Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Tesla předělává dobíjecí stanice v Česku a na Slovensku

  |  Luboš Srb  |  4 komentáře

Tesla s příchodem nového Modelu 3, který je v případě evropských kusů vybaven rovnou z výroby zde nejpoužívanějším konektorem CCS (nikoliv Tesla konektorem), postupně předělává své dobíjecí stanice, aby si poradily s touto změnou.

Tip: Tesla v ČR otevře oficiální servis. Showroom je zatím ve hvězdách

Konkrétně tedy Tesla ve všech evropských zemích, kde se nacházejí její dobíjecí stanice Supercharger, včetně České republiky a Slovenska, přidává k Tesla konektoru ještě konektor evropský CCS, který taktéž podporuje rychlodobíjení.

Tesla instaluje nové konektory postupně. V Evropě má aktuálně asi 80 % dobíjecích stanic Supercharger vybavených současně i CCS konektorem, zjistil slovenský magazín MojElektromobil.sk. A další budou přibývat. Například v České republice se možnost CCS nabíjení objevila pouze u pár stojanů, ve Vestci 2 z 8 a u Humpolce taktéž 2, ale ze 6. Pokud jde o instalaci na olomouckém Superchargeru, kde je 8 stojanů, zatím nemáme žádné informace. Ale vše je jen otázkou času. To samé platí také o stanicích u obce Sielnica u Zvolena a v Bratislavě u Auparku, kde se již CCS konektor objevil na 4 ze 6 stojanů. Postupně budou CCS konektorem, resp. tzv. duálními nabíjecími kabely vybaveny všechny stojany.

Do té doby se na stojanech objevuje upozornění, že jsou některé z nich přednostně určeny majitelů Modelu 3, aby je tedy zbytečně neblokovali majitelé Modelu S a X, které jsou vybavené konektorem od Tesly a mohou se na rozdíl od nového Modelu 3 nabíjet i na ostatních ještě nepředělaných stojanech.

Tip: V Evropě přibývá více než 5 nových rychlodobíječek denně

Pro všechny současné i budoucí majitele Modelu 3 je skvělá zpráva, že Tesla neotálí a dále zdokonaluje svou síť dobíjecích stanic. A navíc s přechodem na konektor CCS v Evropě získají majitelé podstatně větší síť, kde se mohou svůj elektromobil rychle nabíjet, včetně například superrychlých 150 kWh nabíjecích stanic ze sítě Fastned, Ionity, a dalších. A co to dále znamená pro Českou republiku? Předělávání stojanů společně s blížícím se otevřením oficiálního servisu Tesly v Praze může taktéž naznačovat, že se brzy dočkáme otevření online konfigurátoru pro naší zemi a nebude tak potřeba vše vyřizovat přes zahraniční pobočky.

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
KybicPetr H.Martin iOnKerosin Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Mám to tedy chápat tak, že teď si u Tesla superchareger stojanu dobiju i jiné auto než Teslu, za předpokladu, že mám CCS konektor (kabel)?
Nebo je zapotřebí nějaký chip či aplikace od Tesly, která je k mání pouze pro majitele Tesel?

Martin iOn
Martin iOn

stale se jedna o proprietarni system “ONLY TESLA”

Petr H.
Petr H.

Napíše už konečně někdo odborný článek, co se děje s baterii e-auta, když se dostane na rychlonabíječku ? Musí být přeci rozdíl v životnosti, když budu doma stále nabíjet normální zásuvkou, anebo budu dobíjet v rychlonabíječkách. Ve všem co čtu o dobíjení, zní pouze fantastická čísla a časy, za jak dlouho se dá nabít baterka. Ale za jakou cenu !!!

Kybic
Kybic

V Americe je firma půjčující Tesly a ty mají již přes 500 tisíc km s původní baterií a jsou nabíjené jen na superchargerech. Takže není třeba to řešit. Jinak se doporučuje dobíjet je do 80% a vybíjet do 20% – pokud se jezdí jen lokální jízdy. Jen na dálkové přejezdy nabíjet do 100%.

Mobilní zobrazení