Další společnost zabývající se vývojem elektrických vozidel čeká optimalizace výroby a drobná restrukturalizace společnosti. Často se za tyto termíny schovávají nepříjemné kroky jinak nazývané propuštěním zaměstnancům. Po podobných manévrech v Tesle a Rivianu je nyní řada na Lucidu.
Generální ředitel společnosti, Peter Rawlinson, odeslal zaměstnancům firemní oběžník, který specifikuje kroky, které firma musí podstoupit v cestě za snížením nákladů. Jinými slovy přijde o práci 400 zaměstnanců. Jde o šest procent z celkového objemu. Propuštění zaměstnanci budou se společností do konce třetího čtvrtletí. Odstupné a náklady spojené s tímto krokem vyjdou Lucid zhruba na 21 až 25 milionů dolarů.
Propuštění je jedna z reakcí na klesající poptávku po elektrických vozech. Zrovna Lucid přitom v prvním čtvrtletí zaznamenal rekordní období a ani to současné se rozhodně v prodejích nevyvíjí špatně. Meziroční prodeje v prvním čtvrtletí stouply o neskutečných 39,9 procent. Na luxusní značku, kterou Lucid rozhodně je, jde o skvělé výsledky. Ve srovnání s dostupnějšími vozy má ale stále co do počtu prodaných vozidel co dohánět.
Čtěte také: Najde „svatý grál“? Lucid má prý nejlepší recept na úspěch elektromobilů
Tesla za stejné období prodala 386 810 vozidel. Dokážete si tipnout, kolik jich prodal Lucid? Jde o půl procentního bodu, v absolutních číslech 1 967 vozů. Jak ale již bylo zmíněno, tyto automobilky si navzájem nekonkurují a nabízí vozy z odlišných segmentů. Lucid navíc stále nabízí na trhu jediný model, Air. SUV Gravity je již světu známé a prodávat se začne teprve na přelomu příštího roku. Ani tento model ale nemá ambice na to stát se masovou záležitostí.
Takový model je rozhodně v plánech automobilky, ale ještě tam také zůstane. Na výrobní linky se chystá nejdříve v roce 2026. Model Air zůstane ve velmi omezené cílové skupině. Gravity by měl oslovit větší část populace, obecně se očekává až šestinásobný zájem než o luxusní sedan. Cenovka se bude pohybovat nad hranicí 48 tisíc dolarů, tedy od milionu korun.
Další společnost zabývající se vývojem elektrických vozidel čeká optimalizace výroby a drobná restrukturalizace společnosti. Často se za tyto termíny schovávají nepříjemné kroky jinak nazývané propuštěním zaměstnancům. Po podobných manévrech v Tesle a Rivianu je nyní řada na Lucidu.
Generální ředitel společnosti, Peter Rawlinson, odeslal zaměstnancům firemní oběžník, který specifikuje kroky, které firma musí podstoupit v cestě za snížením nákladů. Jinými slovy přijde o práci 400 zaměstnanců. Jde o šest procent z celkového objemu. Propuštění zaměstnanci budou se společností do konce třetího čtvrtletí. Odstupné a náklady spojené s tímto krokem vyjdou Lucid zhruba na 21 až 25 milionů dolarů.
Propuštění je jedna z reakcí na klesající poptávku po elektrických vozech. Zrovna Lucid přitom v prvním čtvrtletí zaznamenal rekordní období a ani to současné se rozhodně v prodejích nevyvíjí špatně. Meziroční prodeje v prvním čtvrtletí stouply o neskutečných 39,9 procent. Na luxusní značku, kterou Lucid rozhodně je, jde o skvělé výsledky. Ve srovnání s dostupnějšími vozy má ale stále co do počtu prodaných vozidel co dohánět.
Čtěte také: Najde „svatý grál“? Lucid má prý nejlepší recept na úspěch elektromobilů
Tesla za stejné období prodala 386 810 vozidel. Dokážete si tipnout, kolik jich prodal Lucid? Jde o půl procentního bodu, v absolutních číslech 1 967 vozů. Jak ale již bylo zmíněno, tyto automobilky si navzájem nekonkurují a nabízí vozy z odlišných segmentů. Lucid navíc stále nabízí na trhu jediný model, Air. SUV Gravity je již světu známé a prodávat se začne teprve na přelomu příštího roku. Ani tento model ale nemá ambice na to stát se masovou záležitostí.
Takový model je rozhodně v plánech automobilky, ale ještě tam také zůstane. Na výrobní linky se chystá nejdříve v roce 2026. Model Air zůstane ve velmi omezené cílové skupině. Gravity by měl oslovit větší část populace, obecně se očekává až šestinásobný zájem než o luxusní sedan. Cenovka se bude pohybovat nad hranicí 48 tisíc dolarů, tedy od milionu korun.