Nemáte čas na dobití elektromobilu? Nio přináší do Evropy převratné řešení

Matyáš Kunst
  • Čínská automobilka Nio otevírá první stanici na výměnu baterií v Evropě
  • Ta se nachází v Norsku, do konce roku by jich na území královského státu mělo stát dvacet
  • Celá výměna trvá asi tři minuty a během jednoho dne stanice zvládne až 312 výměn
Stanice pro výměnu baterií od společnosti Nio
Stanice pro výměnu baterií od společnosti Nio

Čínská automobilka Nio expanduje do Evropy se vším všudy. Na starém kontinentě uvedla do provozu první stanici druhé generace na výměnu baterií. Ta nemohla být postavená nikde jinde, než v zemi zaslíbené elektromobilům – Norsku. Služba se váže na předplatné, díky kterému můžete baterii vyměnit až šestkrát měsíčně.

Nio přiváží do Evropy oblíbený hit

Široká síť, stanic na výměnu baterií, kterou společnost Nio provozuje v Číně, se nově rozrůstá i do Evropy. Po uvedení SUV Nio ES8 na evropský trh, tak přichází i služba, která se ke koupi vozů této značky často váže. Čínská společnost totiž umožňuje strhnutí ceny za baterii, kterou si následně v podstatě pronajímáte.

Cena tarifu poté zahrnuje i možnost nabíjení, či výměnu baterie, až šestkrát měsíčně. Divili byste se, jak populární tato varianta nákupu je, až 92 % norských zákazníků preferuje platit za akumulátor měsíční poplatky, než aby koupili vůz přímo s ním.

Nio ES8, elektromobil
Nio ES8, elektromobil

Nepřehlédněte: NIO ET5 kompletně odhaleno! Nový čínský sedan slibuje dojezd 1 000 km


Samotná výměna je velmi jednoduchá. S vozem přijedete ke stanici a necháte ho, aby sám zajel do jejích útrob. Systém uvnitř poté elektromobil nadzvedne, automaticky baterii z podvozku vyšroubuje a vymění za novou, přičemž starou začne okamžitě nabíjet pro další zákazníky. Celá stanice pojme až třináct baterií a za den je schopná uskutečnit až 312 výměn.

Bude tato technologie v budoucnu potřeba?

Celá myšlenka je postavená na úspoře času. Vzhledem k tomu, že je majitel schopen uskutečnit celý proces během méně než pěti minut, je doba strávená na stanici srovnatelná s tankováním pohonných hmot. Při pohledu na rychlost vývoje dobíjení akumulátoru a neustále zvyšování dojezdu na jedno nabití, se však nabízí otázka, zda tato technologie bude za pár let ještě potřeba.

Po celé Číně je v současnosti více než 700 stanic na výměnu baterií. Do roku 2025 by jich dle plánů společnosti Nio mělo být celosvětově až 4 tisíce. Co se týče samotného Norska, tam by mělo být do konce roku 20 funkčních poboček.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články