budou dva stupně výbavy, Explorer a Explorer Premium. Vedení společnosti vůz charakterizuje jako spojení německé techniky s americkým duchem a stylem SUV připravený speciálně pro náročné evropské zákazníky. Oproti Volkswagenu ID.4 bude působit robustnějším dojmem i více přímými liniemi. Přední maska, umístění světlometů i typické prvky pro velké americké Fordy zůstanou zachovány i pro menší evropský model. Černě zbarvené A sloupky a unikátní tvarování a zbarvení C sloupku pak vůz opticky zvětšují.
Dominantou interiéru je na výšku orientovaný 15″ středový displej infotainmentu. Jeho zajímavou funkcí je možnost polohování. Podle potřeby tak můžete displej zvýšit či snížit. Konzole se pohybuje v oblouku v rozmezí 30 stupňů náklonu. Před řidičem je umístěný menší, 5″ displej zobrazující jen ty nejdůležitější jízdní data a stav baterie. Dotykovou obrazovku doplňuje touchpad na středové konzoli usnadňující ovládání hudebního systému a jízdních asistentů.
Ve standardní výbavě bude Ford dodávat bezklíčový přístup a startování, dvouzónovou klimatizaci, bezdrátový přístup k platformám Android Auto i Apple CarPlay, ambientní osvětení a mnoho dalšího. V interiéru cestující najdou velké možnosti úložnýc prostorů. Velká přihrádka se nachází například hned pod centrální konzolí. Co se týče zavzazadlového prostoru, nabídne evropský Explorer 450 litrů v běžném stavu. Po složení druhé řady sedadel vznikne prostor o kapacitě 1 400 litrů. V tomto ohledu je na tom ID.4 o něco lépe díky delšímu převisu karoserie.
Ford zatím neoznámil, jaké motory bude do Exploreru dodávat. Mělo by se ale jednat o odlišné jednotky, než které jsou dostupné u Mustangu Mach-E. Minimálně půjde o modernizované modely. Vůz se bude prodávat standardně s pohonem zadní nápravy, za příplatek bude dostupný i pohon všech kol. Spěchající řidiče zajisté potěší rychlé nabíjení. Za 25 minut nabijete vůz z 10 na 80 %. Pro optimální nabíjení bude vůz vybavený teplotním managementem baterie.
Předplatné pro zákazníky nabídne přístup k více než 450 tisícím nabíjecích míst po Evropě. Do konce příštího roku by se pak číslo mělo zvýšit na rovný půl milion. Ochuzeni nebudou ani příznivci ultra rychlých stanic Ionity. Ford zatím neudal předpokládané hodnoty pro baterie ani dojezd vozu. O bezpečnost se postará 12 ultrazvukových čidel, pět kamer a tři radary.
Ford Explorer také bude prvním Fordem v Evropě s vylepšenými jízdními asistenty. Nově tak bude řidiči pomáhat pokročilý systém pro změnu jízdního pruhu včetně udržování pruhu. Doplní ho inteligentní adaptivní tempomat, systémy varování před kolizí, asistent pro jízdu v kolonách a mnoho dalších podpůrných systémů.
Jsme zvědaví, jak se první výhradně evropský elektrický Ford zapíše na seznamu konkurence. Do dvou let jej má doplnit dalších devět modelů. Ty se budou kromě Kolína vyrábět i v rumunském Craiově.