Elektromobilita přináší spoustu změn, a to nejen pro zákazníky, ale především pro automobilky. Ty se tak musejí učit nové věci a měnit dlouhé roky a desetiletí zažité principy.
Příkladem je už samotný byznys model. Vyrábět elektromobil, u kterého jsou jiné součástky, je prostě pomalu něco úplně jiného, než v případě klasických spalovacích aut.
Ano, tak nějak by se dalo shrnout, co nyní řekl technický šéf Fordu, Jim Farley. Podle něj není snadné na elektromobilech vydělávat, pokud mají obří baterii.
Pokud totiž do vozu nacpete jen obří a těžký battery-pack, abyste měli delší dojezd, ale nemáte skvělé i další komponenty, prostě se vám tím jen prodraží cena elektromobilu a vy na něm vlastně ani nevyděláte.
„Nechápu, co se v automobilovém průmyslu děje. Vše, co slyším, jsou ohlášení o dojezdu 700, 800 kilometrů. Zase další den, který je o třířadém crossoveru, který přechází na elektřinu. Takové baterie jsou obří, pokud takové baterie máte, tak s nimi nevyděláte peníze,“ řekl Farley, uvádí server Green Car Reports.
Čtěte také: Elektromobily s delším dojezdem jsou méně ekologické. Neměly by se zakázat?
„Neuděláme auto s dojezdem 1 000 kilometrů. Snažíme se udělat co nejmenší baterii tak, aby vůz měl konkurenceschopný dojezd. Nerozumím tomu, proč jsou všichni posedlí kapacitou baterie. Dneska je to tak, že se ptáte, jak velký může být dojezd. Další otázkou ale musí být, jak velkou baterii potřebujete ke konkurenceschopnému dojezdu,“ dodal Farley.
Technický šéf Fordu není jediný, kdo si myslí, že záleží nejen na kapacitě, ale možná ještě více na efektivitě celého systému. V něm je nejen baterie, ale také různá kabeláž a samozřejmě elektromotor. Můžete vyrobit elektromobil s obří baterií, ale reálně na kilowatthodinu ujet mohem méně, než v případě jiného vozu s jen o trochu menší baterkou. Je to prostě fyzika.
Elektromobilita přináší spoustu změn, a to nejen pro zákazníky, ale především pro automobilky. Ty se tak musejí učit nové věci a měnit dlouhé roky a desetiletí zažité principy.
Příkladem je už samotný byznys model. Vyrábět elektromobil, u kterého jsou jiné součástky, je prostě pomalu něco úplně jiného, než v případě klasických spalovacích aut.
Ano, tak nějak by se dalo shrnout, co nyní řekl technický šéf Fordu, Jim Farley. Podle něj není snadné na elektromobilech vydělávat, pokud mají obří baterii.
Pokud totiž do vozu nacpete jen obří a těžký battery-pack, abyste měli delší dojezd, ale nemáte skvělé i další komponenty, prostě se vám tím jen prodraží cena elektromobilu a vy na něm vlastně ani nevyděláte.
„Nechápu, co se v automobilovém průmyslu děje. Vše, co slyším, jsou ohlášení o dojezdu 700, 800 kilometrů. Zase další den, který je o třířadém crossoveru, který přechází na elektřinu. Takové baterie jsou obří, pokud takové baterie máte, tak s nimi nevyděláte peníze,“ řekl Farley, uvádí server Green Car Reports.
Čtěte také: Elektromobily s delším dojezdem jsou méně ekologické. Neměly by se zakázat?
„Neuděláme auto s dojezdem 1 000 kilometrů. Snažíme se udělat co nejmenší baterii tak, aby vůz měl konkurenceschopný dojezd. Nerozumím tomu, proč jsou všichni posedlí kapacitou baterie. Dneska je to tak, že se ptáte, jak velký může být dojezd. Další otázkou ale musí být, jak velkou baterii potřebujete ke konkurenceschopnému dojezdu,“ dodal Farley.
Technický šéf Fordu není jediný, kdo si myslí, že záleží nejen na kapacitě, ale možná ještě více na efektivitě celého systému. V něm je nejen baterie, ale také různá kabeláž a samozřejmě elektromotor. Můžete vyrobit elektromobil s obří baterií, ale reálně na kilowatthodinu ujet mohem méně, než v případě jiného vozu s jen o trochu menší baterkou. Je to prostě fyzika.