Safety cars Porsche Taycan GT budou startovat na berlínském závodě Formule E
Německá značka představí dva doprovodné vozy s výkonem přes 1 000 koní
Cena budoucího sériového modelu je astronomická
Automobilka Porsche přijíždí na nadcházející závod Berlin E-Prix, který se bude konat tento víkend (11. a 12. května), se dvěma novými doprovodnými vozy pro závody Formule E. Oba automobily jsou upravenými variantami nového modelu Porsche Taycan Turbo GT.
Doprovodná vozidla prošla speciální úpravou
Safety cars Porsche Taycan GT mají speciální úpravy, včetně instalace varovných světel, vyspělé komunikační techniky a hasicích přístrojů. Jeden z vozů se pyšní exkluzivním lakováním „Purple Sky Metallic“ a je vybaven balíčkem Weissach, včetně pevného zadního křídla a absence zadních sedadel. Druhým vozem je běžný Porsche Taycan GT v barvě Shade Green Metallic. Ve výbavě tohoto modelu zůstala i dvě zadní sedadla.
Díky 800V architektuře poskytuje Porsche Taycan GT konzistentní výkon a potřebuje méně zastávek pro dobíjení. Porsche Taycan GT má dva motory, které dohromady produkují 580 kW (789 koní). Režim Attack odemkne dalších 120 kW (163 koní) po dobu deseti sekund.
Výkon přesahuje 1000 koní
Při zapnutí funkce Launch Control oba motory dočasně vyprodukují až 760 kW (1 033 koní) výkonu. Po dobu dvou sekund se tato hodnota zvýší až na 815 kW (1 108 koní). Porsche zatím nezveřejnilo maximální točivý moment Taycanu GT během normálního provozu, ale uvedlo, že maximální točivý moment při zapnuté funkci Launch Control je 1 240 Nm.
Taycan GT se ve srovnání s modelem Taycan Turbo S vyznačuje významným snížením hmotnosti až o 75 kg. Jeho sedadla jsou vyrobena z uhlíkových vláken, došlo ke snížení hmotnosti v oblasti zavazadlového prostoru a k odebrání elektrického zavírání zavazadelníku. Vůz má speciální kola s vyfrézovanými paprsky, která se na snížení celkové hmotnosti také podílí.
Porsche Taycan GT v sériovém provedení přichází do prodeje
Adaptivní podvozek Porsche Active Ride se speciálním laděním je součástí vrcholné varianty nového Taycanu. Porsche Taycan GT dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 290 km/h. Pokud je vůz vybaven balíčkem Weissach, zlepší se tyto hodnoty na 2,2 sekundy a 305 km/h. Brzdný výkon poskytují standardní keramické disky o průměru 420 mm s desetipístkovými třmeny vpředu a keramické disky o průměru 410 mm vzadu, vybavené čtyřpístkovými třmeny.
Taycan GT má baterii o kapacitě 97 kWh, která podporuje dobíjení výkonem až 320 kW. Při použití ultra rychlé nabíječky je možné dobití z 10 % do 80 % za pouhých 18 minut. S plně nabitou baterií dokáže Taycan GT ujet až 554 km (WLTP) nebo 554 km (WLTP), pokud je vybaven balíčkem Weissach.
Doručení prvních vozů Porsche Taycan Turbo GT zákazníkům je naplánováno na letošní jaro. Nejrychlejší elektrické auto z Zuffenhausenu by se tak již brzy mělo začít dostávat do prodejen Porsche. Cena vozu začíná v Německu na částce astronomických 240 000 eur (téměř 6 milionů korun).
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".