Supersport mezi elektrokoly. McLaren strčí do kapsy veškerou konkurenci

  • McLaren představuje bestii na lesní traily
  • Odeberte dvě kola a dostanete oranžový trhač lesních cest
  • Kromě prémiové verze se chystají i dostupnější varianty
McLaren hyper e-bike

McLaren hyper e-bike | foto: McLaren

Výrobce prémiových supersportovních vozů a monopostů Formule 1, McLaren, rozšiřuje svoje pole působnosti a těší se, že své výrobky uvidí mnohem více i na cyklistických lesních trailech. Ano, tipujete správně. McLaren začne vyrábět i jízdní kola. A jak již název i historie značky naznačuje, o obyčejné kolo rozhodně nepůjde. Elektrokolo se rovnou zařadí do nabídky jako nejvýkonnější legální kolo pro náročné single traily a sjezdy.

Špičková technika na dvou kolech

Na trh se chystají rovnou dvě varianty. Extreme 600 a Sport 600 mohou generovat až 852W špičkového výkonu. McLaren se rovnou postaral o to, aby se na jeho bicykly nahlíželo správným pohledem. Nejde totiž o elektrokolo, ale o hyper bike. Přirovnat je tedy lze rovnou k vlajkovému modelu McLaren P1 nebo ještě lépe k hybridnímu modelu Artura. Na vývoji designu, rámu i techniky se totiž podílí stejní inženýři. Samozřejmostí je rám vyrobený z uhlíkových vláken.

Výrobce si zatím přísně střeží bližší informace o kapacitě baterie i typu elektromotoru. Stejně tak nejsou známé parametry geometrie nebo cenové rozmezí. Rámy mají být vyráběné ručně a pohon má nabídnout čtyři úrovně elektrického výkonu. Zatímco Bosch nazývá svůj nejvýkonnější režim Turbo, McLaren se více zaměřil na oblast, která mu sedí více, a tak je nejvyšší stupeň příhodně nazvaný Race.


Čtěte také: Porsche nasadí na závodech elektrické Formule E výjimečný safety car


Kolik stovek tisíc bude stát základní verze?

Model Extreme 600 je celoodpružený mullet, vpředu tedy najdeme kolo o průměru 29 palců uchycené ve vidlici se zdvihem 160 mm, vzadu poté obratnější 27,5” kolo s tlumičem o zdvihu 145 mm. Sportovněji laděný model Sport 600 nabídne rám s pevnou zadní stavbou. Jelikož není stanoven zdvih předního tlumení, dá se předpokládat, že bude sdílet stejné parametry jako extrémní sourozenec.

Specialitou jsou řídítka s integrovaným displejem, který má navodit podobný vibe jako sportovní vozy. Nezvyklé je i vestavěné přední světlo. Pokud jste zvyklí si na kole řídítka měnit, zde budete drobně bojovat s těmito výchozími prvky. Displej má podobou grafiku jako čtyřkoloví příbuzní a zobrazí i pokročilé údaje o telemetrii. To vše v plně barevném provedení. Pokud máte obavy z prémiové ceny, připravuje McLaren i nižší verze obou kol s číselným označením 250. Ty by mohly pro pohon používat běžnější motory od firem Bosch nebo Shimano. Kola budou patrně osazena vyššími řadami komponentů od SRAM a RockShox.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Supersport mezi elektrokoly. McLaren strčí do kapsy veškerou konkurenci

  • McLaren představuje bestii na lesní traily
  • Odeberte dvě kola a dostanete oranžový trhač lesních cest
  • Kromě prémiové verze se chystají i dostupnější varianty
McLaren hyper e-bike

McLaren hyper e-bike | foto: McLaren

Výrobce prémiových supersportovních vozů a monopostů Formule 1, McLaren, rozšiřuje svoje pole působnosti a těší se, že své výrobky uvidí mnohem více i na cyklistických lesních trailech. Ano, tipujete správně. McLaren začne vyrábět i jízdní kola. A jak již název i historie značky naznačuje, o obyčejné kolo rozhodně nepůjde. Elektrokolo se rovnou zařadí do nabídky jako nejvýkonnější legální kolo pro náročné single traily a sjezdy.

Špičková technika na dvou kolech

Na trh se chystají rovnou dvě varianty. Extreme 600 a Sport 600 mohou generovat až 852W špičkového výkonu. McLaren se rovnou postaral o to, aby se na jeho bicykly nahlíželo správným pohledem. Nejde totiž o elektrokolo, ale o hyper bike. Přirovnat je tedy lze rovnou k vlajkovému modelu McLaren P1 nebo ještě lépe k hybridnímu modelu Artura. Na vývoji designu, rámu i techniky se totiž podílí stejní inženýři. Samozřejmostí je rám vyrobený z uhlíkových vláken.

Výrobce si zatím přísně střeží bližší informace o kapacitě baterie i typu elektromotoru. Stejně tak nejsou známé parametry geometrie nebo cenové rozmezí. Rámy mají být vyráběné ručně a pohon má nabídnout čtyři úrovně elektrického výkonu. Zatímco Bosch nazývá svůj nejvýkonnější režim Turbo, McLaren se více zaměřil na oblast, která mu sedí více, a tak je nejvyšší stupeň příhodně nazvaný Race.


Čtěte také: Porsche nasadí na závodech elektrické Formule E výjimečný safety car


Kolik stovek tisíc bude stát základní verze?

Model Extreme 600 je celoodpružený mullet, vpředu tedy najdeme kolo o průměru 29 palců uchycené ve vidlici se zdvihem 160 mm, vzadu poté obratnější 27,5” kolo s tlumičem o zdvihu 145 mm. Sportovněji laděný model Sport 600 nabídne rám s pevnou zadní stavbou. Jelikož není stanoven zdvih předního tlumení, dá se předpokládat, že bude sdílet stejné parametry jako extrémní sourozenec.

Specialitou jsou řídítka s integrovaným displejem, který má navodit podobný vibe jako sportovní vozy. Nezvyklé je i vestavěné přední světlo. Pokud jste zvyklí si na kole řídítka měnit, zde budete drobně bojovat s těmito výchozími prvky. Displej má podobou grafiku jako čtyřkoloví příbuzní a zobrazí i pokročilé údaje o telemetrii. To vše v plně barevném provedení. Pokud máte obavy z prémiové ceny, připravuje McLaren i nižší verze obou kol s číselným označením 250. Ty by mohly pro pohon používat běžnější motory od firem Bosch nebo Shimano. Kola budou patrně osazena vyššími řadami komponentů od SRAM a RockShox.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."