Během včerejší online konference představila automobilka Lightyear design svého chystaného produkčního elektrického vozu s označením Lightyear 0. Vůz je na konci svého šestiletého vývojového cyklu a začíná být dostupný pro své první zájemce. Ti jej začnou využívat od podzimu letošního roku, na kdy jsou plánované první dodávky.
Lightyear je značka s kořeny v Nizozemsku. Jedná se o start-up, který se specializuje na elektromobily poháněné solární energií. Od svých počátků společnost slibovala vůz s dojezdem dosahujícím 720 kilometrů na jedno nabití. Začalo se také hovořit o prvním modelu s označením Lightyear One.
Fáze prototypu ukázala, že nastavené cíle jsou splnitelné a že automobilka se velmi realisticky přibližuje svým cílům. Již v polovině loňského roku tak Lightyear hrdě oznamoval, že se mu během testovacích jízd podařilo dosáhnout dojezdu 709 kilometrů. V říjnu pak vůz dosáhl skvělých hodnot v testu odolnosti.
Čtěte také: Quasar je nejefektivnější solární elektromobil na světě. Navíc pochází z Česka!
Během lednových testů, kde vůz opět exceloval v efektivitě jízdy, došlo i k oficiálnímu přejmenování modelu na Lightyear 0. Během včerejšího online eventu společnost zveřejnila i první oficiální fotografie modelu. Spolu s nimi jsme se dozvěděli i technické specifikace vozu.
Jeho předností jsou speciální patentované solární články. Dvojitě zakřivené panely využívají plochu pěti metrů čtverečních vozu a nabídnou dodatečný dojezd 70 kilometrů za den. V ročních číslech se jedná až o dalších 11 tisíc kilometrů, které získáte ze slunečního svitu.
V podlaze vozu se ukrývá 60 kWh baterie s dojezdem 625 kilometrů podle metriky WLTP. V kombinaci se solárním zdrojem tak můžete na jedno nabití ujet až 695 kilometrů. Automobilka tvrdí, že pokud budete vůz využívat jako průměrný Nizozemec a ujedete 50 kilometrů denně, budete schopní na jedno “zásuvkové” nabití ujet i tisíc kilometrů. To je ta hlavní devíza technologiie Lightyearu. O to více podporuje aktuální trend udržitelnosti a efektivity.
Čtěte také: Solární elektromobil Lightyear One využívá speciální pneumatiky Bridgestone
Prvním trhem se pro společnost stane Finsko. V listopadu zde půjdou do prodeje první kusy. Sami si můžete nyní za webu výrobce sestavit vlastní vůz. Cena startuje na 250 tisíci eurech (zhruba 6,1 milionu korun). Zajímavostí je, že společnost má v plánu vyrobit pouze 946 kusů tohoto modelu.
Již nyní se zaměřují na testování druhého modelu, který je již mnohem více orientovaný na masovou výrobu. I cena je zde poněkud lidovější, začínat má na 30 tisících eurech (zhruba 745 tisíc korun). Dá se tak s určitou jistotou říci, že oněch 946 majitelů vozu Lightyear 0 zafinancuje vývoj a technologii prvního modelu určeného pro masy.
V případě chystaného modelu společnost přeskakuje původní odznačení a druhý model má nést modelové označení Lightyear Two. Na trh by mělo dorazit na přelomu let 2024 a 2025. Mluvčí společnosti ale potvrzují teorii, že název Two je stále pracovní označení a neměli bychom se na něj příliš upínat.
Během včerejší online konference představila automobilka Lightyear design svého chystaného produkčního elektrického vozu s označením Lightyear 0. Vůz je na konci svého šestiletého vývojového cyklu a začíná být dostupný pro své první zájemce. Ti jej začnou využívat od podzimu letošního roku, na kdy jsou plánované první dodávky.
Lightyear je značka s kořeny v Nizozemsku. Jedná se o start-up, který se specializuje na elektromobily poháněné solární energií. Od svých počátků společnost slibovala vůz s dojezdem dosahujícím 720 kilometrů na jedno nabití. Začalo se také hovořit o prvním modelu s označením Lightyear One.
Fáze prototypu ukázala, že nastavené cíle jsou splnitelné a že automobilka se velmi realisticky přibližuje svým cílům. Již v polovině loňského roku tak Lightyear hrdě oznamoval, že se mu během testovacích jízd podařilo dosáhnout dojezdu 709 kilometrů. V říjnu pak vůz dosáhl skvělých hodnot v testu odolnosti.
Čtěte také: Quasar je nejefektivnější solární elektromobil na světě. Navíc pochází z Česka!
Během lednových testů, kde vůz opět exceloval v efektivitě jízdy, došlo i k oficiálnímu přejmenování modelu na Lightyear 0. Během včerejšího online eventu společnost zveřejnila i první oficiální fotografie modelu. Spolu s nimi jsme se dozvěděli i technické specifikace vozu.
Jeho předností jsou speciální patentované solární články. Dvojitě zakřivené panely využívají plochu pěti metrů čtverečních vozu a nabídnou dodatečný dojezd 70 kilometrů za den. V ročních číslech se jedná až o dalších 11 tisíc kilometrů, které získáte ze slunečního svitu.
V podlaze vozu se ukrývá 60 kWh baterie s dojezdem 625 kilometrů podle metriky WLTP. V kombinaci se solárním zdrojem tak můžete na jedno nabití ujet až 695 kilometrů. Automobilka tvrdí, že pokud budete vůz využívat jako průměrný Nizozemec a ujedete 50 kilometrů denně, budete schopní na jedno “zásuvkové” nabití ujet i tisíc kilometrů. To je ta hlavní devíza technologiie Lightyearu. O to více podporuje aktuální trend udržitelnosti a efektivity.
Čtěte také: Solární elektromobil Lightyear One využívá speciální pneumatiky Bridgestone
Prvním trhem se pro společnost stane Finsko. V listopadu zde půjdou do prodeje první kusy. Sami si můžete nyní za webu výrobce sestavit vlastní vůz. Cena startuje na 250 tisíci eurech (zhruba 6,1 milionu korun). Zajímavostí je, že společnost má v plánu vyrobit pouze 946 kusů tohoto modelu.
Již nyní se zaměřují na testování druhého modelu, který je již mnohem více orientovaný na masovou výrobu. I cena je zde poněkud lidovější, začínat má na 30 tisících eurech (zhruba 745 tisíc korun). Dá se tak s určitou jistotou říci, že oněch 946 majitelů vozu Lightyear 0 zafinancuje vývoj a technologii prvního modelu určeného pro masy.
V případě chystaného modelu společnost přeskakuje původní odznačení a druhý model má nést modelové označení Lightyear Two. Na trh by mělo dorazit na přelomu let 2024 a 2025. Mluvčí společnosti ale potvrzují teorii, že název Two je stále pracovní označení a neměli bychom se na něj příliš upínat.