Tesla dále vylepšuje svou síť rychlodobíjecích stanic Supercharger, kterou provozuje po celém světě. Se třetí generací umožní dobíjení výkonem až 250 kW, což prakticky znamená možnost dobít elektromobil během pouhých 5 minut o více než 120 km dojezdu, nebo dokonce během 1 hodiny o více než 1 600 km! Celkově zkracuje čas dobíjení na polovinu.
Tip: Tesla předělává dobíjecí stanice v Česku a na Slovensku
Tesla neustále zdokonaluje síť rychlodobíječek, které jsou velmi podstatné pro cestování na delší vzdálenosti. Na dobíjecí stanici totiž nemusíte trávit zbytečně příliš mnoho času, jako u většiny konkurenčních řešení. A zatímco u první a posléze druhé generace Superchargeru bylo možné dobíjet výkonem nad 100 kW, nyní Musk aspol. oznámili příchod nového řešení Supercharger V3, které umožní dobíjení výkonem až 250 kW.
Je zde podstatných hned několik vylepšení. Nejde pouze o navýšení výkonu dobíjení, kterého Tesla dosáhla díky přechodu ze systému “chlazení vzduchem” na systém “kapalinového chlazení”, přičemž nový efektivnější dobíjecí kabel je oproti V2 Superchargeru výrazně lehčí, tenčí a také ohebnější. Ale také jde například o to, že už se dobíjecí stanice nebudou dělit o celkový výkon a výkon až 250 kW bude k dispozici na všech dobíjecích místech i při plném obsazení stanice.
Aby bylo možné dosáhnout výrazně rychlejšího dobíjení (za 5 min získáte 120 km dojezdu, nebo za 1 hod dokonce přes 1 600 km), Tesla také přináší novou softwarovou funkci “On-Route Battery Warmup”, která předehřeje baterii na optimální teplotu ještě před tím, než přijedete na dobíjecí stanici. Stačí v autě nastavit navigaci na Supercharger stanici a o vše už se automaticky postará nová funkce, není potřeba jakékoliv další součinnosti. Jen díky této samotné funkci prý klesne průměrný dobíjecí čas o zhruba 25 %. Celkově pak klesá o 50 % a jde tak o nejrychlejší systém dobíjení sériově vyráběných a aktuálně prodávaných elektromobilů na světě.
Jediným háčkem je pouze to, že nejvyšší dobíjecí výkon zatím bude podporovat pouze nejnovější Model 3, a to až po softwarovém updatu, který dorazí v příštím čtvrtletí. Stejně jako příchod prvních dobíjecích stanic, které toto budou běžným majitelům elektromobilů Tesla Model 3 umožňovat. Aktuálně je tedy možné vyzkoušet Supercharger V3 pouze za mořem, a to v rámci betatestování, které je jen pro vybrané majitele. Později v příštích měsících se softwarové aktualizace dočkají i majitelé Modelů S a X, jenže Tesla zatím neuvádí, jakých dobíjecích výkonů se bude dosahovat u nich.
Tesla dále vylepšuje svou síť rychlodobíjecích stanic Supercharger, kterou provozuje po celém světě. Se třetí generací umožní dobíjení výkonem až 250 kW, což prakticky znamená možnost dobít elektromobil během pouhých 5 minut o více než 120 km dojezdu, nebo dokonce během 1 hodiny o více než 1 600 km! Celkově zkracuje čas dobíjení na polovinu.
Tip: Tesla předělává dobíjecí stanice v Česku a na Slovensku
Tesla neustále zdokonaluje síť rychlodobíječek, které jsou velmi podstatné pro cestování na delší vzdálenosti. Na dobíjecí stanici totiž nemusíte trávit zbytečně příliš mnoho času, jako u většiny konkurenčních řešení. A zatímco u první a posléze druhé generace Superchargeru bylo možné dobíjet výkonem nad 100 kW, nyní Musk aspol. oznámili příchod nového řešení Supercharger V3, které umožní dobíjení výkonem až 250 kW.
Je zde podstatných hned několik vylepšení. Nejde pouze o navýšení výkonu dobíjení, kterého Tesla dosáhla díky přechodu ze systému “chlazení vzduchem” na systém “kapalinového chlazení”, přičemž nový efektivnější dobíjecí kabel je oproti V2 Superchargeru výrazně lehčí, tenčí a také ohebnější. Ale také jde například o to, že už se dobíjecí stanice nebudou dělit o celkový výkon a výkon až 250 kW bude k dispozici na všech dobíjecích místech i při plném obsazení stanice.
Aby bylo možné dosáhnout výrazně rychlejšího dobíjení (za 5 min získáte 120 km dojezdu, nebo za 1 hod dokonce přes 1 600 km), Tesla také přináší novou softwarovou funkci “On-Route Battery Warmup”, která předehřeje baterii na optimální teplotu ještě před tím, než přijedete na dobíjecí stanici. Stačí v autě nastavit navigaci na Supercharger stanici a o vše už se automaticky postará nová funkce, není potřeba jakékoliv další součinnosti. Jen díky této samotné funkci prý klesne průměrný dobíjecí čas o zhruba 25 %. Celkově pak klesá o 50 % a jde tak o nejrychlejší systém dobíjení sériově vyráběných a aktuálně prodávaných elektromobilů na světě.
Jediným háčkem je pouze to, že nejvyšší dobíjecí výkon zatím bude podporovat pouze nejnovější Model 3, a to až po softwarovém updatu, který dorazí v příštím čtvrtletí. Stejně jako příchod prvních dobíjecích stanic, které toto budou běžným majitelům elektromobilů Tesla Model 3 umožňovat. Aktuálně je tedy možné vyzkoušet Supercharger V3 pouze za mořem, a to v rámci betatestování, které je jen pro vybrané majitele. Později v příštích měsících se softwarové aktualizace dočkají i majitelé Modelů S a X, jenže Tesla zatím neuvádí, jakých dobíjecích výkonů se bude dosahovat u nich.