Automobilky lákají na krásná a technologií napěchovaná vozidla. Jak by také ne, když na bohatě vybavených modelech mají největší marži a vypadají jednoduše k světu. Jenže takové vozy také nejrychleji po koupi ztrácí na své hodnotě. V tomto směru jsou na tom menší a levnější vozy znatelně lépe. Věděli jste, že i dnes pořídíte nový vůz, který nemusí být úplně k zahození, pod 300 tisíc korun?
V této hladině nemůžete samozřejmě očekávat nový elektromobil. Tak daleko jsme zatím nepokročili a kdo ví, zda se takto levné elektromobily do Evropy někdy dostanou. V Číně by se vám nejspíše vysmáli. Kde totiž pořídíte mikro městské elektro i v ceně kolem 150 tisíc korun. My si ale vystačíme s tradičními značkami. A pokud vám jde o ekologii, i tuto podmínku dokáže levný benzínový vůz splnit.
Při srovnání nejlevnějších vozidel na českém trhu narazíte na mnoho oblíbených modelů. Hyundai má v ceně kolem 300 tisíc hned dva zástupce (i10 a i20), nechybí ani Dacia Sandero, Kia Picanto nebo stylový Fiat 500. Aby se ovšem vůz vlezl pod tuto magickou hranici a nabídl dokonce i klimatizaci, byť manuální, to je i dnes vcelku unikát. Tuto podmínku totiž nakonec splnil jen jeden zástupce. Stal se jím Hyundai i10.
Čtěte také: Chcete levný elektromobil? Počkejte si na chystanou novinku od Hyundai
Výrobce si totiž aktuálně připravil akci pro zájemce o skladové kusy. Přijdete tak sice o možnost vlastní konfigurace, při pohledu do nabídky dealerů si ale můžete vybírat z mnoha barevných kombinací i s drobnými odlišnostmi ve výbavě. Vůz se dodává s jednolitrovým motorem 1,0 MPi o výkonu 49,3 kW. Spotřeba se bude pohybovat kolem pěti litrů a musíte si vystačit s manuální pětistupňovou převodovkou. Cenovky v takovém případě ukazují částku 334 990 korun. Při započtení slevy 40 tisíc korun se ale dostanete na 294 990 korun. A to je částka, za kterou stěží pořídíte i ojetý elektrický vůz.
Nepřijdete ani o moderní výbavu vozu. Budíky jsou digitální, při jízdě vám bude po ruce tempomat a informováni budete i o poklesu tlaku v pneumatikách. Středový displej kromě běžného rádia nabídne i novější standard DAB a pomocí kabelu spustíte mobilní platformy Android Auto a Apple CarPlay. Vůz umí hlídat jízdní pruh a pomůže i s rozjezdem do prudkého kopce. I když jsou světlomety pouze halogenové, nabídnou denní LED svícení a automatické přepínání. Rozhodně se tedy nemusíte obávat, že byste za své peníze získaly pouze volant a čtyři kola, jak se těmto základním výbavám často přezdívá.
Automobilky lákají na krásná a technologií napěchovaná vozidla. Jak by také ne, když na bohatě vybavených modelech mají největší marži a vypadají jednoduše k světu. Jenže takové vozy také nejrychleji po koupi ztrácí na své hodnotě. V tomto směru jsou na tom menší a levnější vozy znatelně lépe. Věděli jste, že i dnes pořídíte nový vůz, který nemusí být úplně k zahození, pod 300 tisíc korun?
V této hladině nemůžete samozřejmě očekávat nový elektromobil. Tak daleko jsme zatím nepokročili a kdo ví, zda se takto levné elektromobily do Evropy někdy dostanou. V Číně by se vám nejspíše vysmáli. Kde totiž pořídíte mikro městské elektro i v ceně kolem 150 tisíc korun. My si ale vystačíme s tradičními značkami. A pokud vám jde o ekologii, i tuto podmínku dokáže levný benzínový vůz splnit.
Při srovnání nejlevnějších vozidel na českém trhu narazíte na mnoho oblíbených modelů. Hyundai má v ceně kolem 300 tisíc hned dva zástupce (i10 a i20), nechybí ani Dacia Sandero, Kia Picanto nebo stylový Fiat 500. Aby se ovšem vůz vlezl pod tuto magickou hranici a nabídl dokonce i klimatizaci, byť manuální, to je i dnes vcelku unikát. Tuto podmínku totiž nakonec splnil jen jeden zástupce. Stal se jím Hyundai i10.
Čtěte také: Chcete levný elektromobil? Počkejte si na chystanou novinku od Hyundai
Výrobce si totiž aktuálně připravil akci pro zájemce o skladové kusy. Přijdete tak sice o možnost vlastní konfigurace, při pohledu do nabídky dealerů si ale můžete vybírat z mnoha barevných kombinací i s drobnými odlišnostmi ve výbavě. Vůz se dodává s jednolitrovým motorem 1,0 MPi o výkonu 49,3 kW. Spotřeba se bude pohybovat kolem pěti litrů a musíte si vystačit s manuální pětistupňovou převodovkou. Cenovky v takovém případě ukazují částku 334 990 korun. Při započtení slevy 40 tisíc korun se ale dostanete na 294 990 korun. A to je částka, za kterou stěží pořídíte i ojetý elektrický vůz.
Nepřijdete ani o moderní výbavu vozu. Budíky jsou digitální, při jízdě vám bude po ruce tempomat a informováni budete i o poklesu tlaku v pneumatikách. Středový displej kromě běžného rádia nabídne i novější standard DAB a pomocí kabelu spustíte mobilní platformy Android Auto a Apple CarPlay. Vůz umí hlídat jízdní pruh a pomůže i s rozjezdem do prudkého kopce. I když jsou světlomety pouze halogenové, nabídnou denní LED svícení a automatické přepínání. Rozhodně se tedy nemusíte obávat, že byste za své peníze získaly pouze volant a čtyři kola, jak se těmto základním výbavám často přezdívá.