Nudí vás parkování na vašem místě doma či v práci nebo chcete vaší drahé polovičce tuto činnost zásadně usnadnit? Vozy Volkswagenu s verzí softwaru 3.0 dostaly funkci s názvem Park Assist s paměťovou funkcí. Díky ní si auto zapamatuje posledních 50 metrů trasy a parkování pak provede zcela automaticky bez vašeho zásahu. Jak to celé funguje?
Pro test nám posloužil Volkswagen ID.5 GTX, který je už z výroby vybaven potřebným softwarem ve verzi 3.0. Vše je velice jednoduché. Po zaparkování na jakémkoliv místě, kde je dostupný GPS signál, takže to klidně může být uprostřed louky, vypnete vůz a z nabídky na displeji si vyberete možnost uložení parkovacího místa.
Až se příště budete k takto uloženému místu blížit, vůz nabídne možnost automatického zaparkování. Vy pak musíte zcela zastavit, tuto nabídku potvrdit a vše si pak vůz řídí sám. Teorie hezká, ale jak je na tom praxe?
Čtěte také: Test Volkswagen ID.5 GTX – První dojmy ze skvěle vypadajícího rodinného kočáru
Pokud se radujete, že svojí drahé polovičce uděláte radost a nebude se tak muset trápit s parkováním v úzkých garážích, trochu vás budeme muset zklamat. Tato funkce je založená na velmi přesné GPS poloze a bude fungovat pouze tam, kde je signál dostupný. To v podzemích garážích zřejmě nebude.
Při našem testování v prostoru garáží ale byl vůz schopen zaparkovat blízko vjezdu, kde spojení se satelitem ještě bylo k dispozici. Takže do určité míry je tato funkce použitelná i „pod zemí“, ale jen velmi blízko vjezdu.
Kde funkci využijete opravdu naplno je při parkování venku. Zde je ale potřeba doplnit, že budete muset využívat jedno konkrétní místo. Pokud nemáte takto přidělené stání a bude na uloženém místě stát jiný vůz, parkovací manévr se přeruší.
Čtěte také: Volkswagen ID.5 zazářil v testu bezpečnosti, hlavní roli hrají asistenční systémy
Jinak tento pomocník fungoval takřka na jedničku. Provedli jsme minimálně 15 testovacích jízd a jen v jednom případě, kdy jsme couvali do velmi úzkého prostoru a elektromobil by se musel několikrát srovnat, byl parkovací manévr přerušen právě kvůli malému prostoru.
V běžných podmínkách všechno šlapalo jako hodinky. Jen rychlost vozu dosahovala maximálně 5 km/h, takže to nějakou chvilku zabere. Nemusíte se bát, že auto jede zcela slepě po dané trase. Nejdůležitější je poloha podle GPS a drobnou úpravu trasy provádí vůz za asistence parkovacích senzorů. Takže se nemusíte bát lehce vybočeného vozu, který tam předtím nestál.
Uložená místa můžete používat jako body zájmu. Necháte se k nim jednoduše navigovat a posledních 50 metrech odřídí vůz za vás. Za nás opravdu povedená funkce, která ulehčí spoustě řidičům starosti a nervy při parkování. Jak to celé funguje v praxi se můžete podívat na videu.
Nudí vás parkování na vašem místě doma či v práci nebo chcete vaší drahé polovičce tuto činnost zásadně usnadnit? Vozy Volkswagenu s verzí softwaru 3.0 dostaly funkci s názvem Park Assist s paměťovou funkcí. Díky ní si auto zapamatuje posledních 50 metrů trasy a parkování pak provede zcela automaticky bez vašeho zásahu. Jak to celé funguje?
Pro test nám posloužil Volkswagen ID.5 GTX, který je už z výroby vybaven potřebným softwarem ve verzi 3.0. Vše je velice jednoduché. Po zaparkování na jakémkoliv místě, kde je dostupný GPS signál, takže to klidně může být uprostřed louky, vypnete vůz a z nabídky na displeji si vyberete možnost uložení parkovacího místa.
Až se příště budete k takto uloženému místu blížit, vůz nabídne možnost automatického zaparkování. Vy pak musíte zcela zastavit, tuto nabídku potvrdit a vše si pak vůz řídí sám. Teorie hezká, ale jak je na tom praxe?
Čtěte také: Test Volkswagen ID.5 GTX – První dojmy ze skvěle vypadajícího rodinného kočáru
Pokud se radujete, že svojí drahé polovičce uděláte radost a nebude se tak muset trápit s parkováním v úzkých garážích, trochu vás budeme muset zklamat. Tato funkce je založená na velmi přesné GPS poloze a bude fungovat pouze tam, kde je signál dostupný. To v podzemích garážích zřejmě nebude.
Při našem testování v prostoru garáží ale byl vůz schopen zaparkovat blízko vjezdu, kde spojení se satelitem ještě bylo k dispozici. Takže do určité míry je tato funkce použitelná i „pod zemí“, ale jen velmi blízko vjezdu.
Kde funkci využijete opravdu naplno je při parkování venku. Zde je ale potřeba doplnit, že budete muset využívat jedno konkrétní místo. Pokud nemáte takto přidělené stání a bude na uloženém místě stát jiný vůz, parkovací manévr se přeruší.
Čtěte také: Volkswagen ID.5 zazářil v testu bezpečnosti, hlavní roli hrají asistenční systémy
Jinak tento pomocník fungoval takřka na jedničku. Provedli jsme minimálně 15 testovacích jízd a jen v jednom případě, kdy jsme couvali do velmi úzkého prostoru a elektromobil by se musel několikrát srovnat, byl parkovací manévr přerušen právě kvůli malému prostoru.
V běžných podmínkách všechno šlapalo jako hodinky. Jen rychlost vozu dosahovala maximálně 5 km/h, takže to nějakou chvilku zabere. Nemusíte se bát, že auto jede zcela slepě po dané trase. Nejdůležitější je poloha podle GPS a drobnou úpravu trasy provádí vůz za asistence parkovacích senzorů. Takže se nemusíte bát lehce vybočeného vozu, který tam předtím nestál.
Uložená místa můžete používat jako body zájmu. Necháte se k nim jednoduše navigovat a posledních 50 metrech odřídí vůz za vás. Za nás opravdu povedená funkce, která ulehčí spoustě řidičům starosti a nervy při parkování. Jak to celé funguje v praxi se můžete podívat na videu.