Volvo EM90 je tu. Elektrické MPV s dojezdem až 740 km, ale cena nepotěší

  • Volvo EM90 je představeno
  • Přináší nevšední design a maximální pohodlí
  • Dojezd má být až 740 km, nicméně co další specifikace a cena?
Elektrické MPV Volvo EM90

Elektrické MPV Volvo EM90 | foto: Volvo

Pro Volvo i příznivce značky byl minulý víkend naprosto zlomový. Zatímco mnoho značek ustupuje od segmetu velkoprostorových vozidel, švédská značka oficiálně a kompletně představila svého prvního zástupce této třídy, model EM90. Volvo nás na svůj „obývák na kolech“ láká a informuje po malých dávkách již nějaký ten pátek.

Volvo EM90 má mít velmi dlouhý dojezd

Podle metodiky CLTC má mít nový minivan Volvo EM90 dojezd až 738 kilometrů. Vzhledem k použitým typům testů je jasné, že primárním trhem bude Čína. Bohužel již víme, že místní údaje bývají velmi optimistické a to ještě více než nám více příbuzná metodika WLTP. Délka dojezdu se tak v realitě zajisté výrazně zkrátí.

Jak je již ze vzhledu vozu patrné, půjde především o skvělý vůz pro velké rodiny. Vnitřní uspořádání nabídne velké možnosti úprav a režimů, které se dokáže přizpůsobit velké řadě rodinných aktivit. Zajímavostí je, že vedoucí značka skupiny, Geely, použila při vývoji modelu EM90 platformu od své další automobilky, Zeekr, konkrétně od modelu 009. Abyste ovšem nebyli na pochybách, jaký vůz jste na dálničních tazích potkali, nese naprosto typické prvky skandinávské značky. Maska, světelný podpis, i zadní linie tak sdílí se svými nejmladšími sourozenci.


Čtěte také: Také Volvo opisuje u Tesly. Elektromobily bude vyrábět stejným způsobem


Kvality sesterského SUV Volvo EX90 v rodinném balení

Doufaje dlouhý dojezd má zajišťovat palubní baterie o kapacitě ohromných 116 kWh. Volvo udává schopnost rychlého nabíjení 70 % během maximálně 30 minut. Silný 200kW elektromotor zajistí dostatek výkonu a můžete si s ním vyzkoušet i sprint na stovku. Tu dá Volvo za 8,3 sekund. Spoustu vlastností pak model sdílí s vlajkovým modelem EX90. Najdeme zde obousměrné nabíjení, nejnovější systémy pokročilých asistentů i naprosto špičkovou bezpečnostní výbavu.

Posádce v předních i zadních řadách dělají společnost velké displeje infotaimentu o úhlopříčce 15,6”. V přední řadě je jí vyhrazen typický prostor nad středovou konzolí, ze zadních řad se pak můžete pohodlně koukat na stropní verzi. Jádro digitálního systému dodává čipový gigang Qualcomm ve verzi Snapdragon Cockpit Platforms.

Samozřejmostí jsou aktualizace prostřednictvím internetu. Mnoho dalších funkcí můžeme očekávat i během životního cyklu vozu. S délkou 5 206 mm, šířkou 2 024 mm a výškou 1 859 mm se bude o přední příčky na trhu prát například s Mercedesem EQV. Základní částka se má pohybovat od 114 tisíc dolarů na čínském trhu, v přepočtu 2,6 milionu korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volvo EM90 je tu. Elektrické MPV s dojezdem až 740 km, ale cena nepotěší

  • Volvo EM90 je představeno
  • Přináší nevšední design a maximální pohodlí
  • Dojezd má být až 740 km, nicméně co další specifikace a cena?
Elektrické MPV Volvo EM90

Elektrické MPV Volvo EM90 | foto: Volvo

Pro Volvo i příznivce značky byl minulý víkend naprosto zlomový. Zatímco mnoho značek ustupuje od segmetu velkoprostorových vozidel, švédská značka oficiálně a kompletně představila svého prvního zástupce této třídy, model EM90. Volvo nás na svůj „obývák na kolech“ láká a informuje po malých dávkách již nějaký ten pátek.

Volvo EM90 má mít velmi dlouhý dojezd

Podle metodiky CLTC má mít nový minivan Volvo EM90 dojezd až 738 kilometrů. Vzhledem k použitým typům testů je jasné, že primárním trhem bude Čína. Bohužel již víme, že místní údaje bývají velmi optimistické a to ještě více než nám více příbuzná metodika WLTP. Délka dojezdu se tak v realitě zajisté výrazně zkrátí.

Jak je již ze vzhledu vozu patrné, půjde především o skvělý vůz pro velké rodiny. Vnitřní uspořádání nabídne velké možnosti úprav a režimů, které se dokáže přizpůsobit velké řadě rodinných aktivit. Zajímavostí je, že vedoucí značka skupiny, Geely, použila při vývoji modelu EM90 platformu od své další automobilky, Zeekr, konkrétně od modelu 009. Abyste ovšem nebyli na pochybách, jaký vůz jste na dálničních tazích potkali, nese naprosto typické prvky skandinávské značky. Maska, světelný podpis, i zadní linie tak sdílí se svými nejmladšími sourozenci.


Čtěte také: Také Volvo opisuje u Tesly. Elektromobily bude vyrábět stejným způsobem


Kvality sesterského SUV Volvo EX90 v rodinném balení

Doufaje dlouhý dojezd má zajišťovat palubní baterie o kapacitě ohromných 116 kWh. Volvo udává schopnost rychlého nabíjení 70 % během maximálně 30 minut. Silný 200kW elektromotor zajistí dostatek výkonu a můžete si s ním vyzkoušet i sprint na stovku. Tu dá Volvo za 8,3 sekund. Spoustu vlastností pak model sdílí s vlajkovým modelem EX90. Najdeme zde obousměrné nabíjení, nejnovější systémy pokročilých asistentů i naprosto špičkovou bezpečnostní výbavu.

Posádce v předních i zadních řadách dělají společnost velké displeje infotaimentu o úhlopříčce 15,6”. V přední řadě je jí vyhrazen typický prostor nad středovou konzolí, ze zadních řad se pak můžete pohodlně koukat na stropní verzi. Jádro digitálního systému dodává čipový gigang Qualcomm ve verzi Snapdragon Cockpit Platforms.

Samozřejmostí jsou aktualizace prostřednictvím internetu. Mnoho dalších funkcí můžeme očekávat i během životního cyklu vozu. S délkou 5 206 mm, šířkou 2 024 mm a výškou 1 859 mm se bude o přední příčky na trhu prát například s Mercedesem EQV. Základní částka se má pohybovat od 114 tisíc dolarů na čínském trhu, v přepočtu 2,6 milionu korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."