Spolkový předseda CDU (Křesťanskodemokratická unie Německa) Friedrich Merz požaduje stažení zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem, který bude platit od roku 2035. „Tento zákaz musí být zrušen, protože dnes nevíme, jaký druh mobility lze v budoucnu skutečně rozvíjet ekologicky neutrálním a klimaticky šetrným způsobem,“ řekl Merz na předvolební akci CDU v Saarlouis.
Na základě informací serveru Zeit poukazuje Merz na to, že ani on, ani spolkový ministr hospodářství Robert Habeck (Zelení) nejsou odborníky na technologie: On (Robert Habeck) vystudoval filozofii a je autorem knih pro děti a sám Merz je právníkem. „Oba máme jedno společné: Oba nemáme ponětí o technologii. On ne a já také ne,“ pokračoval Merz. „A to je důvod, proč bychom se dnes neměli odvažovat činit politická rozhodnutí o tom, které technologie budou těmi správnými technologiemi za 10, 15 nebo 20 let, abychom si udrželi naši prosperitu a abychom mohli přiměřeně chránit klima.“
Politika musí spíše vytvářet rámcové podmínky, aby firmy, inženýři a „lidé, kteří to umí“, mohli dělat správná rozhodnutí o výrobcích a technologiích, abychom pak mohli být úspěšní v hospodářské politice. „Nejrychlejší způsob, jak učinit tuto zemi klimaticky neutrální, je: Všechno zavřeme. Zítra budeme klimaticky neutrální. Ale kdo to vážně chce?“
Čtěte také: 3 skvělé vychytávky u elektroaut, které spalovací auta nikdy mít nebudou
Je otázkou, zda je předvolební projev pouhou rétorikou pro získání hlasů, nebo je za ním něco víc. Faktem ale je, že ani Němcům politické tlaky na způsob osobní dopravy po roce 2035 nevyhovují. Německé prodeje elektromobilů v současnosti stagnují nebo dokonce klesají. Některé automobilky už na situaci zareagovaly a upravily své elektrické plány. Přestože politici částečně doufají v „obrat k elektromobilitě“, je jasné, že cíle 15 milionů elektromobilů na německých silnicích do roku 2030 nelze se současnými prodejními údaji dosáhnout.
O zákazu nových registrací osobních aut s naftovými a benzinovými motory od roku 2035 ale rozhodly státy EU a Evropský parlament již před rokem. Nová auta již nebudou smět vypouštět oxid uhličitý vznikající spalováním benzinu a nafty. Uvažuje se o výjimkách pro tzv. e-paliva, která neznečišťují atmosféru dalším CO₂. Nejen v souvislosti s projevem německého politika se stále častěji vkrádá otázka, zda je toto rozhodnutí skutečně „definitivní“.
Spolkový předseda CDU (Křesťanskodemokratická unie Německa) Friedrich Merz požaduje stažení zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem, který bude platit od roku 2035. „Tento zákaz musí být zrušen, protože dnes nevíme, jaký druh mobility lze v budoucnu skutečně rozvíjet ekologicky neutrálním a klimaticky šetrným způsobem,“ řekl Merz na předvolební akci CDU v Saarlouis.
Na základě informací serveru Zeit poukazuje Merz na to, že ani on, ani spolkový ministr hospodářství Robert Habeck (Zelení) nejsou odborníky na technologie: On (Robert Habeck) vystudoval filozofii a je autorem knih pro děti a sám Merz je právníkem. „Oba máme jedno společné: Oba nemáme ponětí o technologii. On ne a já také ne,“ pokračoval Merz. „A to je důvod, proč bychom se dnes neměli odvažovat činit politická rozhodnutí o tom, které technologie budou těmi správnými technologiemi za 10, 15 nebo 20 let, abychom si udrželi naši prosperitu a abychom mohli přiměřeně chránit klima.“
Politika musí spíše vytvářet rámcové podmínky, aby firmy, inženýři a „lidé, kteří to umí“, mohli dělat správná rozhodnutí o výrobcích a technologiích, abychom pak mohli být úspěšní v hospodářské politice. „Nejrychlejší způsob, jak učinit tuto zemi klimaticky neutrální, je: Všechno zavřeme. Zítra budeme klimaticky neutrální. Ale kdo to vážně chce?“
Čtěte také: 3 skvělé vychytávky u elektroaut, které spalovací auta nikdy mít nebudou
Je otázkou, zda je předvolební projev pouhou rétorikou pro získání hlasů, nebo je za ním něco víc. Faktem ale je, že ani Němcům politické tlaky na způsob osobní dopravy po roce 2035 nevyhovují. Německé prodeje elektromobilů v současnosti stagnují nebo dokonce klesají. Některé automobilky už na situaci zareagovaly a upravily své elektrické plány. Přestože politici částečně doufají v „obrat k elektromobilitě“, je jasné, že cíle 15 milionů elektromobilů na německých silnicích do roku 2030 nelze se současnými prodejními údaji dosáhnout.
O zákazu nových registrací osobních aut s naftovými a benzinovými motory od roku 2035 ale rozhodly státy EU a Evropský parlament již před rokem. Nová auta již nebudou smět vypouštět oxid uhličitý vznikající spalováním benzinu a nafty. Uvažuje se o výjimkách pro tzv. e-paliva, která neznečišťují atmosféru dalším CO₂. Nejen v souvislosti s projevem německého politika se stále častěji vkrádá otázka, zda je toto rozhodnutí skutečně „definitivní“.