Nio ET5 Orion se blíží. Elektrický kombík z Číny si chce podmanit Evropu

Matouš Vrchota
  • Čínské Nio přiváží do Evropy zajímavý kombík
  • Nio ET5 Orion chce přetáhnout zákazníky od klasických automobilek
  • S těmito parametry může jít o prodejní trhák
Elektrické kombi NIO ET5 Orion
Elektrické kombi NIO ET5 Orion

Mnoho automobilek v poslední době používá u označování svých vozů pouze zkratky, písmeno nebo číselný kód. Čínské Nio se takového trendu drží také, ale naštěstí chtějí, aby se jejich fanoušci o vozech mohli bavit i jednodušší cestou. Pro svůj nový vůz karoserie kombi tak kromě označení ET5 EV přidávájí i název Orion.

Nio ET5 Orion bude prohánět konkurenci

Na evropský trh se vůz Nio ET5 Orion dostane ještě tento rok. Po delší době se tak na Starém kontinentu objeví elektromobil v rodinném rozměru a s velkým kufrem. Mezi všemi populárními crossovery a SUV tak půjde o vcelku ojedinělý model. Tradiční evropští výrobci by si měli pospíšit nebo jim Nio sebere zákazníky. K prvním zájemcům se vozy budou dostávat koncem roku.

Přednost dostanou zákazníci v Norsku, kde kromě kombíku Nio zahájí prodej i menšího modelu. Ten má konkurovat především Modelu 3 od americké Tesly. V následujících měsících se pak očekává zahájení prodeje i v dalších zemích v čele s Velkou Británií. Společnost posiluje i své zázemí v této zemi, kde bude nově působit bývalý ředitel obchodních oddělení Volvo, Matt Galvin.

Elektrické kombi NIO ET5 Orion
Elektrické kombi NIO ET5 Orion

Čtěte také: Čínské Nio chce letos zabodovat. Chystá špičkové elektromobily a výkonnou nabíječku


Evropa potřebuje více takových modelů

Nio si navíc britské zákazníky nakloní oproti Tesle i díky pravostranné konfiguraci. Tesla totiž pár dní zpět zavrhla úpravu Modelů S a X pro britský provoz. V silnější variantě se dvěma elektromotory ET5 Orion vygeneruje až 360 kW výkonu. To je solidní dávka i pro evropský trh. Vůz se tak zařadí mezi ty výkonnější. Konkurenty tak najde až ve skupině vedoucí Porsche Taycan ve verzích Sport a Cross Tourismo. Dalším zástupcem je i MG MG5 EV.

Baterie by u kombíku měly mít stejnou kapacitu jako jeho sourozenec v sedanu. Ten má kapacitu 75 kW ve standardní výbavě, 100 kW ve verzi s delším dojezdem a 150 kW v ultra dlouhém dojezdu. Vůz bude schopný i rychlé výměny baterie. Společnost plánuje do konce letošního roku rozmístit po Evropě až 70 výměnných stanic. Cenovka zatím nebyla stanovena. Zmíněné MG začíná na částce 37 tisíc dolarů, u automobilky Nio se očekává, že ale cena půjde ještě o něco výše.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články