Toyota již nebude nabízet výhradně spalovací motorizace
Nová Toyota C-HR přichází ve verzích hybrid a plug-in hybrid
Evropané si již mohou chystat peněženky
Netradiční crossover Toyota C-HR se dočkal své druhé generace a oficiálně se představuje světu. Tedy ne tak úplně, zatím není jisté, zda se dostane také na americký trh. Nicméně Evropané už mohou začít šetřit. V těchto oblastech je vůz velmi populární. Nový facelilftovaný model se vzhledem přibližuje svému elektrickému sourozenci a láká na sportovnější design.
Nová Toyota C-HR jako by z oka vypadla konceptu
Vůz se v mnohém podobá své předloze a konceptu C-HR, který Toyota představila v loňském roce. Výrazné jsou i prolisy a linky ve dveřích. Do sériové výroby se dostalo i netradiční dvoutónové lakování. Zájemci si ale budou moci vybrat také ze střídmější nabídky klasického jednobarevného provedení. Zajímavostí je, že nový model C-HR je první Toyotou, která dostala zapuštěné kliky dveří.
Vnitřek pak velmi připomíná nejnovější generaci modelu Prius. Ovládací prvky i displej jsou ale více orientované směrem k řidiči, což usnadňuje jejich použití. Toyota se rozhodně nesnaží zbavit všech fyzických ovladačů a je to jen dobře. I v roce 2023 si tak můžete regulovat teplotu a směr výdechů tak, jak jsme byli dlouhá desetiletí zvyklí. Hlavní zobrazovací plocha se rozpíná na 12,3 palcích úhlopříčky. Decentní ambientní podsvícení příjemně podtrhuje vnitřní linie vozu.
Model se bude nabízet pouze v hybridním provedení. I zde Toyota vsází na své osvědčené motorizace, a tak se v základní nabídce bude prodávat s věrnou 1,8 litrovou benzínovou pohonnou jednotkou. Za příplatek bude možné do vozu osadit i silnější 2,0 litrovou variantu.
V základu budou obě verze pohánět přední nápravu. Čtyřkolka by se do nabídky měla dostat současně s plug-in hybridní variantou. Pro sportovní adepty se chystá i silnější verze GR Sport. Ta dostane pozměněnou přední masku, 20″ kola a kromě dalších funkcí i Head-up displej nebo prémiovou JBL audio sestavu.
Jak pro evropský, tak i pro americký trh se jedná o velmi dobře známé a spolehlivé motorizace. Je tedy s podivem, že by Toyota chtěla C-HR Američanům zaříznout. Na vině budou nejspíš klesající prodeje. Zatímco modelu C-HR se prodalo kolem 12 tisíc kusů, nový model Corolla Cross byl násobně úspěšnější (přes 50 tisíc prodaných jednotek za minulý rok). Možná by se mohl za oceán dostat pod novým jménem. Cílovým trhem ale každopádně zůstává Evropa.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.