Nio ET5 Touring je tu! Přelomový elektrický kombík si chce podmanit Evropu

  • Nio uvádí na trh své první elektrické kombi
  • Vůz je vytvořen na základě požadavků evropských zákazníků
  • Model Nio ET5 Touring bude možné získat již letos
NIo ET5 Touring

Nio ET5 Touring se bude v Evropě líbit | foto: Nio

Čínský výrobce elektromobilů Nio oficiálně uvedl na trh své první elektrické kombi, ET5 Touring. Elektrické kombi je vyvinuto s ohledem na evropský trh a má konkurovat BMW, Porsche a dalším prémiovým automobilkám na jejich domovském území.

Nio má v Evropě velké plány

Vůz jsme poprvé zaznamenali již před měsícem, kdy byl spatřen během focení evropských médií v Norsku. ET5 Touring je prodlouženou verzí známého sedanu ET5. Ten byl odhalen v roce 2021, kdy čínská automobilka naplánovala velkou expanzi do Evropy, která se týká kromě Norska také Nizozemska, Dánska, Švédska, Velké Británie a Německa.

Nový model Nio ET5 Touring je navržen tak, aby stál v čele firemní expanze do Evropy, s ohledem na všestrannost, prostornost a  vyšší praktičnost v porovnání se sedanem. Elektrické kombi, které automobilka nabízí jako „první prémiové elektrické kombi na světě“, nebude mít na evropském trhu velkou konkurenci. Ve stejném segmentu najdeme jen čínské MG5, chystané BMW i5 Touring a očekávaný Volkswagen ID.7 kombi.

Interiér vozu Nio ET5 Touring | foto: Nio

Brzdou provozu určitě nebudete

Linie střechy prodlouženého modelu vycházejícího ze sedanu ET5 je zakončena spoilerem nad zadním oknem. Design dodává hatchbacku na funkčnosti, kterou podtrhuje 1300 litrů nákladového prostoru. Elektromobil s délkou 4790 mm, šířkou 1960 mm a výškou 1499 mm je postaven na platformě NT 2.0 nové generace. Vůz je charakterizován tenkými předními LED světlomety, senzory Lidar umístěnými na střeše, nápadným spoilerem nad zadním oknem a dalšími specifickými prvky.

Nio ET5 Touring s pohonem všech kol se dvěma elektromotory má výkon 482 koní a kombinovaný točivý moment 705 Nm. Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za čtyři sekundy. Pro maximalizaci výkonu a stability má elektrické kombi dokonalé vyvážení hmotnosti 50:50 a nízké těžiště ve výšce 499 milimetrů.

Díky speciálním brýlím bude filmový zážitek na zcela jiné úrovni | foto arenaev.com

V autě je i soukromé kino

V interiéru nalezneme panoramatický digitální kokpit PanoCinema, ambientní osvětlení a systém Dolby s 23 reproduktory. Součástí nabídky vylepšeného infotainmentu N-Box mohou být také speciální brýle Nio Air AR pro lepší vychutnání zážitku ze soukromého kina velikosti 201palcové obrazovky.

Nio ET5 Touring bude dodáváno se třemi různými variantami baterii. Verze 75 kWh, která umožní dojezd až 435 km, bude začínat na ceně 41 850 USD (asi 908 000 korun). Model vybavený 100kWh baterií zvládne až 347 mil (necelých 560 km) dojezdu a jeho cena bude atakovat téměř padesát tisíc dolarů (1 085 000 korun). V Číně bude k dispozici také verze BaaS (Battery as a service) v ceně 32 tisíc amerických dolarů (695 000 korun).

Nio uvádí, že model je již k dispozici na objednávku v Číně, přičemž jeho dodávky se očekávají od 16. června. V Evropě by měl být vůz připraven ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Čínská automobilka zde také plánuje rozšířit dostupnost služby výměny baterií.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nio ET5 Touring je tu! Přelomový elektrický kombík si chce podmanit Evropu

  • Nio uvádí na trh své první elektrické kombi
  • Vůz je vytvořen na základě požadavků evropských zákazníků
  • Model Nio ET5 Touring bude možné získat již letos
NIo ET5 Touring

Nio ET5 Touring se bude v Evropě líbit | foto: Nio

Čínský výrobce elektromobilů Nio oficiálně uvedl na trh své první elektrické kombi, ET5 Touring. Elektrické kombi je vyvinuto s ohledem na evropský trh a má konkurovat BMW, Porsche a dalším prémiovým automobilkám na jejich domovském území.

Nio má v Evropě velké plány

Vůz jsme poprvé zaznamenali již před měsícem, kdy byl spatřen během focení evropských médií v Norsku. ET5 Touring je prodlouženou verzí známého sedanu ET5. Ten byl odhalen v roce 2021, kdy čínská automobilka naplánovala velkou expanzi do Evropy, která se týká kromě Norska také Nizozemska, Dánska, Švédska, Velké Británie a Německa.

Nový model Nio ET5 Touring je navržen tak, aby stál v čele firemní expanze do Evropy, s ohledem na všestrannost, prostornost a  vyšší praktičnost v porovnání se sedanem. Elektrické kombi, které automobilka nabízí jako „první prémiové elektrické kombi na světě“, nebude mít na evropském trhu velkou konkurenci. Ve stejném segmentu najdeme jen čínské MG5, chystané BMW i5 Touring a očekávaný Volkswagen ID.7 kombi.

Interiér vozu Nio ET5 Touring | foto: Nio

Brzdou provozu určitě nebudete

Linie střechy prodlouženého modelu vycházejícího ze sedanu ET5 je zakončena spoilerem nad zadním oknem. Design dodává hatchbacku na funkčnosti, kterou podtrhuje 1300 litrů nákladového prostoru. Elektromobil s délkou 4790 mm, šířkou 1960 mm a výškou 1499 mm je postaven na platformě NT 2.0 nové generace. Vůz je charakterizován tenkými předními LED světlomety, senzory Lidar umístěnými na střeše, nápadným spoilerem nad zadním oknem a dalšími specifickými prvky.

Nio ET5 Touring s pohonem všech kol se dvěma elektromotory má výkon 482 koní a kombinovaný točivý moment 705 Nm. Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za čtyři sekundy. Pro maximalizaci výkonu a stability má elektrické kombi dokonalé vyvážení hmotnosti 50:50 a nízké těžiště ve výšce 499 milimetrů.

Díky speciálním brýlím bude filmový zážitek na zcela jiné úrovni | foto arenaev.com

V autě je i soukromé kino

V interiéru nalezneme panoramatický digitální kokpit PanoCinema, ambientní osvětlení a systém Dolby s 23 reproduktory. Součástí nabídky vylepšeného infotainmentu N-Box mohou být také speciální brýle Nio Air AR pro lepší vychutnání zážitku ze soukromého kina velikosti 201palcové obrazovky.

Nio ET5 Touring bude dodáváno se třemi různými variantami baterii. Verze 75 kWh, která umožní dojezd až 435 km, bude začínat na ceně 41 850 USD (asi 908 000 korun). Model vybavený 100kWh baterií zvládne až 347 mil (necelých 560 km) dojezdu a jeho cena bude atakovat téměř padesát tisíc dolarů (1 085 000 korun). V Číně bude k dispozici také verze BaaS (Battery as a service) v ceně 32 tisíc amerických dolarů (695 000 korun).

Nio uvádí, že model je již k dispozici na objednávku v Číně, přičemž jeho dodávky se očekávají od 16. června. V Evropě by měl být vůz připraven ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Čínská automobilka zde také plánuje rozšířit dostupnost služby výměny baterií.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."