Čínský výrobce Nio uvede v roce 2023 na trh dvě nová elektrická SUV. Prvním vozem je Nio EC7 se šikmou zádí, následovaný modelem Nio ES8. Ten je nazýván vlajkovou lodí elektrických SUV a vyzývá k souboji například Audi Q8 e-tron, Mercedes-Benz EQS a BMW iX.
Opět elektrická SUV, řeknete si… Ano. Na druhou stranu je třeba říci, že Nio pracuje také na dvou elektrických sedanech a cílí tak na velmi oblíbený segment trhu, který je v současnosti, obzvlášť pokud jde o elektrická vozidla, silně zanedbaný. Automobilka sice neposkytla bližší informace týkající se aktivit na evropských trzích, přesto si myslíme, že se s novými modely brzy potkáme.
Model Nio EC7 bude v Číně představen v květnu a Nio ES8 přijde přibližně o měsíc později. Vzhledem k tomu souhlasíme s předpovědí kolegů ze serveru mobiFlip a odhadujeme představení obou nových modelů v Evropě přibližně na konci léta. Pokud jde o technická data, Nio EC7 dostane baterii s maximální kapacitou 75 kWh, Nio ES8 se bude prodávat s baterií 100 kWh, která umožní dojezd přes 600 km. Následovat má dokonce model s kapacitou baterie 150 kWh.
Čtěte také: Nio vezme Německo útokem! Chce být silnou konkurencí pro tamní automobilky
Zde již spekulujeme o dojezdu 920 km, i když podle čínské normy. V reálném životě bychom měli bez problémů zvládat trasy delší než 700 km na jedno nabití. Hodnota je na SUV vysoká, druhým dechem je třeba dodat, že za ní nestojí mimořádně vysoká účinnost vozidla, ale spíš extrémní velikost baterie.
Verze Power dostane dva motory. První je orientován na výkon, který má hodnotu 300 kW. Druhý motor se pyšní příkladnou účinností a podává výkon 180 kW. Dohromady hovoříme o 480 kW, tedy o stádu 650 koní. Jak už jsme si u čínského výrobce Nio zvykli, zákazníci budou mít možnost rychlé výměny baterií ve výměnných stanicích. Je ale tato technologie součástí budoucnosti značky?
Číňané totiž představili nový typ nabíjecí stanice, která dokáže v rámci 800V architektury poskytovat nabíjecí výkon až 500 kW. Poté bude i plnění velké baterie otázkou několika minut a výměna baterií ve swapovacích stanicích se zřejmě ocitne na slepé koleji.
Čínský výrobce Nio uvede v roce 2023 na trh dvě nová elektrická SUV. Prvním vozem je Nio EC7 se šikmou zádí, následovaný modelem Nio ES8. Ten je nazýván vlajkovou lodí elektrických SUV a vyzývá k souboji například Audi Q8 e-tron, Mercedes-Benz EQS a BMW iX.
Opět elektrická SUV, řeknete si… Ano. Na druhou stranu je třeba říci, že Nio pracuje také na dvou elektrických sedanech a cílí tak na velmi oblíbený segment trhu, který je v současnosti, obzvlášť pokud jde o elektrická vozidla, silně zanedbaný. Automobilka sice neposkytla bližší informace týkající se aktivit na evropských trzích, přesto si myslíme, že se s novými modely brzy potkáme.
Model Nio EC7 bude v Číně představen v květnu a Nio ES8 přijde přibližně o měsíc později. Vzhledem k tomu souhlasíme s předpovědí kolegů ze serveru mobiFlip a odhadujeme představení obou nových modelů v Evropě přibližně na konci léta. Pokud jde o technická data, Nio EC7 dostane baterii s maximální kapacitou 75 kWh, Nio ES8 se bude prodávat s baterií 100 kWh, která umožní dojezd přes 600 km. Následovat má dokonce model s kapacitou baterie 150 kWh.
Čtěte také: Nio vezme Německo útokem! Chce být silnou konkurencí pro tamní automobilky
Zde již spekulujeme o dojezdu 920 km, i když podle čínské normy. V reálném životě bychom měli bez problémů zvládat trasy delší než 700 km na jedno nabití. Hodnota je na SUV vysoká, druhým dechem je třeba dodat, že za ní nestojí mimořádně vysoká účinnost vozidla, ale spíš extrémní velikost baterie.
Verze Power dostane dva motory. První je orientován na výkon, který má hodnotu 300 kW. Druhý motor se pyšní příkladnou účinností a podává výkon 180 kW. Dohromady hovoříme o 480 kW, tedy o stádu 650 koní. Jak už jsme si u čínského výrobce Nio zvykli, zákazníci budou mít možnost rychlé výměny baterií ve výměnných stanicích. Je ale tato technologie součástí budoucnosti značky?
Číňané totiž představili nový typ nabíjecí stanice, která dokáže v rámci 800V architektury poskytovat nabíjecí výkon až 500 kW. Poté bude i plnění velké baterie otázkou několika minut a výměna baterií ve swapovacích stanicích se zřejmě ocitne na slepé koleji.