Americká automobilka Lucid Motors dokončila první fázi stavby továrny v Arizoně, nazvané Lucid AMP-1 (Advanced Manufacturing Plant – 1). Trvalo to necelý rok. Ovšem než zde rozjede sériovou výrobu svých vozů, ještě to pár měsíců potrvá. Dříve než na jaře 2021 to prý nebude.
Každopádně prvním elektromobilem, který sjede z výrobní linky v první továrně Lucidu v Arizoně, bude Lucid Air. Jde o luxusní sedan s dojezdem až 832 kilometrů na jedno nabití, výkonem přes 1 000 koní, či zrychlením na stovku za 2,5 sekundy. Je to tedy přímá konkurence pro Teslu Model S.
Během příštích měsíců chce firma továrnu vybavit vším potřebným a rozjet pilotní výrobu, aby mohla na jaře sériově vyrábět jeden elektromobil za druhým. V první fázi má být produkční kapacita 30 tisíc vozů ročně, nicméně v plánu je postupné navyšování výroby a rozšiřování budovy. V roce 2028 by se měla výroba vyšplhat až na 400 tisíc vozů ročně.
Americká automobilka Lucid Motors dokončila první fázi stavby továrny v Arizoně, nazvané Lucid AMP-1 (Advanced Manufacturing Plant – 1). Trvalo to necelý rok. Ovšem než zde rozjede sériovou výrobu svých vozů, ještě to pár měsíců potrvá. Dříve než na jaře 2021 to prý nebude.
Každopádně prvním elektromobilem, který sjede z výrobní linky v první továrně Lucidu v Arizoně, bude Lucid Air. Jde o luxusní sedan s dojezdem až 832 kilometrů na jedno nabití, výkonem přes 1 000 koní, či zrychlením na stovku za 2,5 sekundy. Je to tedy přímá konkurence pro Teslu Model S.
Během příštích měsíců chce firma továrnu vybavit vším potřebným a rozjet pilotní výrobu, aby mohla na jaře sériově vyrábět jeden elektromobil za druhým. V první fázi má být produkční kapacita 30 tisíc vozů ročně, nicméně v plánu je postupné navyšování výroby a rozšiřování budovy. V roce 2028 by se měla výroba vyšplhat až na 400 tisíc vozů ročně.