Nový Taycan Turbo GT bere dech. Porsche na slavném okruhu trumflo i Teslu

Matouš Vrchota
  • Porsche Taycan Turbo GT je nejnovějším a nejvýkonnějším modelem řady
  • Sériová verze nového Taycanu sesadila z trůnu nejvýkonnější Teslu
  • Weissach paket ubírá na komfortu, ale přidává 50 % výkonu
Porsche Taycan Turbo GT (2025)
Porsche Taycan Turbo GT (2025)

Nové elektrické Porsche Taycan bude neskutečná střela. Náznakem toho bylo, když automobilka s prototypem lámala rekordy na ikonickém Nürburgringu. Výbornou kondici nyní potvrzuje i jeho sériový kousek ve verzi Turbo GT. Na závodním okruhu Laguna Seca v americké Kalifornii dosáhl vůz nového rekordu. Nejen pro svůj model, ale pro všechny elektromobily.

Nový Taycan Turbo GT má o třetinu vyšší výkon

Závodní jezdec Lars Kern s Taycanem Turbo GT zajel čas 1:27:87. Oproti dosavadnímu držiteli rekordu zrychlil o celou vteřinu a půl. Málo koho překvapí, že tím, kdo se o minulý nejrychlejší čas zasloužil, byla Tesla Model S Plaid. Po čtyřech letech je ale čas pro nového krále. Je důležité zmínit, že o rekord se mohou ucházet pouze tovární vozy určené pro silniční provoz, a to včetně pneumatik.

Porsche bylo modifikováno pouze v oblasti bezpečnosti, proto byly u interiéru instalovány výztuhy pro případ nehody. Mezigenerační posun je znatelný. Zatímco dříve nejvýkonnější Taycan Turbo S disponoval výkonem 750 koní, novinka nabízí nominální výkon 777 koní. Hlavní rozdíl je v použitých motorových jednotkách. Zadní pulsní invertor je nyní schopný o 50 procent vyšších hodnot (900 A). Při plném výkonu ale systém vyprodukuje až 1 019 koňských sil.


Čtěte také: Tohle auto fakt chceme! Taycan je prvním vozem s integrovaným Apple CarPlay 2


Pět mega na závodní speciál

Ovšem taková střela vás přijde i na slušnou sumu. Taycan Turbo GT s paketem Weissach a zmíněným výkonem se začne prodávat od 231 995 dolarů, tedy zhruba 5 373 000 korun. Energii bude ukládat stejná baterie s kapacitou 96 kWh jako doposud. Porsche inzeruje dojezd kolem 547 kilometrů. Vylepšení se dočkala dvoustupňová převodovka. Dostala nové převodové poměry a zvládne vygenerovat až 1 340 Nm točivého momentu. Vysoký výkon si ovšem vyžádal i úpravy v interiéru.

Ve voze tak nenajdete zadní sedačky, nádherné designerské analogové hodiny a ve voze bude rušno kvůli slabší izolaci v podlaze. Nečekejte jemné elektrické dověry dveří, s těmito musíte více prásknout. Při absenci zadních sedadel odpadla nutnost instalace zadní sady reproduktorů. Všechny zbytečné povrchové úpravy byly nahrazeny karbonem. Nabíjet budete muset pouze portem na pravé straně, přídavný před dveřmi řidiče byl taktéž odstraněn. Jak se vám líbí okruhová závodní raketa?

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články