Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Nová grafenová baterie se nabije za pouhých 15 sekund

  |  Michaela Kadlecová  |  22 komentářů

Nová baterie by neměla suplovat lithium-iontové baterie, ale měla by je doplňovat a dodávat jim lepší výkon. O baterie se už prý zajímají automobiloví výrobci a brzo by se měla dostat na trh.

Skeleton Technologies

Grafenové baterie od firmy Skeleton Technologies. Budou revoluční? | foto: Skeleton Technologies

TIP: Tesla má patent na nové baterie, které mohou být revoluční

Společnost Skeleton Technologies, výrobce baterií, oznámila, že společně s německým Technologickým Institutem v Karlsruhe pracuje na vývoji baterie z grafenu, která se bude jmenovat SuperBattery. Baterie se nabije za pouhých 15 sekund a její životní cyklus se počítá na stovky, nebo tisíce.

Grafenová baterie se superkondenzátorem

To, co SuperBattery odlišuje, je Skeletonem patentovaný tvarovatelný grafen karbonový materiál, který umožňuje vysoký výkon a dlouhou životnost superkondenzátoru, který se využívá v grafenové baterii. Superkondenzátory se objevují stále častěji coby doplnková technologie k lithium-ion baterií,“ uvádí Skeleton.

O novou baterii projevili zájem i výrobci automobilů: „SuperBattery si získala hodně pozornosti v sektoru automotive a dopravy. Skeleton Technologies podepsali Dohodu o společném záměru s vedoucí firmou v oblasti automotive, abychom technologii uvedli na trh,“ prohlásila firma.

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
18 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
DušanVencamrazikPetr JežekJsiExot Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Sandokan
Sandokan

Totální pikačovina, nabít 100 kWh za 15 sekund by vyžadovalo napěti a proud mimo reálné tech. možnosti

Stanislav
Stanislav

Je to zmatené, myslím, že tyto kondenzátory budou pomáhat při proudových špičkách na velmi krátkou dobu

Petr Ježek
Petr Ježek

Ultrakapacitory jsou ideální při použití v krátkém vybíjecím režimu, tedy start, akcelerace “owerboost”. Pak se mohou na původní kapacitu postupně dobít přednostní rekuperací. Současné 12V a 24V systémy jsou pro takové proudové zátěže ve vteřinách naprosto nevhodné, nestačí ani 48 V systémy. Proto ty několikasetvoltové systémy s potřebnou robustností vzhledem k proudové zátěži…

Dušan
Dušan

A tom “pokroku a znižovaní cien” EV už počúvam roky a realita je taká, že EV od Škody začína od 40 tis. eúr ….

Venca
Venca

Připomeňte prosím vás jaká byla realita EV od Škody před 10 lety? Abychom to mohli porovnat.
Když vezmu Teslu S P85 z roku 2012 a Teslu S LR Raven z roku 2019, tak posun za těch 7 let je dojezd větší o 30 %, pohon všech kol, cena nižší o 12 %, o 70 % rychlejší nabíjení.

Dušan
Dušan

Pripomeňte mi prosím Vás dôvod prečo Škoda vôbec začala vyrábať elektromobily ?

Lebo tlak a pokuty EÚ .. ináč by nevyrábala žiadne … toľko k tomu vynútenému “pokroku” ….

Mimochodom …… zatiaľ bola výroba EV pre Škodu stratová, ku.va “pokrok” …

PS Tesla je bez masívnej podpory bezvýznamný segment. Tam kde nemá Tesla nejakým spôsobom podporu (priamu či nepriamu) , tak je to “exot” pre pár nadšencov …

JsiExot
JsiExot

Tak radši ať se nikdo nesnaží. Všichni ať dělaj spalovány a vysereme se na technologii, která v budoucnu bude úplně jinde, než kde jsou teď spalováky. Takový omezence mám rád…

Dušan
Dušan

To máte ťažký život : )

Tých “obmedzencov” je väčšina …. zväčša jednoducho preto, lebo na taký drahý “pokrok” jednoducho nemajú …

No možno raz bude EV “niekde inde” … ale zatiaľ je pre bežného človeka nedostupný …. bez ohľadu či ho považuje za pokrok, alebo nie …

Mimochodom, i tie “zlé” spaľováky postupujú a “nespia” ….

JsiExot
JsiExot

Mě nezajímá, jestli na to někdo má nebo ne. Prostě se někde začít musí a za 10 let se stal neuvěřitelnej pokrok.

Venca
Venca

To já vám kldině připomenu. Škoda začala vyrábět EV, protože už je jaksi jasné, že budoucnost je v EV. Bylo by hloupé být snad jediná automobilka na světě co nebude vyrábět EV. Už není rok 2000. Myslíte tlak EU občanů na snižování znečištění? Pochopte už, že čistý vzduch a ticho má svou cenu a ta je dnes už velká a neustále stoupá. Byt u dvouproudové silnice má jinou cenu než byt u parku. Nikdo nemá právo beztrestně znečišťovat ovzduší ostatním. U firem je to samozřejmost, u domácích komínů a žump jsme to už pochypili, u aut to asi ještě chvíli… Číst vice »

Dušan
Dušan

Každé “nečisté” auto dnes platí v EÚ astronomické spotrebné dane … tak nám tu nefabulujte, že tu niekto “beztrestne znečisťuje ovzdušie ostatným” … na rozdiel od vodičov “čistých” EV, kde “bordel” ostane niekde v Afrike či Ázii. No, že je EV budúcnosť je “jasné” akurát euroúradníkom. Reálne by to bol len okrajový segment pokým by technický pokrok nezdokonalil a zlacnil tak, že by si ich kúpil i bežný motorista. To sa nestalo a to ani napriek tým astronomickým spotrebným daniam. Škoda vývoj EV “zaspala” … ale to je logické, lebo zákazníci to ani nepožadovali. A máte pravdu ten pokrok nevidím… Číst vice »

Venca
Venca

Ale to už jsme tu rozebírali několikrát. Ty “astronomické” spotřební daně nestačí ani na výstavbu silnic. EV je budoucnost. Nikdo už v podstatě nevyvýjí nové spalovací motory. Všichni jedou BEV nebo EV s vodíkovými články popřípadě hybridy, tak se s tím už smiřte. Škoda žádný vývoj nezaspala, což dokazuje právě Enyaqem, který ve své cenové a velikostní třídě EV v zatím nemá konkurenci. Neutíkejte ale z tématu, který jste sám nastolil. Jasně jsem vám ukázal progres, který se stal u EV za posledních pár let ve všech směrech, tak buď ho vyvraťte nebo uznejte, že jste řekl blbost a nepřeskakujte… Číst vice »

Dušan
Dušan

“Nikdo už v podstatě nevyvýjí nové spalovací motory.”

Pri tomto blábole končím s diskusiou ….

Venca
Venca

Chápu, že je těžké si to připustit. Odpojení z Matrixu bývá vždy bolestivé. Koncern končí https://www.auto.cz/volkswagen-ohlasil-konec-spalovacich-motoru-126250 Daimler končí https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/opravdu-konci-spalovaci-motory-uz-i-daimler-se-pridava-k-tem-kteri-neplanuji-jejich-dalsi-vyvoj Volvo končí https://www.euro.cz/byznys/konec-spalovacich-motoru-volvo-bude-vyrabet-pouze-elektrovozy-a-hybridy-1358384 Toyota má snad všechny modely už dnes hybridní. Francouzi jen letos představili několik EV a snad ani jediný opravdu NOVÝ čistě spalovací motor. U Korejců je těžiště na EV evidentní podle plánů na příští rok. Ti co ještě začínají vyvíjet opravdu NOVÉ spalovací motory v trochu větší míře je BMW, Mazda, Ford a GM. Chápu, že pro lidi co nedělají ve výzkumu nebo vývoji je těžké si to představit, ale když se dnes manažer rozhodne, že chce nový… Číst vice »

mrazik
mrazik

Automobilky skutecne konci s vyvojem spalovacich motoru, ale samostatnem vyvoji. Spojuji se do alianci, aby prostredky na vyvoj co nejvice zredukovali. Chtelo by se to nejdriv podivat na datum clanku a srovnat s realitou, ktera je diametralne odlisna. Tohle jsou jen takove PR kecy, nic jineho. Co si predstavujes pod pojmem NOVY spalovaci motor ? Uplne od nuly nevznikl zadny, vsechny jsou evoluci stavajicich. Mimochodem Hyundai a Kia pracuji na novem spalovacim motoru a Toyota take. VW pred 10 lety prohlasoval, ze dnes bude mit v nabidce nekolik desitek EV modelu :D Pokrok v EV autech se udal pouze na… Číst vice »

Venca
Venca

Souhlasím s tím, že se spojují, a proto jsem psal “v podstatě”. Nějaký vývoj spalovacích motorů tu bude asi vždy, ale bude neporovnatelný s tím, co tu bylo před 20 lety. Pojmem “NOVÝ” si představuji něco, co má jiný počet válců respektive rozměry vrtání, jiný zdvih nebo principy zapalování. To, že vymění turbo za větší a dají jiný mezichladič za “NOVÝ” motor nepovažuji. Třeba typický příklad NOVÉHO motoru je Skyactiv-X od Mazdy. Ano pracují na nových motorech, které mají rozdělané, ale nové projekty už se nezačínají(toto jsem měl na mysli). Poslední budou uvádět na trh někdy lehce po roce 2025.… Číst vice »

Dušan
Dušan

“nový” vôbec neznamená iný počet valcov, vŕtanie či zdvih …. práveže naopak, môže ísť o ten istý typ motora ….

Takže radšej ostaňte pri “dokazovaní” u EV …. a “nedokazujte” v oblasti, kde ste úplne mimo …

mrazik
mrazik

EV neni zadna budoucnost, neprinasi vubec nic noveho. Naopak do budoucna prinasi velke starosti ohledne baterii a hlavne elektroniky – toi je videt i na ,,klasickych” autech, kde jsou nejvetsi problemy s elektronikou.
Velice usmevne je, ze EU chce jeste zprisnit limity emisi pro auta, coz je defacto nesplnitelne. A jak uz bylo nekolikrat napsano, prodeje pujdou prudce dolu a EU spadne do dalsi krize a to vlastni vinou. No uvidime jak to cele dopadne, ale budoucnost v EV neni a dlouho nebude.

Dušan
Dušan

A ešte jeden “detail” …

https://index.sme.sk/c/22486887/po-kolkych-rokoch-sa-oplati-kupa-elektroauta.html?ref=trz

Čo skonštatoval i elektrodad na youtube a ten určite nie je odporcom EV. Bez vlastného nabíjania sa finančne neoplatí ani prevádzka EV ….

Inak povedané, kto nemôže nabíjať doma, ten na EV neušetrí pri prevádzke absolútne nič …. a pre takých ľudí sa EV finančne neoplatí i keby bola jeho cena porovnateľná s bežným vozidlom …

Petr Ježek
Petr Ježek

Bezprecedentní podpora, kterou se Muskovi dostává od vlády USA a podpora, kterou již spouští v mnohem menší míře EU jsou faktory, které pro běžné tržní hráče nejsou dostupné. Trhy jsou manipulovány a řízeny, svobodný trh je iluzí.

Luděk
Luděk

Jasně že je to další blbost marketingového charakteru. Asi něco podobného jako Super Slavná Dokonalá Nejlepší He3da od machra století, resp Podvod století.
Prosím, ještě tu o Popelce…

Petr Ježek
Petr Ježek

“grafen karbonový materiál…” Grafen je uhlík, tedy karbon…

Mobilní zobrazení