Dražší elektromobily netáhnou. Němci dokazují, že bez dotací to moc nepůjde

Petr Bergmann
  • Znáte práh bolesti německého zákazníka? 
  • Cenový limit pro nákup nového auta je 30 000 eur
  • Téměř polovina Němců by si pořídila spalovací automobil
Volkswagen ID.3 druhé generace
Volkswagen ID.3 druhé generace

Německá spolková vláda plánuje mít do konce desetiletí na silnicích 15 milionů elektromobilů. Nedávná studie společnosti Deloitte ale ukazuje, že němečtí spotřebitelé jsou v porovnání s minulostí méně ochotni elektrická vozidla kupovat. Co by se muselo změnit, aby se jejich názor potkal s nabídkou elektromobilů na trhu?

Studie odhalila hranice německých zákazníků

Pouze 13 % dotázaných uvádí, že by při příštím nákupu automobilu upřednostnilo elektromobil (BEV, tj. čistě bateriové elektrické vozidlo), zatímco loni o nákupu elektromobilu uvažovalo 14 % respondentů. Klesl také zájem o plug-in hybridní a hybridní vozy, přičemž 49 % účastníků studie by v současnosti volilo spalovací motor.

Průzkum také ukázal, že většina spotřebitelů dává přednost levnějším vozidlům: 55 % respondentů uvedlo, že jejich příští automobil by měl stát méně než 30 000 eur. Vyšší ceny elektromobilů proto v současnosti představuji překážku jejich nákupu a pro čtvrtinu spotřebitelů platí, že se cena jejich příštího vozu bude nacházet v rozmezí mezi 30 000 eur a 50 000 eur. Pouze 12 % dotázaných zaplatí za svůj nový vůz více než 50 000 eur.

Volkswagen ID.3 facelift interiér
Volkswagen ID.3 facelift interiér

Čtěte také: Jaká jsou v Česku zvýhodnění pro majitele elektromobilů v roce 2024?


Hlavními překážkami elektromobility jsou dojezd, cena a dobíjení

Největší obavy z nákupu elektromobilů se týkají dojezdu, vyšší ceny a také nedostatku možností nabíjení. Studie zdůrazňuje, že zásadními faktory úspěchu elektromobility v Německu jsou rychlejší doby nabíjení a nižší ceny vozidel. Hlavní důvody pro koupi elektromobilu zde představují vládní financování, nižší náklady na palivo a ekologické povědomí uživatelů. Z toho nepřímo vyplývá, že předčasné vypršení vládní podpory může vést k poklesu prodejů, protože elektromobily jsou ve srovnání se spalovacími vozidly stále dražší.

Poradenská společnost Deloitte v současnosti předpovídá německému trhu dosažení 10,35 milionů elektromobilů do roku 2030. Cenová bariéra pro masový trh by mohla být překonána dostupnějšími vozidly a finanční podporou jejich výrobců. Řada automobilek již také oznámila plány, které počítají s výrobou levnějších elektromobilů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články