Solární elektromobil Lightyear One využívá speciální pneumatiky Bridgestone
- Lightyear One absolvuje testovací jízdy s novou pneumatikou Bridgestone
- Díky nové technologii došlo ke snížení valivého odporu
- Dojezd elektromobilu je tak o něco delší než s jinými pneumatikami

Z průzkumu společnosti Bridgestone vyšlo najevo, že 50 % evropských řidičů zvažuje nákup elektromobilu, ale 37 % je v tomto ohledu stále skeptických, protože se obávají nedostatečné hospodárnosti a omezeného dojezdu. To však není případ solárního elektromobilu Lightyear One.
Jde o pětimetrový sedan se čtyřmi údajně vysoce efektivně fungujícími elektromotory, který se díky skvělé aerodynamice a nízkému valivému odporu nových pneumatik Bridgestone Turanza Eco může pochlubit spotřebou jen něco kolem 8 kWh/100 km. Dojezd elektromobilu má být zhruba 750 km dle WLTP.
Speciální pneumatiky od Bridgestone
Firma Bridgestone použila pro pneumatiky Turanza Eco, vyvinuté speciálně pro solární elektromobil Lightyear One od nizozemského startupu, lehkou a ekologickou technologii Enliten, čímž významně přispěl k hospodárnosti a prodloužení dojezdu, jakož i k minimalizaci vlivu na životní prostředí.
Čtěte také: Cenově dostupný solární elektromobil Lightyear na obzoru?

Lightyear One absolvuje ve druhém čtvrtletí 2021 jízdní testy a jeho prodej bude zahájen na konci čtvrtého čtvrtletí letošního roku. Cena by měla být kolem 50 000 eur, tedy v přepočtu 1,3 milionu korun. Nicméně uvidíme, jestli se vůbec tenhle samodobíjitelný elektromobil dostane oficiálně do České republiky.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.