Nissan Sakura je roztomilý elektromobil za směšné peníze. Co na něj říkáte?

  • Japonská automobilka představila elektrický model Nissan Sakura
  • Městský prcek dokáže urazit na jediné nabití až 180 km
  • I když má výkon jen 63 koní, nechybí mu sportovní režim
Nissan Sakura

Nissan Sakura | foto: Nissan

Na konci roku 2019 naznačil Nissan přání, uvést v Japonsku na trh elektromobil, vytvořený na základě konceptu IMk. Nyní přichází produkční verze, pojmenovaná po japonské třešni – Sakura. Tento vůz má do budoucna posloužit jako základní model značky, a to jak z pohledu ceny, tak velikosti. S poloměrem otáčení pouhých 4,8 metru je vůz připraven pustit se do městské džungle v zemi vycházejícího slunce.

Nissan Sakura je mini elektromobil stvořený pro město

Na malém hranatém hatchbacku je poznat inspirace předchozím konceptem IMk už z dálky. Sakura je vyvinutá výhradně jako takzvaný „Kei car“, a pokud jde o velikost, musí splňovat určité předpisy. I z toho důvodu je pouze 3 395 mm dlouhý, 1 475 mm široký a 1 655 mm vysoký. Hodnota rozvoru činí 2 495 mm, což je v poměru k celkové délce velkorysé číslo.

Rozměru bylo dosaženo využitím speciální platformy pro elektromobily, která minimalizuje převisy a dokáže zvětšit vzdálenosti mezi nápravami s cílem dosáhnout většího vnitřního prostoru pro nohy. I na základě délky zadních dveří je vidět že Nissan Sakura je prostorný městský elektromobil. 

Nissan Sakura

Nissan Sakura | foto: Nissan


Čtěte také: Nissan představil 6 elektromobilů najednou, se spalováky nadobro končí


Abychom nehovořili v hádankách, připomeňme, že Kei car v překladu znamená lehký automobil. Tato kategorie byla vytvořena v roce 1949 coby japonská poválečná iniciativa na výrobu levných a cenově dostupných malých aut. Příkladem jednoho z nejznámějších modelů tohoto typu vozidel může být například Honda S660.

Ideální vůz pro přeplněné japonské metropole

Když se vrátíme zpět k Nissanu Sakura, doplňme, že automobil pojme 4 osoby a jeho zavazadlový prostor nabízí objem 107 litrů. Jedná se také o jeden z nejlehčích automobilu na trhu, který v základním provedení váží 1 070 kg. 

Srdcem elektromobilu s nulovými emisemi je elektromotor s výkonem 63 koní a točivým momentem 195 Nm. Se Sakurou to sice nevypadá na žádné rekordy na okruhu Nürburgring, ale maximální rychlost 130 km za hodinu bude pro městský provoz, kde stráví tento elektromobil většinu času, víc než dostačující.

Nissan Sakura

Nissan Sakura | foto: Nissan


Čtěte také: Nissan pracuje na nové generaci baterií, cílem je výrazně nižší cena


Auto dokáže napájet celý dům

Inženýři vybavili malý hatchback lithium-iontovou baterií s kapacitou 20 kWh, která by měla automobilu poskytovat dostatečnou energii pro dojezd až 180 km. Baterie dokáže fungovat také jako powerbanka, která zvládne poskytovat energii pro celý dům, ovšem za předpokladu, že váš odběr nebude vyšší než 12 kW.

Od chvíle, kdy se na palubní desce rozsvítí varovná kontrolka vybité baterie, budete k plnému nabití potřebovat 8 hodin. Do 80 % kapacity se baterie nabije za 40 minut.

Nissan Sakura

Nissan Sakura | foto: Nissan


Čtěte také: Nissan plánuje řadu sportovních elektromobilů, ve hře je i označení Nismo


Sakura nabídne ticho na palubě

I když se nejedná o výkonný elektromobil, i Sakura má sportovní režim, který doplňuje režimy Standard a Eco. Vůz je také možné ovládat pouze jedním pedálem. Nissan současně zmiňuje fakt, že v segmentu Kei car se jedná o vůz s nejtišším interiérem a také první vůz svého druhu, který dokáže díky systému ProPilot Park automaticky řídit, zrychlovat, brzdit a používat při parkování parkovací brzdu. 

Nissan Sakura modelového roku 2023, by měl být k dispozici letos v létě ve třech výbavách. Základní provedení stojí 14 tisíc dolarů (necelých 330 tisíc korun) po započtení místních pobídek, určených pro nákup elektromobilu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nissan Sakura je roztomilý elektromobil za směšné peníze. Co na něj říkáte?

  • Japonská automobilka představila elektrický model Nissan Sakura
  • Městský prcek dokáže urazit na jediné nabití až 180 km
  • I když má výkon jen 63 koní, nechybí mu sportovní režim
Nissan Sakura

Nissan Sakura | foto: Nissan

Na konci roku 2019 naznačil Nissan přání, uvést v Japonsku na trh elektromobil, vytvořený na základě konceptu IMk. Nyní přichází produkční verze, pojmenovaná po japonské třešni – Sakura. Tento vůz má do budoucna posloužit jako základní model značky, a to jak z pohledu ceny, tak velikosti. S poloměrem otáčení pouhých 4,8 metru je vůz připraven pustit se do městské džungle v zemi vycházejícího slunce.

Nissan Sakura je mini elektromobil stvořený pro město

Na malém hranatém hatchbacku je poznat inspirace předchozím konceptem IMk už z dálky. Sakura je vyvinutá výhradně jako takzvaný „Kei car“, a pokud jde o velikost, musí splňovat určité předpisy. I z toho důvodu je pouze 3 395 mm dlouhý, 1 475 mm široký a 1 655 mm vysoký. Hodnota rozvoru činí 2 495 mm, což je v poměru k celkové délce velkorysé číslo.

Rozměru bylo dosaženo využitím speciální platformy pro elektromobily, která minimalizuje převisy a dokáže zvětšit vzdálenosti mezi nápravami s cílem dosáhnout většího vnitřního prostoru pro nohy. I na základě délky zadních dveří je vidět že Nissan Sakura je prostorný městský elektromobil. 

Nissan Sakura

Nissan Sakura | foto: Nissan


Čtěte také: Nissan představil 6 elektromobilů najednou, se spalováky nadobro končí


Abychom nehovořili v hádankách, připomeňme, že Kei car v překladu znamená lehký automobil. Tato kategorie byla vytvořena v roce 1949 coby japonská poválečná iniciativa na výrobu levných a cenově dostupných malých aut. Příkladem jednoho z nejznámějších modelů tohoto typu vozidel může být například Honda S660.

Ideální vůz pro přeplněné japonské metropole

Když se vrátíme zpět k Nissanu Sakura, doplňme, že automobil pojme 4 osoby a jeho zavazadlový prostor nabízí objem 107 litrů. Jedná se také o jeden z nejlehčích automobilu na trhu, který v základním provedení váží 1 070 kg. 

Srdcem elektromobilu s nulovými emisemi je elektromotor s výkonem 63 koní a točivým momentem 195 Nm. Se Sakurou to sice nevypadá na žádné rekordy na okruhu Nürburgring, ale maximální rychlost 130 km za hodinu bude pro městský provoz, kde stráví tento elektromobil většinu času, víc než dostačující.

Nissan Sakura

Nissan Sakura | foto: Nissan


Čtěte také: Nissan pracuje na nové generaci baterií, cílem je výrazně nižší cena


Auto dokáže napájet celý dům

Inženýři vybavili malý hatchback lithium-iontovou baterií s kapacitou 20 kWh, která by měla automobilu poskytovat dostatečnou energii pro dojezd až 180 km. Baterie dokáže fungovat také jako powerbanka, která zvládne poskytovat energii pro celý dům, ovšem za předpokladu, že váš odběr nebude vyšší než 12 kW.

Od chvíle, kdy se na palubní desce rozsvítí varovná kontrolka vybité baterie, budete k plnému nabití potřebovat 8 hodin. Do 80 % kapacity se baterie nabije za 40 minut.

Nissan Sakura

Nissan Sakura | foto: Nissan


Čtěte také: Nissan plánuje řadu sportovních elektromobilů, ve hře je i označení Nismo


Sakura nabídne ticho na palubě

I když se nejedná o výkonný elektromobil, i Sakura má sportovní režim, který doplňuje režimy Standard a Eco. Vůz je také možné ovládat pouze jedním pedálem. Nissan současně zmiňuje fakt, že v segmentu Kei car se jedná o vůz s nejtišším interiérem a také první vůz svého druhu, který dokáže díky systému ProPilot Park automaticky řídit, zrychlovat, brzdit a používat při parkování parkovací brzdu. 

Nissan Sakura modelového roku 2023, by měl být k dispozici letos v létě ve třech výbavách. Základní provedení stojí 14 tisíc dolarů (necelých 330 tisíc korun) po započtení místních pobídek, určených pro nákup elektromobilu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."