Automobilový svět se elektrifikuje, nicméně pokud nechcete rovnou udělat krok směrem k elektromobilům, dává smysl vyzkoušet nejprve hybridní auto. Na tomto poli jednoznačně dominuje japonská Toyota, která má díky otci všech hybridů, Priusu, více než dvacetileté zkušenosti.
Malé, městské auto Toyota Yaris teď v Česku vychází na 449 tisíc Kč v benzínové verzi s manuální převodovkou, ale pokud si připlatíte jen pár desítek tisíc, můžete mít již za 505 tisíc Kč jeho hybridní variantu. Ta vám pomůže snížit spotřebu na 4,1 l/100 km, ale také díky hybridnímu systému získáte automatickou převodovku e-CVT, takže nebudete muset manuálně řadit.
Nejlevnější hybrid značky Toyota se vyrábí v české továrně v Kolíně (Toyota Motor Manufacturing Czech Republic), a to již od roku 2021. V témže roce se stal právě tento povedený model autem roku v prestižní anketě. Za úspěchem stojí jednak skvělý pohonný systém, který se automaticky dobíjí rekuperací a také pomocí spalovacího motoru. 59 % jízdy je na elektřinu.
Čtěte také: Nejlevnější nové auto nestojí ani 300 tisíc. Má solidní výbavu včetně klimatizace
Toyota Yaris Hybrid ve své nejnovější generaci využívá Li-Ion baterii s kapacitou 0,7 kWh, která je umístěna pod zadními sedadly, takže neubírá zbytečně místo například v podlaze, či kufru.
Dříve se u hybridů od japonské značky používaly NiMH akumulátory, které ovšem kvůli nižší energetické hustotě byly těžší. Moderní Li-Ion baterie se využívají v elektronice, jako jsou smartphony (iPhony), ale také u elektromobilů (Tesla) a dalších produktů.
Automobilka myslí na bezpečnost a už v základu dává k Yarisu bezpečnostní paket Toyota Safety Sense včetně on-line aktualizací over-the-air pro všechny funkce. V něm najdeme asistenta pro udržení v jízdním pruhu, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, systém sledování únavy řidiče, systém rozpoznávání dopravních značek, či zadní parkovací kameru.
Automobilový svět se elektrifikuje, nicméně pokud nechcete rovnou udělat krok směrem k elektromobilům, dává smysl vyzkoušet nejprve hybridní auto. Na tomto poli jednoznačně dominuje japonská Toyota, která má díky otci všech hybridů, Priusu, více než dvacetileté zkušenosti.
Malé, městské auto Toyota Yaris teď v Česku vychází na 449 tisíc Kč v benzínové verzi s manuální převodovkou, ale pokud si připlatíte jen pár desítek tisíc, můžete mít již za 505 tisíc Kč jeho hybridní variantu. Ta vám pomůže snížit spotřebu na 4,1 l/100 km, ale také díky hybridnímu systému získáte automatickou převodovku e-CVT, takže nebudete muset manuálně řadit.
Nejlevnější hybrid značky Toyota se vyrábí v české továrně v Kolíně (Toyota Motor Manufacturing Czech Republic), a to již od roku 2021. V témže roce se stal právě tento povedený model autem roku v prestižní anketě. Za úspěchem stojí jednak skvělý pohonný systém, který se automaticky dobíjí rekuperací a také pomocí spalovacího motoru. 59 % jízdy je na elektřinu.
Čtěte také: Nejlevnější nové auto nestojí ani 300 tisíc. Má solidní výbavu včetně klimatizace
Toyota Yaris Hybrid ve své nejnovější generaci využívá Li-Ion baterii s kapacitou 0,7 kWh, která je umístěna pod zadními sedadly, takže neubírá zbytečně místo například v podlaze, či kufru.
Dříve se u hybridů od japonské značky používaly NiMH akumulátory, které ovšem kvůli nižší energetické hustotě byly těžší. Moderní Li-Ion baterie se využívají v elektronice, jako jsou smartphony (iPhony), ale také u elektromobilů (Tesla) a dalších produktů.
Automobilka myslí na bezpečnost a už v základu dává k Yarisu bezpečnostní paket Toyota Safety Sense včetně on-line aktualizací over-the-air pro všechny funkce. V něm najdeme asistenta pro udržení v jízdním pruhu, inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, systém sledování únavy řidiče, systém rozpoznávání dopravních značek, či zadní parkovací kameru.