Také Volvo opisuje u Tesly. Elektromobily bude vyrábět stejným způsobem

  • Stále více automobilek přechází na novou technologii
  • Gigacasting snižuje náročnost výroby a šetří náklady
  • Volvo bude technologii používat v nové továrně na Slovensku
Volvo EX90

Volvo EX90, ilustrační | foto: Volvo

Automobilka Volvo nedávno podepsala smlouvu s italským výrobcem lisů IDRA na instalaci dvou největších lisů v nové továrně na Slovensku. Volvo tak následuje Teslu a bude využívat pro výrobu svých automobilů pravděpodobně překonfigurovanou verzi stejného lisu Gigapress 9000, který je využíván například při výrobě Cybertrucku. Jedná se o největší lisy na světě, které mají velikost malého domu a jsou schopny vyvinout upínací sílu více než 9000 tun.

Gigantické lisy jsou budoucností

Zatímco o hodnotě kontraktu nepadlo ani slovo, přihlásilo se Volvo ke koupi dvou gigantických lisů pro svou novou továrnu v Košicích. Zde švédská automobilka staví výrobní závod v hodnotě 1,25 miliardy dolarů, který bude schopen vyrábět až 250 000 elektromobilů ročně. Výroba elektromobilů Volvo nové generace má začít v roce 2026.

Italská společnost IDRA, která vyrábí lisy také pro Teslu, nedávno podepsala smlouvy s automobilkami Ford a Hyundai a současně označila jako nového zákazníka „prémiovou evropskou automobilku“. Záhada je nyní vyřešena. Stejně jako jiní výrobci, také Volvo zkoumalo špičkovou technologii s cílem zvýšení výroby elektromobilů za současného snížení nákladů.

Tesla Giga Press pro Cybertruck

Tesla Giga Press pro model Cybertruck, ilustrační | foto: IDRA


Čtěte také: Tesla ukázala Giga Press v akci. Je to symfonie automobilového průmyslu


Nová technologie snižuje výrobní náklady

Gigacasting je novou výrobní metodou zahrnující lisování větších součástí podvozku oproti odlévání menších dílů, jejich vrtání a bodovému svařování. Technologie zásadně změnila způsob výroby automobilů. I když někteří kritici poukazují na možná kvalitativní rizika, snižuje tato technologie celkové výrobní náklady a tím pomáhá kompenzovat vysoké náklady na baterie, které tvoří 25 až 40 % celkové ceny elektromobilu. Poté, co Tesla v roce 2020 začala tuto technologii využívat, došlo ke snížení výrobních nákladů o 30 %.

Společnost IDRA uvádí, že celosvětově podepsala objednávky na 25 lisů, přičemž 21 z nich již bylo zákazníkům odesláno. Samotná Tesla údajně obdržela 14 lisů, včetně dvou modelů 9000 pro nový výrobní závod v Austinu, kde se vyrábí Cybertruck.

Automobilka Volvo je opět blíž stanovenému cíli, aby do roku 2025 tvořily polovinu jejího celosvětového prodeje vozidel automobily na baterie. Do roku 2030 chce společnost vyrábět vozidla pouze na elektřinu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Také Volvo opisuje u Tesly. Elektromobily bude vyrábět stejným způsobem

  • Stále více automobilek přechází na novou technologii
  • Gigacasting snižuje náročnost výroby a šetří náklady
  • Volvo bude technologii používat v nové továrně na Slovensku
Volvo EX90

Volvo EX90, ilustrační | foto: Volvo

Automobilka Volvo nedávno podepsala smlouvu s italským výrobcem lisů IDRA na instalaci dvou největších lisů v nové továrně na Slovensku. Volvo tak následuje Teslu a bude využívat pro výrobu svých automobilů pravděpodobně překonfigurovanou verzi stejného lisu Gigapress 9000, který je využíván například při výrobě Cybertrucku. Jedná se o největší lisy na světě, které mají velikost malého domu a jsou schopny vyvinout upínací sílu více než 9000 tun.

Gigantické lisy jsou budoucností

Zatímco o hodnotě kontraktu nepadlo ani slovo, přihlásilo se Volvo ke koupi dvou gigantických lisů pro svou novou továrnu v Košicích. Zde švédská automobilka staví výrobní závod v hodnotě 1,25 miliardy dolarů, který bude schopen vyrábět až 250 000 elektromobilů ročně. Výroba elektromobilů Volvo nové generace má začít v roce 2026.

Italská společnost IDRA, která vyrábí lisy také pro Teslu, nedávno podepsala smlouvy s automobilkami Ford a Hyundai a současně označila jako nového zákazníka „prémiovou evropskou automobilku“. Záhada je nyní vyřešena. Stejně jako jiní výrobci, také Volvo zkoumalo špičkovou technologii s cílem zvýšení výroby elektromobilů za současného snížení nákladů.

Tesla Giga Press pro Cybertruck

Tesla Giga Press pro model Cybertruck, ilustrační | foto: IDRA


Čtěte také: Tesla ukázala Giga Press v akci. Je to symfonie automobilového průmyslu


Nová technologie snižuje výrobní náklady

Gigacasting je novou výrobní metodou zahrnující lisování větších součástí podvozku oproti odlévání menších dílů, jejich vrtání a bodovému svařování. Technologie zásadně změnila způsob výroby automobilů. I když někteří kritici poukazují na možná kvalitativní rizika, snižuje tato technologie celkové výrobní náklady a tím pomáhá kompenzovat vysoké náklady na baterie, které tvoří 25 až 40 % celkové ceny elektromobilu. Poté, co Tesla v roce 2020 začala tuto technologii využívat, došlo ke snížení výrobních nákladů o 30 %.

Společnost IDRA uvádí, že celosvětově podepsala objednávky na 25 lisů, přičemž 21 z nich již bylo zákazníkům odesláno. Samotná Tesla údajně obdržela 14 lisů, včetně dvou modelů 9000 pro nový výrobní závod v Austinu, kde se vyrábí Cybertruck.

Automobilka Volvo je opět blíž stanovenému cíli, aby do roku 2025 tvořily polovinu jejího celosvětového prodeje vozidel automobily na baterie. Do roku 2030 chce společnost vyrábět vozidla pouze na elektřinu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."