Mercedes-AMG přidal do své nabídky vlajkovou loď elektrifikovaných variant, která obsadí místo na špici čtyřdvéřových GT. Vůz přichází pod názvem GT63 S E Performance. Pod kapotou bude 4litrový motor s dvojitým turbem. Plug-in hybrid dostal navíc elektrifikovanou zadní nápravu, s níž produkuje nejvyšší výkon ze všech modelů AMG vůbec.
Pohonná soustava má výkon 831 koní a točivý moment 1400 Nm. S takovým stádem koní umí sportovní fastback sprintovat na stovku za 2,9 sekundy a na 200 km/h za deset sekund. Zajímavé je, že i když zrychlení na 100 km/h je kratší než u klasického dvoudvéřového modelu Black Series o výkonu 730 koní, na dvoustovce je plug-in hybrid přibližně o sekundu pomalejší. Tachometr se u 63 S E Performance zastaví na maximální rychlosti 316 km/h.
Elektrický výkon zajišťuje motor umístěný na zadní nápravě, jehož výkon je 201 koní a nabídne točivý moment 320 Nm. Akumulátor relativně nízké kapacity 6,1 kW je umístěný přímo nad ním. Elektronický diferenciál s řízeným prokluzem umožňuje Mercedesu driftovací režim a na rozdíl od jiných elektrifikovaných vozů může toto AMG využívat elektrický pohon i na předních kolech.
Je zřejmé, že na rozdíl od jiných výkonných aut stejného segmentu, jako například Porsche Panamera Turbo S E Hybrid, kde je kladen větší důraz na účinnost, Mercedes-AMG GT S E Performance využívá všech prvků pohonu k maximalizaci výkonu. Výrobce uvádí, že elektrický dojezd činí pouhých 12 km, průměrná spotřeba paliva bude zhruba 8,6 litru na 100 kilometrů. Ekologii tedy nečekejte!
Čtěte také: Mercedes-Benz představil kompletní elektrickou strategii. Spalováky už nečekejte!
Jochen Hermann, technický generální ředitel Mercedes-AMG v souvislosti s novým GT63 S E říká, že “Mercedes-AMG byl vždy synonymem maximální dynamiky a špičkového výkonu. Při vývoji naší hybridní strategie E Performance jsme od začátku věděli, že budeme pracovat na samostatném konceptu. Nyní vstupuje do sériové výroby nový model Mercedes-AMG GT 63 S E Performance”.
Kombinace spalovacího motoru vpředu a elektrické pohonné jednotky na zadní nápravě přináší řadu výhod. Optimální rozložení hmotnosti, ideální možnost využití točivého momentu a okamžitý výkon slibují jízdní dynamiku na nejvyšší úrovni. Baterie, která přichází z vlastní vývojové dílny má dvojnásobnou výkonovou hustotu oproti běžně používaným bateriím a podobně jako řada dalších komponent je inspirována technologiemi z Formule 1.
Čtěte také: Elektrický Mercedes EQS poprvé naživo! Je to maratónec s prvotřídním vkusem
Očekává se, že proti neelektrifikovaným verzím, nebude AMG GT63 S E tak hbitý v točitých pasážích. Vzhledem k vyšší hmotnosti bude těžkopádnější a hůř ovladatelný. Standardně dodávané karbonové brzdy a masivní přední brzdové kotouče o průměru 420 mm se budou starat o to, aby 2380 kilogramů vážící sporťák uměl včas a rychle zpomalit. Model bude k dispozici v příštích měsících a stane se nejdražším vozem čtyřdvéřové modelové řady AMG GT.
Mercedes-AMG přidal do své nabídky vlajkovou loď elektrifikovaných variant, která obsadí místo na špici čtyřdvéřových GT. Vůz přichází pod názvem GT63 S E Performance. Pod kapotou bude 4litrový motor s dvojitým turbem. Plug-in hybrid dostal navíc elektrifikovanou zadní nápravu, s níž produkuje nejvyšší výkon ze všech modelů AMG vůbec.
Pohonná soustava má výkon 831 koní a točivý moment 1400 Nm. S takovým stádem koní umí sportovní fastback sprintovat na stovku za 2,9 sekundy a na 200 km/h za deset sekund. Zajímavé je, že i když zrychlení na 100 km/h je kratší než u klasického dvoudvéřového modelu Black Series o výkonu 730 koní, na dvoustovce je plug-in hybrid přibližně o sekundu pomalejší. Tachometr se u 63 S E Performance zastaví na maximální rychlosti 316 km/h.
Elektrický výkon zajišťuje motor umístěný na zadní nápravě, jehož výkon je 201 koní a nabídne točivý moment 320 Nm. Akumulátor relativně nízké kapacity 6,1 kW je umístěný přímo nad ním. Elektronický diferenciál s řízeným prokluzem umožňuje Mercedesu driftovací režim a na rozdíl od jiných elektrifikovaných vozů může toto AMG využívat elektrický pohon i na předních kolech.
Je zřejmé, že na rozdíl od jiných výkonných aut stejného segmentu, jako například Porsche Panamera Turbo S E Hybrid, kde je kladen větší důraz na účinnost, Mercedes-AMG GT S E Performance využívá všech prvků pohonu k maximalizaci výkonu. Výrobce uvádí, že elektrický dojezd činí pouhých 12 km, průměrná spotřeba paliva bude zhruba 8,6 litru na 100 kilometrů. Ekologii tedy nečekejte!
Čtěte také: Mercedes-Benz představil kompletní elektrickou strategii. Spalováky už nečekejte!
Jochen Hermann, technický generální ředitel Mercedes-AMG v souvislosti s novým GT63 S E říká, že “Mercedes-AMG byl vždy synonymem maximální dynamiky a špičkového výkonu. Při vývoji naší hybridní strategie E Performance jsme od začátku věděli, že budeme pracovat na samostatném konceptu. Nyní vstupuje do sériové výroby nový model Mercedes-AMG GT 63 S E Performance”.
Kombinace spalovacího motoru vpředu a elektrické pohonné jednotky na zadní nápravě přináší řadu výhod. Optimální rozložení hmotnosti, ideální možnost využití točivého momentu a okamžitý výkon slibují jízdní dynamiku na nejvyšší úrovni. Baterie, která přichází z vlastní vývojové dílny má dvojnásobnou výkonovou hustotu oproti běžně používaným bateriím a podobně jako řada dalších komponent je inspirována technologiemi z Formule 1.
Čtěte také: Elektrický Mercedes EQS poprvé naživo! Je to maratónec s prvotřídním vkusem
Očekává se, že proti neelektrifikovaným verzím, nebude AMG GT63 S E tak hbitý v točitých pasážích. Vzhledem k vyšší hmotnosti bude těžkopádnější a hůř ovladatelný. Standardně dodávané karbonové brzdy a masivní přední brzdové kotouče o průměru 420 mm se budou starat o to, aby 2380 kilogramů vážící sporťák uměl včas a rychle zpomalit. Model bude k dispozici v příštích měsících a stane se nejdražším vozem čtyřdvéřové modelové řady AMG GT.