Nastoupíte do budoucnosti? Pražský dopravní podnik otestuje první vodíkový autobus

  • V pražské MHD začne testování vodíkového autobusu
  • Jezdit bude po dobu dvou let na dlouhé lince 170
  • Co o autobusu víme a kam míří pražský dopravní podnik?
Škoda H'CITY

Vodíkový autobus Škoda H’CITY 12 | foto: Škoda Group | Transport a Logistika

Jak jsme informovali na začátku tohoto roku, tak pražský dopravní podnik plánoval zahájit testování autobusu na vodík. Dříve avizované plány se pomalu zhmotňují v realitu, protože testovací provoz autobusu Škoda H’CITY má být zahájen již od příštího roku. Půjde tak o vůbec první vodíkový autobus v našem hlavním městě.

Svezte se s vodíkem!

O realizaci plánů na svém facebooku píše Adam Scheinherr, který je pražským náměstkem primátora pro oblast dopravy. První vodíkový autobus v Praze začne svůj pilotní provoz již od začátku příštího roku. Bude obsluhovat linku 170, která je známá především svou délkou a vytížeností. Autobus tak projde po dobu dvou let testování zkouškou ohněm.

Vodíkový autobus nese označení Škoda H’CITY, přičemž má dojezd okolo 350 km. Průměrný vůz na lince 170 denně najede asi 300 km, tudíž za dobu testování vůz najezdí 80 až 100 tisíc km. Plnění bude stačit jednou denně, přičemž probíhat bude na Barrandově, kde roste vůbec první vodíková plnička v Praze. Samotné tankování by pak nemělo zabrat déle jak 10 minut.

Adam Scheinherr ve vodíkovém autobusu Škoda H'CITY

Adam Scheinherr ve vodíkovém autobusu Škoda H’CITY | foto: Adam Scheinherr


Čtěte také: Nehodu elektrického autobusu zkomplikovaly baterie na střeše. Hrozilo jeho převrácení


Pražská MHD se bude zelenat

Jak dále popisuje Adam Scheinherr, tak se dopravní podnik snaží najít a implementovat nové alternativní zdroje. Důvody jsou hned dva, kromě ochraně klimatu k tomu přispívá i současná energetická krize. Aktuálně je vozový park DPP asi ze 75 % závislý na elektřině, což nemusí být úplně ideální. Nesmí se totiž opomíjet diverzifikace pohonů, kdyby došlo k nějaké nečekané události.

„Aktuálně nejen rozvíjíme tramvajovou síť a po 70 letech stavíme novou trolejbusovou trať, nově také začínáme testovat i vodíkovou technologii. Po dvou letech zkušebního provozu budeme mít potřebné zkušenosti včetně dat o finanční náročnosti, abychom se rozhodli, zda se městu vyplatí rozšířit vozový park o jednotky či desítky vodíkových autobusů,“ píše v příspěvku Adam.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nastoupíte do budoucnosti? Pražský dopravní podnik otestuje první vodíkový autobus

  • V pražské MHD začne testování vodíkového autobusu
  • Jezdit bude po dobu dvou let na dlouhé lince 170
  • Co o autobusu víme a kam míří pražský dopravní podnik?
Škoda H'CITY

Vodíkový autobus Škoda H’CITY 12 | foto: Škoda Group | Transport a Logistika

Jak jsme informovali na začátku tohoto roku, tak pražský dopravní podnik plánoval zahájit testování autobusu na vodík. Dříve avizované plány se pomalu zhmotňují v realitu, protože testovací provoz autobusu Škoda H’CITY má být zahájen již od příštího roku. Půjde tak o vůbec první vodíkový autobus v našem hlavním městě.

Svezte se s vodíkem!

O realizaci plánů na svém facebooku píše Adam Scheinherr, který je pražským náměstkem primátora pro oblast dopravy. První vodíkový autobus v Praze začne svůj pilotní provoz již od začátku příštího roku. Bude obsluhovat linku 170, která je známá především svou délkou a vytížeností. Autobus tak projde po dobu dvou let testování zkouškou ohněm.

Vodíkový autobus nese označení Škoda H’CITY, přičemž má dojezd okolo 350 km. Průměrný vůz na lince 170 denně najede asi 300 km, tudíž za dobu testování vůz najezdí 80 až 100 tisíc km. Plnění bude stačit jednou denně, přičemž probíhat bude na Barrandově, kde roste vůbec první vodíková plnička v Praze. Samotné tankování by pak nemělo zabrat déle jak 10 minut.

Adam Scheinherr ve vodíkovém autobusu Škoda H'CITY

Adam Scheinherr ve vodíkovém autobusu Škoda H’CITY | foto: Adam Scheinherr


Čtěte také: Nehodu elektrického autobusu zkomplikovaly baterie na střeše. Hrozilo jeho převrácení


Pražská MHD se bude zelenat

Jak dále popisuje Adam Scheinherr, tak se dopravní podnik snaží najít a implementovat nové alternativní zdroje. Důvody jsou hned dva, kromě ochraně klimatu k tomu přispívá i současná energetická krize. Aktuálně je vozový park DPP asi ze 75 % závislý na elektřině, což nemusí být úplně ideální. Nesmí se totiž opomíjet diverzifikace pohonů, kdyby došlo k nějaké nečekané události.

„Aktuálně nejen rozvíjíme tramvajovou síť a po 70 letech stavíme novou trolejbusovou trať, nově také začínáme testovat i vodíkovou technologii. Po dvou letech zkušebního provozu budeme mít potřebné zkušenosti včetně dat o finanční náročnosti, abychom se rozhodli, zda se městu vyplatí rozšířit vozový park o jednotky či desítky vodíkových autobusů,“ píše v příspěvku Adam.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."