Pražský dopravní podnik přichází s novým projektem, v rámci kterého chce podrobit dlouhodobému testování autobus s vodíkovým pohonem. Projekt již posvětila rada města, přičemž ke spuštění testovacího provozu by mělo dojít již v druhé polovině letošního roku.
Právě trasa, kudy linka vede, byla vcelku zásadní. Jeden oběh na lince 170 má délku 40 km, přičemž autobus Škoda H’City slibuje dojezd až 350 km na jednu nádrž. Naštěstí trasa vede v blízkosti místa, kde má již brzy vyrůst vůbec první veřejná vodíková stanice v Praze.
Samotný autobus má DPP půjčený zcela zdarma, hradit bude pouze náklady spojené s jeho provozem. Ten potrvá celkem 2 roky. Vodíkový autobus má být nasazen do provozu na lince 170 z Jižního Města na Barrandov. Tuto linku vybral dopravní podnik především podle její délky, kopcovitého profilu a umístění.
Čtěte také: Francouzský Montpellier odmítá vodík! Objednané autobusy změní na elektřinu
Cílem celého testovacího provozu má být primárně sběr dat a zkušeností z praxe. Není tedy zatím jisté, zda se Praha cestou vodíku vydá. Rozhodně však vodík vnímá jako alternativní pohon, jenž je hodný opatrného průzkumu. Další informace se dozvíme pravděpodobně až v průběhu či po ukončení testování.
„Chci, aby DPP byl vlajkovou lodí mezi dopravními podniky v České republice a nastavoval laťku v kvalitě služeb i využívání moderních technologií. Vodík je rozhodně jednou z cest, kterými se do budoucna můžeme vydat,“ napsal v příspěvku na Facebooku Adam Scheinherr, zastupitel hlavního města Prahy a náměstek primátora pro oblast dopravy.
Pražský dopravní podnik přichází s novým projektem, v rámci kterého chce podrobit dlouhodobému testování autobus s vodíkovým pohonem. Projekt již posvětila rada města, přičemž ke spuštění testovacího provozu by mělo dojít již v druhé polovině letošního roku.
Právě trasa, kudy linka vede, byla vcelku zásadní. Jeden oběh na lince 170 má délku 40 km, přičemž autobus Škoda H’City slibuje dojezd až 350 km na jednu nádrž. Naštěstí trasa vede v blízkosti místa, kde má již brzy vyrůst vůbec první veřejná vodíková stanice v Praze.
Samotný autobus má DPP půjčený zcela zdarma, hradit bude pouze náklady spojené s jeho provozem. Ten potrvá celkem 2 roky. Vodíkový autobus má být nasazen do provozu na lince 170 z Jižního Města na Barrandov. Tuto linku vybral dopravní podnik především podle její délky, kopcovitého profilu a umístění.
Čtěte také: Francouzský Montpellier odmítá vodík! Objednané autobusy změní na elektřinu
Cílem celého testovacího provozu má být primárně sběr dat a zkušeností z praxe. Není tedy zatím jisté, zda se Praha cestou vodíku vydá. Rozhodně však vodík vnímá jako alternativní pohon, jenž je hodný opatrného průzkumu. Další informace se dozvíme pravděpodobně až v průběhu či po ukončení testování.
„Chci, aby DPP byl vlajkovou lodí mezi dopravními podniky v České republice a nastavoval laťku v kvalitě služeb i využívání moderních technologií. Vodík je rozhodně jednou z cest, kterými se do budoucna můžeme vydat,“ napsal v příspěvku na Facebooku Adam Scheinherr, zastupitel hlavního města Prahy a náměstek primátora pro oblast dopravy.