Lucid Motors chystá konkurenci pro Teslu Model 3. Z levného kraje ale nebude

Petr Bergmann
  • Americký startup přemýšlí o nižších cenách
  • Šéf Lucidu objasnil, proč jsou aktuální ceny extrémní
  • Vysoký manažer byl u zrodu amerického nabíjecího standardu NACS
Lucid Air
Lucid Air

Generální ředitel Lucid Motors, Peter Rawlinson, se podělil o svůj plán uvést v příštích letech na trh cenově dostupnější model. Kalifornský startup aktuálně nabízí luxusní sedan Air, jehož ceny se pohybují od 82 400 dolarů za variantu Pure (bez daní a poplatků) až po ohromných 249 000 dolarů za verzi Air Saphire.

Lucid se chce (cenově) přiblížit Tesle

V rozhovoru pro ABC News se Rawlinson dotkl několika témat z automobilového prostředí, podělil se o názor na nabíjecí infrastrukturu, obavy z dojezdu elektromobilů a uvedl, že cílem značky je uvést na trh relativně dostupné elektrické vozidlo. Šéf Lucidu také uvedl, že pro přilákání investic musela automobilka představit hned na začátku špičkový produkt. Značka letos v červnu oznámila, že získala 3 miliardy dolarů. Většina z nich pochází od saudskoarabského veřejného investičního fondu, který je s více než 60 % akcií největším akcionářem Lucid Motors.

Cílem značky pro budoucnost je výroba cenově konkurenceschopného elektromobilu. Rawlinson vidí cenovou hranici na úrovni přibližně 50 000 dolarů. Tato cena se blíží horní hranici cen Tesly Model 3 a Tesly Model Y. Nicméně, po uplatnění státní daňové úlevy a dalších amerických státních pobídek se cena Modelu 3 může dostat klidně i výrazně pod 30 000 dolarů.


Čtěte také: Nový Lucid Air Sapphire má parametry z říše snů. Trumfnul dokonce i Teslu


Rychlé nabíjení nepřináší jen pozitiva

Rawlinson sice souhlasí s myšlenkou, že svět potřebuje elektromobil za 25 000 dolarů, ale model za 50 000 dolarů je v současnosti maximum, kterého je značka schopna do konce dekády dosáhnout. Zajímavé také je, že Rawlinson je bývalým vedoucím inženýrem Tesly, jehož tým navrhl konektor NACS (North American Charging Standard).

Rawlinson také řekl, že nezná velké množství uživatelů elektromobilů, kteří by denně překonávali vzdálenost 500 mil (asi 805 km). Proto se přimlouvá za zvýšení počtu nabíjecích stanic typu 2 v okolí bytových domů a pouličních parkovišť. Šéf Lucid Motors zastává názor, že rychlé nabíjení škodí životnímu prostředí, baterii vozidla a klade značné nároky na rozvodnou soustavu. To je důvodem proč upřednostňuje pomalejší nabíjení například v noci.

Lucid je jednou z mála automobilek, které dosud nepřevzaly nabíjecí standard Tesly. Ten přijalo už několik velkých značek, které následovaly Ford, který avizoval přijetí NACS od příštího roku. Rawlinson dodává, že je v tomto směru otevřený a přijetí nabíjecího standardu je věcí budoucích jednání.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články