Firma Lightyear se u svého elektromobilu zaměřila na co nejnižší aerodynamický odpor. Ten je u elektromobilů velice důležitý, pomáhá totiž zvýšit dojezd a zvyšuje jejich efektivitu.
TIP: Tesla má nejefektivnější elektromobil na světě
Automobilka vzala prototyp do italského Turína, otestovat v aerodynamickém tunelu několik rozdílných konfigurací s cílem dostat se pod součinitel odporu 0,20. Podle zástupců Lightyear dosáhli jednoho z nejlepších výsledků mezi pětimístnými sedany a je vysoká šance, že elektromobil Lightyear One bude nejaerodynamičtějším vozem, které v roce 2021 přijde na trh.
Není divu, tvůrci vozu nahradili zpětná zrcátka kamerami a kola dostala speciální aerodynamické kryty. Jen na nízký součinitel odporu vzduchu ale automobilka nevsází. Dalším faktorem, který prodlouží dojezd, jsou solární panely, které ho mají zvednout až o 60 kilometrů za den.
Lightyear One mít v produkční verzi dojezd až 725 kilometrů dle WLTP, baterii o velikosti 60 kWh a akceleraci z nuly na 100 km/h má zvládat za 10 sekund. Poháněna budou všechna kola, každé svým vlastním elektromotorem.
Zdroj: insideevs
Firma Lightyear se u svého elektromobilu zaměřila na co nejnižší aerodynamický odpor. Ten je u elektromobilů velice důležitý, pomáhá totiž zvýšit dojezd a zvyšuje jejich efektivitu.
TIP: Tesla má nejefektivnější elektromobil na světě
Automobilka vzala prototyp do italského Turína, otestovat v aerodynamickém tunelu několik rozdílných konfigurací s cílem dostat se pod součinitel odporu 0,20. Podle zástupců Lightyear dosáhli jednoho z nejlepších výsledků mezi pětimístnými sedany a je vysoká šance, že elektromobil Lightyear One bude nejaerodynamičtějším vozem, které v roce 2021 přijde na trh.
Není divu, tvůrci vozu nahradili zpětná zrcátka kamerami a kola dostala speciální aerodynamické kryty. Jen na nízký součinitel odporu vzduchu ale automobilka nevsází. Dalším faktorem, který prodlouží dojezd, jsou solární panely, které ho mají zvednout až o 60 kilometrů za den.
Lightyear One mít v produkční verzi dojezd až 725 kilometrů dle WLTP, baterii o velikosti 60 kWh a akceleraci z nuly na 100 km/h má zvládat za 10 sekund. Poháněna budou všechna kola, každé svým vlastním elektromotorem.
Zdroj: insideevs