Vzpomínáte na holandský startup Lightyear a jejich prototyp solárního automobilu? Ten se sice ještě nezačal vyrábět, už teď ale jeho tvůrce chystá variantu dostupnější běžnému smrtelníkovi.
TIP: Zdarma 1300 km ročně? U nového hybridu Hyundai se solární střechou je to možné
Dojezd kolem 800 km je sen každého elektromobilisty. A právě takovouto hodnotou se v létě pochlubil nizozemský Lightyear one – automobil pokrytý množstvím drobných solárních kolektorů. Jeho tvůrci teď oznámili vývoj “několika nových modelů”, které by se měly vejít do ceny 50 000 eur. Při současném kurzu by to znamenalo nějaké 1,3 miliony korun.
To má být lidová cena, řeknete si možná? Na poměry toho, co Lightyear slibuje dokázat, vlastně ano. Model One s cenou 3 800 000 Kč v přepočtu je pětimetrový sedan se čtyřmi údajně “vysoce efektivně fungujícími” elektromotory a chlubí se spotřebou kolem 8 kWh/100 km a dojezdem blížícím se 750 km v metodice WLTP.
Má to jen jeden háček. Model Lightyear One se ještě nevyrábí a o levnějších modelech nemáme kromě ceny jedinou informaci. Snad jen tu, že se plánují na rok 2023. Jednu pozitivní zprávu ale přeci jen přinést můžeme: máte dost času si na solární automobil našetřit.
zdroj: electrive
Vzpomínáte na holandský startup Lightyear a jejich prototyp solárního automobilu? Ten se sice ještě nezačal vyrábět, už teď ale jeho tvůrce chystá variantu dostupnější běžnému smrtelníkovi.
TIP: Zdarma 1300 km ročně? U nového hybridu Hyundai se solární střechou je to možné
Dojezd kolem 800 km je sen každého elektromobilisty. A právě takovouto hodnotou se v létě pochlubil nizozemský Lightyear one – automobil pokrytý množstvím drobných solárních kolektorů. Jeho tvůrci teď oznámili vývoj “několika nových modelů”, které by se měly vejít do ceny 50 000 eur. Při současném kurzu by to znamenalo nějaké 1,3 miliony korun.
To má být lidová cena, řeknete si možná? Na poměry toho, co Lightyear slibuje dokázat, vlastně ano. Model One s cenou 3 800 000 Kč v přepočtu je pětimetrový sedan se čtyřmi údajně “vysoce efektivně fungujícími” elektromotory a chlubí se spotřebou kolem 8 kWh/100 km a dojezdem blížícím se 750 km v metodice WLTP.
Má to jen jeden háček. Model Lightyear One se ještě nevyrábí a o levnějších modelech nemáme kromě ceny jedinou informaci. Snad jen tu, že se plánují na rok 2023. Jednu pozitivní zprávu ale přeci jen přinést můžeme: máte dost času si na solární automobil našetřit.
zdroj: electrive