Čínský automobilový výrobce GAC představil svůj nejnovější elektromobil. Tím je elektrické SUV uvedené pod názvem Aion Hyper HT, které se má stát významným konkurentem Modelu X. Jaké jsou plány ohledně uvedení tohoto vozidla na trh a co jsme se vlastně dosud o této novince dozvěděli?
Není to ani dva týdny, co čínská společnost GAC zahájila první dodávky svého supersportu Hyper SSR. Nyní veřejnosti výrobce ukazuje další nový vůz, kterým je tentokrát elektrické SUV nesoucí označení HT. Nové SUV s takzvanými Falcon dveřmi nejen díky nim připomíná Teslu Model X, pro kterou se má také stát jedním z hlavních konkurentů.
Úplný název nového automobilu je GAC Aion Hyper HT. A jak už tedy jeho název napovídá, elektrické SUV sjede z linky nové podznačky GAC, která se jmenuje Hyper. Ta si tak nyní do svého portfolia přidává již druhý elektrický vůz.
Čtěte také: Čínané představili zajímavý koncept budoucnosti přepravy. Dali byste si říct?
GAC bude nový Hyper HT nabízet v celkem čtyřech výbavách. Všechny z nich však disponují pouze jedním motorem s pohonem zadních kol. V nejvyšší výbavě si pak zákazníci přijdou i na již zmíněné křídlové dveře. Základní varianta bude stát na platformě 400V a disponovat bude výkonem 180 kW. Z nuly na sto dokáže zrychlit za 6,8 sekundy. Na jedno nabití ujede varianta až 600 kilometrů, přičemž dostatek energie na 140kilometrovou cestu dokáže nabít už za 10 minut.
Co se týče tří verzí ve vyšší výbavě, ty budou mít 800V architekturu s výkonem 250 kW. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokáží za 5,8 sekundy. Dvě střední úrovně výbavy Hyper HT pak nabídnou dojezd 670 kilometrů a během 15minutového nabíjení mají podle automobilky získat dojezd až 415 kilometrů.
Nejvyšší verze s křídlovými dveřmi bude mít dojezd až 770 kilometrů a za deset minut nabijete dojezd až 450 kilometrů. Kdy budu zahájeny předobjednávky elektromobilu Aion Hyper HT, společnost zatím nesdělila. Informace v tuto chvíli nejsou ani o cenách jednotlivých výbav. Základní verze se má však pohybovat okolo 220 tisíc čínských jüanů, tedy v přepočtu asi 700 tisíc korun, což dělá zhruba třetinu ceny Modelu X od Tesly. Tak co, dali byste si říct?
Čínský automobilový výrobce GAC představil svůj nejnovější elektromobil. Tím je elektrické SUV uvedené pod názvem Aion Hyper HT, které se má stát významným konkurentem Modelu X. Jaké jsou plány ohledně uvedení tohoto vozidla na trh a co jsme se vlastně dosud o této novince dozvěděli?
Není to ani dva týdny, co čínská společnost GAC zahájila první dodávky svého supersportu Hyper SSR. Nyní veřejnosti výrobce ukazuje další nový vůz, kterým je tentokrát elektrické SUV nesoucí označení HT. Nové SUV s takzvanými Falcon dveřmi nejen díky nim připomíná Teslu Model X, pro kterou se má také stát jedním z hlavních konkurentů.
Úplný název nového automobilu je GAC Aion Hyper HT. A jak už tedy jeho název napovídá, elektrické SUV sjede z linky nové podznačky GAC, která se jmenuje Hyper. Ta si tak nyní do svého portfolia přidává již druhý elektrický vůz.
Čtěte také: Čínané představili zajímavý koncept budoucnosti přepravy. Dali byste si říct?
GAC bude nový Hyper HT nabízet v celkem čtyřech výbavách. Všechny z nich však disponují pouze jedním motorem s pohonem zadních kol. V nejvyšší výbavě si pak zákazníci přijdou i na již zmíněné křídlové dveře. Základní varianta bude stát na platformě 400V a disponovat bude výkonem 180 kW. Z nuly na sto dokáže zrychlit za 6,8 sekundy. Na jedno nabití ujede varianta až 600 kilometrů, přičemž dostatek energie na 140kilometrovou cestu dokáže nabít už za 10 minut.
Co se týče tří verzí ve vyšší výbavě, ty budou mít 800V architekturu s výkonem 250 kW. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokáží za 5,8 sekundy. Dvě střední úrovně výbavy Hyper HT pak nabídnou dojezd 670 kilometrů a během 15minutového nabíjení mají podle automobilky získat dojezd až 415 kilometrů.
Nejvyšší verze s křídlovými dveřmi bude mít dojezd až 770 kilometrů a za deset minut nabijete dojezd až 450 kilometrů. Kdy budu zahájeny předobjednávky elektromobilu Aion Hyper HT, společnost zatím nesdělila. Informace v tuto chvíli nejsou ani o cenách jednotlivých výbav. Základní verze se má však pohybovat okolo 220 tisíc čínských jüanů, tedy v přepočtu asi 700 tisíc korun, což dělá zhruba třetinu ceny Modelu X od Tesly. Tak co, dali byste si říct?