První SUV coupé na platformě MEB bylo představeno už na konci minulého roku. Nyní jsme měli možnost elektromobil poprvé krátce otestovat a ověřit si, zda vůz pokračuje ve kvalitách svých sourozenců z elektrické rodiny ID. od Volkswagenu.
Nový Volkswagen ID.5 a ID.5 GTX nabízí pouze jednu variantu baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh. Ostatně, jakékoliv nižší číslo by se k charakteru a nasazení vozu ani nehodilo. Základní varianta ID.5 s označením Pro má výkon 128 kW a silnější Pro Performance 150 kW.
Vrcholná verze GTX posouvá hodnotu výkonu až na 220 kW, ale je nutné dodat, že plnotučnou porci výkonu si užijete pouze, pokud máte v baterii více než 88 % energie a budete mít vhodnou teplotu baterie (23 °C). Pokud nejsou tyto podmínky splněny, vůz nabídne výkon “jen” 195 kW.
Čtěte také: Volkswagen ID.5 zazářil v testu bezpečnosti, hlavní roli hrají asistenční systémy
ID.5 GTX má také rychlejší nabíjení, konkrétně 150 kW oproti 135 kW u ostatních verzí. Toho bylo docíleno jiným zapojením bateriových článků, nejedená se tak pouze o softwarovou úpravu. Ve výbavě je také standardně pohon na všechna kola.
Model je vždy dodáván s černou střechou a zadním spoilerem, to podtrhuje sportovní vzhled vozu, i když se stále bavíme o SUV s hmotností kolem 2,2 tuny. Rozvor náprav je shodný jako u modelů ID.3 a ID.4, jelikož je použita stejná platforma MEB pro koncernové elektrické vozy. Rozdíl tak tvoří pouze šířka a délka karoserie jednotlivých modelů.
Hlavním viditelným rozdílem oproti staršímu ID.4 je svažující se střecha a navázaný zadní spoiler. Na zadních sedadlech je tak o 12 mm méně prostoru na hlavu.
Čtěte také: Český sen! Volkswagen pracuje na elektrickém kombíku, ponese označení ID.7 Tourer
Co je u dnešních automobilů všeobecně v poslední době stále důležitější, je softwarová výbava a její možnosti. ID.5 je už z výroby obdařena softwarem ve verzi 3.0. Ten nabízí spoustu novinek, jako například lepší plánování tras s možností vlastní hodnoty rezervy dojezdu, vylepšený Park Assist Plus s funkcí Memory, teplotní management baterie s lepší nabíjecí křivkou, díky níž bude nabití z 5 do 80 % o 9 minut rychlejší.
Park Assist Plus s funkcí Memory je velmi zajímavou funkcí, která dokáže usnadnit například příjezd na vaše parkovací místo doma, v práci atp. Systém si nahraje posledních 50 m před vypnutím vozu. Příště vám vůz už při příjezdu k místu nabídne, že zaparkuje za vás. O vše se stará GPS a čidla vozidla. Pokud tedy parkujete stále na stejném místě, může některým méně zručným jedincům tento proces zásadně usnadnit. Takto můžete uložit až 5 parkovacích míst.
Čtěte také: Volkswagen si plácnul s Googlem. Ve svých autech využije Android Automotive
I přes výkon 300 koní jde cítit, že vůz má s hmotností co dělat, ale je stále více než dostačující. Běžný uživatel nebude jezdit s pedálem akcelerátoru neustále na podlaze a kdo chce závodit, vybere si stejně jiné auto. Ani vyšší stavba karoserie ke sportovní jízdě není příliš vhodná.
Celkově tedy jízda s tímto vozem velice komfortní, sedačky vás krásně podrží a jsou dostatečné i pro člověka s prostornější konstitucí těla. Pro moderní rodinu ideální vůz se kterým uděláte parádu, kamkoliv přijedete. Obzvlášť v kombinaci s výraznou, ale velmi slušivou červenou barvou karoserie.
Na konkrétní čísla spotřeby a další postřehy si budeme muset počkat na klasický týdenní test s tímto vozem, na který se už velmi těšíme.
První SUV coupé na platformě MEB bylo představeno už na konci minulého roku. Nyní jsme měli možnost elektromobil poprvé krátce otestovat a ověřit si, zda vůz pokračuje ve kvalitách svých sourozenců z elektrické rodiny ID. od Volkswagenu.
Nový Volkswagen ID.5 a ID.5 GTX nabízí pouze jednu variantu baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh. Ostatně, jakékoliv nižší číslo by se k charakteru a nasazení vozu ani nehodilo. Základní varianta ID.5 s označením Pro má výkon 128 kW a silnější Pro Performance 150 kW.
Vrcholná verze GTX posouvá hodnotu výkonu až na 220 kW, ale je nutné dodat, že plnotučnou porci výkonu si užijete pouze, pokud máte v baterii více než 88 % energie a budete mít vhodnou teplotu baterie (23 °C). Pokud nejsou tyto podmínky splněny, vůz nabídne výkon “jen” 195 kW.
Čtěte také: Volkswagen ID.5 zazářil v testu bezpečnosti, hlavní roli hrají asistenční systémy
ID.5 GTX má také rychlejší nabíjení, konkrétně 150 kW oproti 135 kW u ostatních verzí. Toho bylo docíleno jiným zapojením bateriových článků, nejedená se tak pouze o softwarovou úpravu. Ve výbavě je také standardně pohon na všechna kola.
Model je vždy dodáván s černou střechou a zadním spoilerem, to podtrhuje sportovní vzhled vozu, i když se stále bavíme o SUV s hmotností kolem 2,2 tuny. Rozvor náprav je shodný jako u modelů ID.3 a ID.4, jelikož je použita stejná platforma MEB pro koncernové elektrické vozy. Rozdíl tak tvoří pouze šířka a délka karoserie jednotlivých modelů.
Hlavním viditelným rozdílem oproti staršímu ID.4 je svažující se střecha a navázaný zadní spoiler. Na zadních sedadlech je tak o 12 mm méně prostoru na hlavu.
Čtěte také: Český sen! Volkswagen pracuje na elektrickém kombíku, ponese označení ID.7 Tourer
Co je u dnešních automobilů všeobecně v poslední době stále důležitější, je softwarová výbava a její možnosti. ID.5 je už z výroby obdařena softwarem ve verzi 3.0. Ten nabízí spoustu novinek, jako například lepší plánování tras s možností vlastní hodnoty rezervy dojezdu, vylepšený Park Assist Plus s funkcí Memory, teplotní management baterie s lepší nabíjecí křivkou, díky níž bude nabití z 5 do 80 % o 9 minut rychlejší.
Park Assist Plus s funkcí Memory je velmi zajímavou funkcí, která dokáže usnadnit například příjezd na vaše parkovací místo doma, v práci atp. Systém si nahraje posledních 50 m před vypnutím vozu. Příště vám vůz už při příjezdu k místu nabídne, že zaparkuje za vás. O vše se stará GPS a čidla vozidla. Pokud tedy parkujete stále na stejném místě, může některým méně zručným jedincům tento proces zásadně usnadnit. Takto můžete uložit až 5 parkovacích míst.
Čtěte také: Volkswagen si plácnul s Googlem. Ve svých autech využije Android Automotive
I přes výkon 300 koní jde cítit, že vůz má s hmotností co dělat, ale je stále více než dostačující. Běžný uživatel nebude jezdit s pedálem akcelerátoru neustále na podlaze a kdo chce závodit, vybere si stejně jiné auto. Ani vyšší stavba karoserie ke sportovní jízdě není příliš vhodná.
Celkově tedy jízda s tímto vozem velice komfortní, sedačky vás krásně podrží a jsou dostatečné i pro člověka s prostornější konstitucí těla. Pro moderní rodinu ideální vůz se kterým uděláte parádu, kamkoliv přijedete. Obzvlášť v kombinaci s výraznou, ale velmi slušivou červenou barvou karoserie.
Na konkrétní čísla spotřeby a další postřehy si budeme muset počkat na klasický týdenní test s tímto vozem, na který se už velmi těšíme.