Hasiči na Frýdecko-Místecku budou na víkendový zásah vzpomínat ještě dlouhou dobu. Navíc si připsali prvenství v pomoci u takové nehody. V sobotu dopoledne totiž zasahovali u nehody elektrického autobusu. Ten z neznámých příčin vyjel mimo komunikaci. I když byli dva cestující převezeni do nemocnice, nikomu se nic vážného nestalo.
Přesné příčiny, proč autobus sjel do příkopu, se stále vyšetřují. Policisté ale na místě vyloučili, že by se jednalo o důsledek vysoké rychlosti nebo vyjetí z jízdního pruhu. Vůz zůstal po zastavení výrazně nakloněný na pravou stranu. Vzhledem k umístění těžkých baterií na střeše vozidla hrozilo, že standardním vyprošťovacím postupem by se autobus mohl na pravý bok převrátit.
Proto byla tato strana po dobu zásahu podepřena nafukovacími vaky. Ve voze uvízly tři osoby včetně řidiče. Díky šetrnému zásahu nemuseli hasiči rozbít žádné okno a povedlo se jim k cestujícím a řidiči dostat přes dveře. Dvě osoby byly následně převezeny na kontrolu do blízké nemocnice. Nikomu se ale nic vážného nestalo.
Čtěte také: V Ostravě vodíkové autobusy zatím nebudou, důvod neuhádnete
Samotné vyproštění vozu bylo ale náročné a trvalo mnoho dalších hodin. Autobus neměl fixační body, které se běžně při takových zásazích používají. Tažná oka na přídi i zádi navíc brzy vypověděla službu a celý zásah se opět více zkomplikoval. K pomoci tak byl přizván i majitel autobusu. Hasičské vozy spolu s vyprošťovací technikou velmi pomalým potahováním dostali autobus zpět na silnici.
Po celou dobu zásahu pomáhaly vozidlo stabilizovat nafukovací vaky, lanové navijáky a nastavovací žebříky. Linkový autobus používá elektřinu jako jediný zdroj pohonu. Nabízí 28 míst k sezení a 47 ke stání. Shodou náhod jel vůz téměř prázdný, a tak se dokázalo předejít horším následkům nehody.
Hasiči na Frýdecko-Místecku budou na víkendový zásah vzpomínat ještě dlouhou dobu. Navíc si připsali prvenství v pomoci u takové nehody. V sobotu dopoledne totiž zasahovali u nehody elektrického autobusu. Ten z neznámých příčin vyjel mimo komunikaci. I když byli dva cestující převezeni do nemocnice, nikomu se nic vážného nestalo.
Přesné příčiny, proč autobus sjel do příkopu, se stále vyšetřují. Policisté ale na místě vyloučili, že by se jednalo o důsledek vysoké rychlosti nebo vyjetí z jízdního pruhu. Vůz zůstal po zastavení výrazně nakloněný na pravou stranu. Vzhledem k umístění těžkých baterií na střeše vozidla hrozilo, že standardním vyprošťovacím postupem by se autobus mohl na pravý bok převrátit.
Proto byla tato strana po dobu zásahu podepřena nafukovacími vaky. Ve voze uvízly tři osoby včetně řidiče. Díky šetrnému zásahu nemuseli hasiči rozbít žádné okno a povedlo se jim k cestujícím a řidiči dostat přes dveře. Dvě osoby byly následně převezeny na kontrolu do blízké nemocnice. Nikomu se ale nic vážného nestalo.
Čtěte také: V Ostravě vodíkové autobusy zatím nebudou, důvod neuhádnete
Samotné vyproštění vozu bylo ale náročné a trvalo mnoho dalších hodin. Autobus neměl fixační body, které se běžně při takových zásazích používají. Tažná oka na přídi i zádi navíc brzy vypověděla službu a celý zásah se opět více zkomplikoval. K pomoci tak byl přizván i majitel autobusu. Hasičské vozy spolu s vyprošťovací technikou velmi pomalým potahováním dostali autobus zpět na silnici.
Po celou dobu zásahu pomáhaly vozidlo stabilizovat nafukovací vaky, lanové navijáky a nastavovací žebříky. Linkový autobus používá elektřinu jako jediný zdroj pohonu. Nabízí 28 míst k sezení a 47 ke stání. Shodou náhod jel vůz téměř prázdný, a tak se dokázalo předejít horším následkům nehody.