Japonský výrobce vozů představil svůj strategický plán do roku 2022 a uvedl, že se chce do budoucna zaměřit na své klíčové trhy a že již nebude v Evropě nadále uvádět na trh nové modely. Ty stávající by se měly vyprodat, podpora zůstane.
Svůj plán výrobce pojmenoval „Malý, ale krásný“ a signalizuje v něm, že hodlá klíčové investice provádět pouze ve strategických regionech, od toho si slibuje zvýšení zisku. Klíčovými regiony jsou pro tuto značku jihovýchodní Asie, Afrika, Oceánie a Jižní Amerika, kde dosahuje šesti procentního podílu na trhu, kdežto v Evropě je to pouze zanedbatelný 1% podíl. V Severní Americe je to ještě méně, 0,9 %.
Po tomto poklesu již nejsou tyto trhy pro Mitsubishi prvořadé, nicméně prodejní a servisní síť zde chce japonská firma zachovat i do budoucna. Nehodlá zde však uvádět na trh nové modely. Tiskový mluvčí nedokázal sdělit, na jak dlouho se firma stahuje z těchto trhů, ale uvedl, že se situace mění velmi rychle.
Díky této strategii chce Mitsubishi snížit fixní náklady o 20 % oproti roku 2019. Toho chce dosáhnout díky strukturálním reformám, lepší distribuci a využití výrobní kapacity. V roce 2020 chce Mitsubishi uvést na trh plug-in hybridní model Eclipse PHEV, další rok na čínský trh plně elektrický model, který vyvíjí spolu s čínským výrobcem GAC. A v roce 2022 by měla dorazit nová generace plug-in hybridního modelu Outlander PHEV.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.