První elektromobil značky Hyundai je tady už 3 roky, přesto patří v určitých ohledech mezi stále nepřekonané elektromobily.
Moderní až lehce futuristický design, plně elektrický pohon s reálným běžným dojezdem mezi 200-250 km, a cena začínající nyní od zhruba 800 tisíc korun. Takový je ve zkratce již tři roky starý elektromobil Hyundai Ioniq Electric (test), který již před časem prošel naším klasickým redakčním testem. Tentokrát jsme se zaměřili na dlouhodobější a podrobnější pohled na disciplínu, ve které hledá soupeře jen velmi stěží. Na rekordní spotřebu.
Ioniq zvítěžil v různých testech, například i v tom zaměřeném na spotřebu a ekologii od renomovaného německého autoklubu ADAC, kde dosáhl na spotřebu úžasných 11,8 kWh/100 km a v potaz se bralo i to, že má nulové lokální emise, stejně jako ostatní elektromobily. V našem testu jsme tuto hodnotu dokonce překonali, ale zvládli jsme jezdit i se spotřebou výrazně vyšší. Přinášíme tedy pár zajímavých čísel a poznatků z našeho testování kousku, který má najeto již přes 27 tisíc km.
První i druhá generace Ioniq Electric (současná z roku 2016 a příchozí pro rok 2019) víceméně sdílí stejnou konstrukci, na které je postaven úspěch v oblasti nízké spotřeby. Jedná se o hatchback s dynamickými proporcemi, kde bylo téměř vše podřízeno k dosažení co nejlepšího součinitele aerodynamického odporu. Včetně například přidání zadního spoileru. A jak víme, právě odpor vzduchu hraje (vedle efektivity pohonné jednotky, hmotnosti, a dalších faktorů) poměrně zásadní roli v tom, jaká bude spotřeba elektromobilu a jakou nakonec ujede reálně vzdálenost. Zde se bavíme o čísle 0,24, tedy stejném součiniteli jako u Priusů od Toyoty nebo Modelu S od Tesly. Elektromobily jiných značek jsou na tom hůře, ať už jde o BMW i3 (0,29), Nissan Leaf (0,29), Volkswagen eGolf (0,28), nebo Audi e-tron (0,28, resp. 0,265 u verze s virtuálními zpětnými zrcátky). Rekordní číslo přináší až Tesla Model 3, a sice 0,23, ovšem spotřebu má oproti Ioniqu přesto vyšší.
První elektromobil značky Hyundai je tady už 3 roky, přesto patří v určitých ohledech mezi stále nepřekonané elektromobily.
Moderní až lehce futuristický design, plně elektrický pohon s reálným běžným dojezdem mezi 200-250 km, a cena začínající nyní od zhruba 800 tisíc korun. Takový je ve zkratce již tři roky starý elektromobil Hyundai Ioniq Electric (test), který již před časem prošel naším klasickým redakčním testem. Tentokrát jsme se zaměřili na dlouhodobější a podrobnější pohled na disciplínu, ve které hledá soupeře jen velmi stěží. Na rekordní spotřebu.
Ioniq zvítěžil v různých testech, například i v tom zaměřeném na spotřebu a ekologii od renomovaného německého autoklubu ADAC, kde dosáhl na spotřebu úžasných 11,8 kWh/100 km a v potaz se bralo i to, že má nulové lokální emise, stejně jako ostatní elektromobily. V našem testu jsme tuto hodnotu dokonce překonali, ale zvládli jsme jezdit i se spotřebou výrazně vyšší. Přinášíme tedy pár zajímavých čísel a poznatků z našeho testování kousku, který má najeto již přes 27 tisíc km.
První i druhá generace Ioniq Electric (současná z roku 2016 a příchozí pro rok 2019) víceméně sdílí stejnou konstrukci, na které je postaven úspěch v oblasti nízké spotřeby. Jedná se o hatchback s dynamickými proporcemi, kde bylo téměř vše podřízeno k dosažení co nejlepšího součinitele aerodynamického odporu. Včetně například přidání zadního spoileru. A jak víme, právě odpor vzduchu hraje (vedle efektivity pohonné jednotky, hmotnosti, a dalších faktorů) poměrně zásadní roli v tom, jaká bude spotřeba elektromobilu a jakou nakonec ujede reálně vzdálenost. Zde se bavíme o čísle 0,24, tedy stejném součiniteli jako u Priusů od Toyoty nebo Modelu S od Tesly. Elektromobily jiných značek jsou na tom hůře, ať už jde o BMW i3 (0,29), Nissan Leaf (0,29), Volkswagen eGolf (0,28), nebo Audi e-tron (0,28, resp. 0,265 u verze s virtuálními zpětnými zrcátky). Rekordní číslo přináší až Tesla Model 3, a sice 0,23, ovšem spotřebu má oproti Ioniqu přesto vyšší.