Podle Japonců jsou elektromobily s baterií o větší kapacitě méně ekologické v oblasti emisí CO2 než srovnatelné dieselové automobily. Jenže je to jen díky tomu, že automobilka počítá s čísly, které se ji hodí do krámu…
TIP: Názor: “Elektromobily jsou k ničemu, je to omyl a nemá to budoucnost”
Automobilky musejí splnit v Evropě velmi přísné emisní limity, pokud se chtějí vyhnout vysokým pokutám. A i kvůli tomu se nakonec rozhodla přijít s elektromobilem kromě jiných firem také například Mazda.
Její crossover MX-30 však již při představení zklamal, neboť přináší pouze 35,5kWh battery pack se slibovaným papírovým dojezdem pouhých 240 km na jedno nabití. A že realita bude ještě horší, asi netřeba připomínat. K čemu takové auto? Snad jen pro jízdu po městě a nejbližším okolí.
Každopádně co je zajímavé, je údajný důvod Japonců, proč se rozhodli použít baterii s nižší kapacitou, než je u podobně stavěných elektromobilů běžné a snad i řekněme očekávané. Vždyť větší kapacitu akumulátoru a dojezd mají elektroauta jako je dokonce i Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Hyundai Kona Electric, a nepočítaje Tesly, které ujedou klidně přes 500 km v reálném provozu.
Mazda tvrdí, že to není dobré pro ekologii. Celkové emise CO2 (při používání vozidla, pro výrobu a likvidaci baterií) v případě elektromobilu Mazda MX-30 jsou prý srovnatelné jako u dieselové Mazdy 3. Počítá ovšem s tím, že u elektroauta budete měnit baterii každých 160 tisíc kilometrů, a to jak jistě uznáte, minimálně není dobrá vizitka pro automobilku, pokud by její baterie skutečně nevydržela vyšší porci ujetých kilometrů. Ano, záruka na baterii u klasických automobilek většinou dosahuje zmíněných 160 tisíc km, ovšem neznamená to, že by okamžitě přestala fungovat a bylo potřeba ji měnit za novou. Většinou jen klesne kapacita o pár procent a v dalších letech už je ztráta kapacity ještě zanedbatelnější.
Aby si Mazda ještě více obhájila svůj první elektromobil s kratším dojezdem, přišla dokonce s grafem a srovnáním konkurenčního elektromobilu, který je vybavený 95kWh battery packem. Podle Japonců je jejich elektromobil v celkovém měřítku nepatrně ekologičtější než dieselový automobil, ovšem v případě elektromobilů s větší baterií je prý mnohem ekologičtější naopak diesel. Jenže co na plat, že Mazda počítá jen na papíře a ještě s nepřesnými údaji, nikoliv s realitou. Vždyť například Tesly mají baterie, které mají a dle majitelů i skutečně vydrží přes 500 tisíc kilometrů (tedy 5x déle, než s čím počítá Mazda) a ve vývoji je už dokonce i battery pack, který má mít prodlouženou životnost dokonce přes 1,6 milionů km (to je 16x déle, než s čím počítá Mazda). Takže pak to vychází tak, že elektromobily klidně i s větším battery packem jsou mnohokrát ekologičtější v oblasti celkových CO2 emisí, než spalovací automobily.
Inu, někdy je lepší dvakrát měřit a jednou řezat, nebo to pak dopadne tak, že si akorát uříznete ostudu…
zdroj: Electrek
Podle Japonců jsou elektromobily s baterií o větší kapacitě méně ekologické v oblasti emisí CO2 než srovnatelné dieselové automobily. Jenže je to jen díky tomu, že automobilka počítá s čísly, které se ji hodí do krámu…
TIP: Názor: “Elektromobily jsou k ničemu, je to omyl a nemá to budoucnost”
Automobilky musejí splnit v Evropě velmi přísné emisní limity, pokud se chtějí vyhnout vysokým pokutám. A i kvůli tomu se nakonec rozhodla přijít s elektromobilem kromě jiných firem také například Mazda.
Její crossover MX-30 však již při představení zklamal, neboť přináší pouze 35,5kWh battery pack se slibovaným papírovým dojezdem pouhých 240 km na jedno nabití. A že realita bude ještě horší, asi netřeba připomínat. K čemu takové auto? Snad jen pro jízdu po městě a nejbližším okolí.
Každopádně co je zajímavé, je údajný důvod Japonců, proč se rozhodli použít baterii s nižší kapacitou, než je u podobně stavěných elektromobilů běžné a snad i řekněme očekávané. Vždyť větší kapacitu akumulátoru a dojezd mají elektroauta jako je dokonce i Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Hyundai Kona Electric, a nepočítaje Tesly, které ujedou klidně přes 500 km v reálném provozu.
Mazda tvrdí, že to není dobré pro ekologii. Celkové emise CO2 (při používání vozidla, pro výrobu a likvidaci baterií) v případě elektromobilu Mazda MX-30 jsou prý srovnatelné jako u dieselové Mazdy 3. Počítá ovšem s tím, že u elektroauta budete měnit baterii každých 160 tisíc kilometrů, a to jak jistě uznáte, minimálně není dobrá vizitka pro automobilku, pokud by její baterie skutečně nevydržela vyšší porci ujetých kilometrů. Ano, záruka na baterii u klasických automobilek většinou dosahuje zmíněných 160 tisíc km, ovšem neznamená to, že by okamžitě přestala fungovat a bylo potřeba ji měnit za novou. Většinou jen klesne kapacita o pár procent a v dalších letech už je ztráta kapacity ještě zanedbatelnější.
Aby si Mazda ještě více obhájila svůj první elektromobil s kratším dojezdem, přišla dokonce s grafem a srovnáním konkurenčního elektromobilu, který je vybavený 95kWh battery packem. Podle Japonců je jejich elektromobil v celkovém měřítku nepatrně ekologičtější než dieselový automobil, ovšem v případě elektromobilů s větší baterií je prý mnohem ekologičtější naopak diesel. Jenže co na plat, že Mazda počítá jen na papíře a ještě s nepřesnými údaji, nikoliv s realitou. Vždyť například Tesly mají baterie, které mají a dle majitelů i skutečně vydrží přes 500 tisíc kilometrů (tedy 5x déle, než s čím počítá Mazda) a ve vývoji je už dokonce i battery pack, který má mít prodlouženou životnost dokonce přes 1,6 milionů km (to je 16x déle, než s čím počítá Mazda). Takže pak to vychází tak, že elektromobily klidně i s větším battery packem jsou mnohokrát ekologičtější v oblasti celkových CO2 emisí, než spalovací automobily.
Inu, někdy je lepší dvakrát měřit a jednou řezat, nebo to pak dopadne tak, že si akorát uříznete ostudu…
zdroj: Electrek