Na konci roku 2019 naznačil Nissan přání, uvést v Japonsku na trh elektromobil, vytvořený na základě konceptu IMk. Nyní přichází produkční verze, pojmenovaná po japonské třešni – Sakura. Tento vůz má do budoucna posloužit jako základní model značky, a to jak z pohledu ceny, tak velikosti. S poloměrem otáčení pouhých 4,8 metru je vůz připraven pustit se do městské džungle v zemi vycházejícího slunce.
Na malém hranatém hatchbacku je poznat inspirace předchozím konceptem IMk už z dálky. Sakura je vyvinutá výhradně jako takzvaný „Kei car“, a pokud jde o velikost, musí splňovat určité předpisy. I z toho důvodu je pouze 3 395 mm dlouhý, 1 475 mm široký a 1 655 mm vysoký. Hodnota rozvoru činí 2 495 mm, což je v poměru k celkové délce velkorysé číslo.
Rozměru bylo dosaženo využitím speciální platformy pro elektromobily, která minimalizuje převisy a dokáže zvětšit vzdálenosti mezi nápravami s cílem dosáhnout většího vnitřního prostoru pro nohy. I na základě délky zadních dveří je vidět že Nissan Sakura je prostorný městský elektromobil.
Čtěte také: Nissan představil 6 elektromobilů najednou, se spalováky nadobro končí
Abychom nehovořili v hádankách, připomeňme, že Kei car v překladu znamená lehký automobil. Tato kategorie byla vytvořena v roce 1949 coby japonská poválečná iniciativa na výrobu levných a cenově dostupných malých aut. Příkladem jednoho z nejznámějších modelů tohoto typu vozidel může být například Honda S660.
Když se vrátíme zpět k Nissanu Sakura, doplňme, že automobil pojme 4 osoby a jeho zavazadlový prostor nabízí objem 107 litrů. Jedná se také o jeden z nejlehčích automobilu na trhu, který v základním provedení váží 1 070 kg.
Srdcem elektromobilu s nulovými emisemi je elektromotor s výkonem 63 koní a točivým momentem 195 Nm. Se Sakurou to sice nevypadá na žádné rekordy na okruhu Nürburgring, ale maximální rychlost 130 km za hodinu bude pro městský provoz, kde stráví tento elektromobil většinu času, víc než dostačující.
Čtěte také: Nissan pracuje na nové generaci baterií, cílem je výrazně nižší cena
Inženýři vybavili malý hatchback lithium-iontovou baterií s kapacitou 20 kWh, která by měla automobilu poskytovat dostatečnou energii pro dojezd až 180 km. Baterie dokáže fungovat také jako powerbanka, která zvládne poskytovat energii pro celý dům, ovšem za předpokladu, že váš odběr nebude vyšší než 12 kW.
Od chvíle, kdy se na palubní desce rozsvítí varovná kontrolka vybité baterie, budete k plnému nabití potřebovat 8 hodin. Do 80 % kapacity se baterie nabije za 40 minut.
Čtěte také: Nissan plánuje řadu sportovních elektromobilů, ve hře je i označení Nismo
I když se nejedná o výkonný elektromobil, i Sakura má sportovní režim, který doplňuje režimy Standard a Eco. Vůz je také možné ovládat pouze jedním pedálem. Nissan současně zmiňuje fakt, že v segmentu Kei car se jedná o vůz s nejtišším interiérem a také první vůz svého druhu, který dokáže díky systému ProPilot Park automaticky řídit, zrychlovat, brzdit a používat při parkování parkovací brzdu.
Nissan Sakura modelového roku 2023, by měl být k dispozici letos v létě ve třech výbavách. Základní provedení stojí 14 tisíc dolarů (necelých 330 tisíc korun) po započtení místních pobídek, určených pro nákup elektromobilu.
Na konci roku 2019 naznačil Nissan přání, uvést v Japonsku na trh elektromobil, vytvořený na základě konceptu IMk. Nyní přichází produkční verze, pojmenovaná po japonské třešni – Sakura. Tento vůz má do budoucna posloužit jako základní model značky, a to jak z pohledu ceny, tak velikosti. S poloměrem otáčení pouhých 4,8 metru je vůz připraven pustit se do městské džungle v zemi vycházejícího slunce.
Na malém hranatém hatchbacku je poznat inspirace předchozím konceptem IMk už z dálky. Sakura je vyvinutá výhradně jako takzvaný „Kei car“, a pokud jde o velikost, musí splňovat určité předpisy. I z toho důvodu je pouze 3 395 mm dlouhý, 1 475 mm široký a 1 655 mm vysoký. Hodnota rozvoru činí 2 495 mm, což je v poměru k celkové délce velkorysé číslo.
Rozměru bylo dosaženo využitím speciální platformy pro elektromobily, která minimalizuje převisy a dokáže zvětšit vzdálenosti mezi nápravami s cílem dosáhnout většího vnitřního prostoru pro nohy. I na základě délky zadních dveří je vidět že Nissan Sakura je prostorný městský elektromobil.
Čtěte také: Nissan představil 6 elektromobilů najednou, se spalováky nadobro končí
Abychom nehovořili v hádankách, připomeňme, že Kei car v překladu znamená lehký automobil. Tato kategorie byla vytvořena v roce 1949 coby japonská poválečná iniciativa na výrobu levných a cenově dostupných malých aut. Příkladem jednoho z nejznámějších modelů tohoto typu vozidel může být například Honda S660.
Když se vrátíme zpět k Nissanu Sakura, doplňme, že automobil pojme 4 osoby a jeho zavazadlový prostor nabízí objem 107 litrů. Jedná se také o jeden z nejlehčích automobilu na trhu, který v základním provedení váží 1 070 kg.
Srdcem elektromobilu s nulovými emisemi je elektromotor s výkonem 63 koní a točivým momentem 195 Nm. Se Sakurou to sice nevypadá na žádné rekordy na okruhu Nürburgring, ale maximální rychlost 130 km za hodinu bude pro městský provoz, kde stráví tento elektromobil většinu času, víc než dostačující.
Čtěte také: Nissan pracuje na nové generaci baterií, cílem je výrazně nižší cena
Inženýři vybavili malý hatchback lithium-iontovou baterií s kapacitou 20 kWh, která by měla automobilu poskytovat dostatečnou energii pro dojezd až 180 km. Baterie dokáže fungovat také jako powerbanka, která zvládne poskytovat energii pro celý dům, ovšem za předpokladu, že váš odběr nebude vyšší než 12 kW.
Od chvíle, kdy se na palubní desce rozsvítí varovná kontrolka vybité baterie, budete k plnému nabití potřebovat 8 hodin. Do 80 % kapacity se baterie nabije za 40 minut.
Čtěte také: Nissan plánuje řadu sportovních elektromobilů, ve hře je i označení Nismo
I když se nejedná o výkonný elektromobil, i Sakura má sportovní režim, který doplňuje režimy Standard a Eco. Vůz je také možné ovládat pouze jedním pedálem. Nissan současně zmiňuje fakt, že v segmentu Kei car se jedná o vůz s nejtišším interiérem a také první vůz svého druhu, který dokáže díky systému ProPilot Park automaticky řídit, zrychlovat, brzdit a používat při parkování parkovací brzdu.
Nissan Sakura modelového roku 2023, by měl být k dispozici letos v létě ve třech výbavách. Základní provedení stojí 14 tisíc dolarů (necelých 330 tisíc korun) po započtení místních pobídek, určených pro nákup elektromobilu.