Lucid se odhodlal k nepopulárnímu kroku. Propustí 400 zaměstnanců

  • Lucid byl trhem dotlačen k nepopulárnímu kroku
  • Kvůli klesajícímu zájmu o elektromobily musí propustit stovky zaměstnanců
  • Spasí americkou automobilku středně velké SUV za milion korun?
Lucid Air Touring

Lucid Air Touring | foto: Lucid

Další společnost zabývající se vývojem elektrických vozidel čeká optimalizace výroby a drobná restrukturalizace společnosti. Často se za tyto termíny schovávají nepříjemné kroky jinak nazývané propuštěním zaměstnancům. Po podobných manévrech v Tesle a Rivianu je nyní řada na Lucidu.

Velký kompenzační balíček

Generální ředitel společnosti, Peter Rawlinson, odeslal zaměstnancům firemní oběžník, který specifikuje kroky, které firma musí podstoupit v cestě za snížením nákladů. Jinými slovy přijde o práci 400 zaměstnanců. Jde o šest procent z celkového objemu. Propuštění zaměstnanci budou se společností do konce třetího čtvrtletí. Odstupné a náklady spojené s tímto krokem vyjdou Lucid zhruba na 21 až 25 milionů dolarů.

Propuštění je jedna z reakcí na klesající poptávku po elektrických vozech. Zrovna Lucid přitom v prvním čtvrtletí zaznamenal rekordní období a ani to současné se rozhodně v prodejích nevyvíjí špatně. Meziroční prodeje v prvním čtvrtletí stouply o neskutečných 39,9 procent. Na luxusní značku, kterou Lucid rozhodně je, jde o skvělé výsledky. Ve srovnání s dostupnějšími vozy má ale stále co do počtu prodaných vozidel co dohánět.

Lucid Gravity

Lucid Gravity je rodinné elektrické SUV | foto: Lucid


Čtěte také: Najde „svatý grál“? Lucid má prý nejlepší recept na úspěch elektromobilů


Udrží se luxusní značka dlouhodobě při životě?

Tesla za stejné období prodala 386 810 vozidel. Dokážete si tipnout, kolik jich prodal Lucid? Jde o půl procentního bodu, v absolutních číslech 1 967 vozů. Jak ale již bylo zmíněno, tyto automobilky si navzájem nekonkurují a nabízí vozy z odlišných segmentů. Lucid navíc stále nabízí na trhu jediný model, Air. SUV Gravity je již světu známé a prodávat se začne teprve na přelomu příštího roku. Ani tento model ale nemá ambice na to stát se masovou záležitostí.

Takový model je rozhodně v plánech automobilky, ale ještě tam také zůstane. Na výrobní linky se chystá nejdříve v roce 2026. Model Air zůstane ve velmi omezené cílové skupině. Gravity by měl oslovit větší část populace, obecně se očekává až šestinásobný zájem než o luxusní sedan. Cenovka se bude pohybovat nad hranicí 48 tisíc dolarů, tedy od milionu korun.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Lucid se odhodlal k nepopulárnímu kroku. Propustí 400 zaměstnanců

  • Lucid byl trhem dotlačen k nepopulárnímu kroku
  • Kvůli klesajícímu zájmu o elektromobily musí propustit stovky zaměstnanců
  • Spasí americkou automobilku středně velké SUV za milion korun?
Lucid Air Touring

Lucid Air Touring | foto: Lucid

Další společnost zabývající se vývojem elektrických vozidel čeká optimalizace výroby a drobná restrukturalizace společnosti. Často se za tyto termíny schovávají nepříjemné kroky jinak nazývané propuštěním zaměstnancům. Po podobných manévrech v Tesle a Rivianu je nyní řada na Lucidu.

Velký kompenzační balíček

Generální ředitel společnosti, Peter Rawlinson, odeslal zaměstnancům firemní oběžník, který specifikuje kroky, které firma musí podstoupit v cestě za snížením nákladů. Jinými slovy přijde o práci 400 zaměstnanců. Jde o šest procent z celkového objemu. Propuštění zaměstnanci budou se společností do konce třetího čtvrtletí. Odstupné a náklady spojené s tímto krokem vyjdou Lucid zhruba na 21 až 25 milionů dolarů.

Propuštění je jedna z reakcí na klesající poptávku po elektrických vozech. Zrovna Lucid přitom v prvním čtvrtletí zaznamenal rekordní období a ani to současné se rozhodně v prodejích nevyvíjí špatně. Meziroční prodeje v prvním čtvrtletí stouply o neskutečných 39,9 procent. Na luxusní značku, kterou Lucid rozhodně je, jde o skvělé výsledky. Ve srovnání s dostupnějšími vozy má ale stále co do počtu prodaných vozidel co dohánět.

Lucid Gravity

Lucid Gravity je rodinné elektrické SUV | foto: Lucid


Čtěte také: Najde „svatý grál“? Lucid má prý nejlepší recept na úspěch elektromobilů


Udrží se luxusní značka dlouhodobě při životě?

Tesla za stejné období prodala 386 810 vozidel. Dokážete si tipnout, kolik jich prodal Lucid? Jde o půl procentního bodu, v absolutních číslech 1 967 vozů. Jak ale již bylo zmíněno, tyto automobilky si navzájem nekonkurují a nabízí vozy z odlišných segmentů. Lucid navíc stále nabízí na trhu jediný model, Air. SUV Gravity je již světu známé a prodávat se začne teprve na přelomu příštího roku. Ani tento model ale nemá ambice na to stát se masovou záležitostí.

Takový model je rozhodně v plánech automobilky, ale ještě tam také zůstane. Na výrobní linky se chystá nejdříve v roce 2026. Model Air zůstane ve velmi omezené cílové skupině. Gravity by měl oslovit větší část populace, obecně se očekává až šestinásobný zájem než o luxusní sedan. Cenovka se bude pohybovat nad hranicí 48 tisíc dolarů, tedy od milionu korun.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."