Tesla má nejefektivnější elektromobil na světě

Za mořem přišli s oficiálními výsledky spotřeby u nejnovějších elektromobilů. A vypadá to, že tady po letech máme změnu na první pozici.

Od roku 2016 byl vítězem elektromobil Hyundai Ioniq Electric (test), který dle měření EPA dosahoval kombinované spotřeby 136 MPGe (jednotka udává ekvivalent k ujetým mílím na galon paliva, kdy 1 galon benzínu = 33,7 kWh). Ano, za mořem používají jiný systém než u nás (jistě vám víc říkají kWh/100 km nebo l/100 km). V tomto případě však není tak důležitý systém, jako spíše srovnání, ke kterému došlo u nejnovějších modelů.

Elektromobil Tesla Model 3 (test) ve verzi Standard Range Plus dosáhl v novém měření EPA kombinované spotřeby 141 MPGe, čímž překonal dosavadního krále Hyundai Ioniq Electric první generace (136 MPGe), ale dokonce také vylepšeného nástupce Hyundai Ioniq Electric pro rok 2020, který má trochu odlišný design a větší (také těžší) baterii. Jeho výsledek je 133 MPGe a pouze tím dorovnává původní model trojkové Tesly. Nicméně pokud se podíváme na dílčí skóre, je zajímavým zjištěním, že nový Model 3 dosahuje výrazně lepší spotřeby než Ioniq při jízdě na dálnici, kdežto ve městě zůstává efektivnější Hyundai.

Nové elektromobily Hyundai Ioniq Electric a Tesla Model 3 ukazují, že stačí menší baterie a můžete s ní získat celkem dlouhý dojezd. V případě Jihokorejců je to 170 mil, tedy necelých 300 km. U Američanů pak 250 mil, čili přes 400 km. A pokud to někomu nestačí, může si pořídit elektromobil s větší baterií a ještě delším dojezdem. To u konkurence pro stejný dojezd potřebují ne 50kWh battery pack, ale i více než 100kWh, ať už jde o Audi e-tron (test) nebo Jaguar I-Pace (test), samozřejmě pokud nebereme v potaz odlišné typy aut.

zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla má nejefektivnější elektromobil na světě

Za mořem přišli s oficiálními výsledky spotřeby u nejnovějších elektromobilů. A vypadá to, že tady po letech máme změnu na první pozici.

Od roku 2016 byl vítězem elektromobil Hyundai Ioniq Electric (test), který dle měření EPA dosahoval kombinované spotřeby 136 MPGe (jednotka udává ekvivalent k ujetým mílím na galon paliva, kdy 1 galon benzínu = 33,7 kWh). Ano, za mořem používají jiný systém než u nás (jistě vám víc říkají kWh/100 km nebo l/100 km). V tomto případě však není tak důležitý systém, jako spíše srovnání, ke kterému došlo u nejnovějších modelů.

Elektromobil Tesla Model 3 (test) ve verzi Standard Range Plus dosáhl v novém měření EPA kombinované spotřeby 141 MPGe, čímž překonal dosavadního krále Hyundai Ioniq Electric první generace (136 MPGe), ale dokonce také vylepšeného nástupce Hyundai Ioniq Electric pro rok 2020, který má trochu odlišný design a větší (také těžší) baterii. Jeho výsledek je 133 MPGe a pouze tím dorovnává původní model trojkové Tesly. Nicméně pokud se podíváme na dílčí skóre, je zajímavým zjištěním, že nový Model 3 dosahuje výrazně lepší spotřeby než Ioniq při jízdě na dálnici, kdežto ve městě zůstává efektivnější Hyundai.

Nové elektromobily Hyundai Ioniq Electric a Tesla Model 3 ukazují, že stačí menší baterie a můžete s ní získat celkem dlouhý dojezd. V případě Jihokorejců je to 170 mil, tedy necelých 300 km. U Američanů pak 250 mil, čili přes 400 km. A pokud to někomu nestačí, může si pořídit elektromobil s větší baterií a ještě delším dojezdem. To u konkurence pro stejný dojezd potřebují ne 50kWh battery pack, ale i více než 100kWh, ať už jde o Audi e-tron (test) nebo Jaguar I-Pace (test), samozřejmě pokud nebereme v potaz odlišné typy aut.

zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."