Porsche hledá nové příležitosti. Vrhne se do výroby „obýváků na čtyřech kolech“
- Luxusní automobilky znovu objevují krásu velkoprostorových vozů
- Přibude v koncernu druhý ID.Buzz?
- Porsche se inspiruje u Volva i Toyoty/Lexusu

Dlouhá desetiletí si lidé nedokázali představit Porsche v jiné podobě než ve stylu sportovního kupé s motorem umístěným vzadu. Pak to německý prémiový výrobce zkusil v segmentu SUV a s modelem Cayenne zažil neskutečný úspěch. Nyní se značka pokusí o další nemyslitelný pokus. Své štěstí zkusí s velkoprostorovým vozem. Když vlastně může Lexus, proč by nemohlo i Porsche, že?
Lambo uspělo s SUV, Volvo s MPV. Na řadě je i Porsche!
Vedoucí designér, Peter Varga, sdělil, že velkoprostorové vozy, dříve trefně nazývané MPV, dnes ve spojení s luxusem nabízí zajímavé možnosti. Pravdou je, že ještě před pár lety by si nikdo netroufl ani pomyslet na supersportovní Lamborghini se stavbou SUV. A jaký spěch Urus automobilce přináší? Ve skutečnosti jde o nejprodávanější model značky. Varga si tak troufá tvrdit, že cesta směrem k MPV rozhodně není přepal.
Reportéři z Top Gear Netherlands ředitele vyzpovídali a zjišťovali jeho názor na zahrnutí takového vozu do portfolia značky. Dle jeho slov vypadá koncept velmi dobře a nevidí jediný důvod, proč by vůz neměl ctít historii i směr značky. Když se navíc vybaví luxusním interiérem a funkcemi, půjde o zajímavý doplněk ke stávajícím modelům. Ředitel doplnil, že i Toyota uvedla na trhu vlastní velmi luxusní (hybridní) MPV podobného stylu. K vidění je často například v Singapuru. Odkazuje se na model Toyota Alphard.
Čtěte také: Volvo EM90 je tu. Elektrické MPV s dojezdem až 740 km, ale cena nepotěší
Pomůže koncernová technika?
Současný koncept Porsche Vision Renndienst je velmi odvážný ve funkční výbavě. Dá se očekávat, že produkční verze se více přiblíží současné realitě. Řidičova pozice je například umístěna uprostřed přední řady, takový extrém bychom u takto luxusně orientovaného vozu spíše očekávat neměli. Vůz chce Porsche stavět s veškerými zvyky ze spalovacích agregátů. Spousta částí se navrhuje se stejnou funkcí, například tlumiče, tuhost a struktura karoserie.
Kromě zmíněné Toyoty se Porsche ohlíží i k novému Volvu EM90. Švédové svůj nový model nazývají severským obývákem na kolech. Pohodlná a otočná kapitánská křesla jsou vybavena standardně výhřevem i chlazením, nabízí masážní funkce i polohovatelné stolečky. Cestující v zadních řadách mohou svoji pozornost na cestách upřít širokoúhlé 15,6” obrazovce. Dojezd se má pohybovat kolem 730 kilometrů. Porsche by zcela jistě chtělo nabídnout alespoň srovnatelné parametry. Na odhady dalšího vývoje nebo dokonce data uvedení na trh je ale zatím příliš brzy. Nepřijde vám inspirace koncernovým ID.Buzzem naprosto zjevná?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.