Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Hyundai Ioniq Electric (2019): čistokrevný elektromobil 2. generace

  |  Luboš Srb  |  8 komentářů

Jihokorejský výrobce si dal trochu na čas. V lednu letošního roku jsme se po třech letech dočkali pokračování unikátní řady Ioniq, u které si zákazník může vybírat mezi třemi elektrifikovanými verzemi – hybridem, plug-in hybridem a čistým elektromobilem. Jenže elektromobil je oficiálně představený trochu se zpožděním až nyní. Co všechno přináší nového?

Tip: Nové modely Hyundai Ioniq (2019): vylepšení první generace

Mezi největší změny u nového elektromobilu Hyundai Ioniq Electric (2019) patří o 36 % větší (kapacitnější) baterie (38,3 kWh oproti 28 kWh u první generace) slibující prodloužený dojezd (až 294 km dle WLTP), dále vylepšený interiér s větší dotykovou širokoúhlou obrazovkou, či možnost jednoduchého spárování s telefonem a ovládání na dálku, např. pro předvyklimatizování/předvytopení kabiny nebo zjištění stavu nabíjení, podobně jako např. u Tesly či Volkswagenu.

Změn je však mnohem více, pojďme se na ně podívat podrobněji.

„Naše nové modely Ioniq navazují na úspěchy první generace díky řadě vylepšení v oblastech konektivity a designu,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor. „Co se týče vozidel Hyundai pro ekologickou mobilitu, je Ioniq průkopníkem, protože nabízí našim zákazníkům všechno, co požadují, díky uživatelsky přívětivým vyspělým technologiím, které usnadňují život.“

Vylepšený design

Příď nového modelu Ioniq Electric (2019) byla modernizována novým osobitým vzorkem na uzavřeném panelu masky chladiče. Všimnout si můžete nového designu předního nárazníku se stříbrnou lištou ve spodní části a novou antracitovou lištou na zadním nárazníku, které vytvářejí ještě ušlechtilejší a dynamičtější vzhled. Světla LED pro denní svícení s novými rámečky jakož i nově nabízené světlomety LED a zadní sdružené svítilny LED byly kompletně nově uspořádány, aby Ioniq vynikal i za tmy poutavým estetickým pojetím při současném zvýšení bezpečnosti.

Vylepšená baterie a dojezd

Kapacita akumulátorů nového modelu Ioniq Electric (2019) byla zvýšena z 28 kWh na 38,3 kWh. Díky tomu mohou řidiči překonávat větší vzdálenosti mezi nabíjením. Nový Ioniq Electric se tak může pochlubit o 36 % větší kapacitou pro uložení elektrické energie, která umožňuje celkový dojezd 294 km (předběžná hodnota na základě interních testů dle metodiky WLTP). Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 295 Nm. Maximální rychlost je 165 km/hod. Elektromobil je standardně vybaven výkonnější nabíječkou 7,2 kW (doposud 6,6 kW) pro nabíjení střídavým proudem ze zásuvky typu 2. Při použití stojanu pro rychlé nabíjení výkonem 100 kW lze akumulátory nabít na 80 % kapacity za pouhých 54 minut. Při využití 50kW rychlonabíječky počítejte s dobou cca 57 min, při nabíjení přes běžnou zásuvku pak 6 hod a 5 min.

Tip: Že je nový elektromobil drahý? Hyundai Ioniq Electric můžete mít již za 495 490 Kč

Nově na dálku ovládaný smartphonem

Nový Ioniq je vybaven systémem síťového propojení vozidla Hyundai Blue Link. Integrovaná telematika umožňuje řidiči modelu Ioniq Electric na dálku spustit nebo vypnout motor prostřednictvím aplikace pro chytré telefony. U všech verzí modelu Ioniq je tímto způsobem možné dálkově zamknout nebo odemknout dveře nebo ovládat klimatizaci vozidla. Majitelé verze Plug-in nebo elektromobilu mohou díky této technologii také na jakoukoli vzdálenost zkontrolovat stav akumulátorů, aby zjistili, kdy bude nutné vozidlo nabíjet. Díky systému Blue Link je možné nabíjení dálkově ovládat a případně naplánovat prostřednictvím aplikace.

Hyundai s novým modelem Ioniq zavádí také eCall. K telefonickému spojení se záchrannými službami dojde automaticky po aktivaci airbagů nebo stisknutím tlačítka umístěného nad vnitřním zpětným zrcátkem. Nejbližší záchranné službě jsou zároveň odeslány důležité informace (informace o vozidle, čas nehody, směr jízdy, informace o airbagu a senzoru nárazu).

Pokud si zákazník vybere pro nový Ioniq satelitní navigační systém, může využívat služby LIVE Services. Řidič obdrží sedmileté bezplatné předplatné, které nabízí nejaktuálnější informace o počasí, dopravě, místech měření rychlosti jízdy (pokud to legislativa umožňuje), parkování na ulicích a v parkovacích budovách, nejbližších prodejcích nebo nabíjecích stanicích v blízkém okolí a umožní vyhledávání objektů zájmu.

https://www.youtube.com/watch?v=cDNM1GtTeaw

Na přání dodávaný multimediální systém s audiovizuálními a navigačními funkcemi zobrazuje na 10,25“ dotykovém displeji, s funkcí děleného zobrazování, rozmanité užitečné informace. Systém kromě toho disponuje funkcí hlasového ovládání s připojením ke cloudu, a to v šesti jazycích (se systémem Blue Link). Uživatelé si mohou individualizovat vylepšený displej výběrem ze dvou verzí hlavní plochy a možností upravit si zobrazované ikony a funkce. Již základní informační a zábavní systém disponuje funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. Díky nové funkci Multi-Bluetooth (standardně pouze ve spojení s 10,25“ multimediálním systémem) si mohou řidiči nového modelu Ioniq připojit k vozidlu dva telefony současně a poslouchat hudbu přenášenou prostřednictvím Bluetooth z obou telefonů.

Vylepšené technologie

Všechny verze nového modelu Ioniq, tedy nejen elektromobil, ale také hybrid a plug-in hybridní verze, jsou vybaveny komplexním souborem vyspělých technologií Hyundai SmartSense, které přispívají k mimořádně komfortní a bezpečné jízdě. Nejmodernější asistenční systémy nepřetržitě sledují okolí vozidla a chrání řidiče za jízdy před potenciálními riziky.

Komplexní soubor technologií Hyundai SmartSense, nejširší bezpečnostní výbava v tomto segmentu, zahrnuje pro nový Ioniq asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu, asistenta pro detekci chodců a nově i cyklistů a asistenta pro rozpoznávání únavy řidiče. Součástí standardní výbavy je rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent dálkových světel. Na přání se dodává asistent řízení v jízdním pruhu, který udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu a zajišťuje bezpečnou jízdu dokonce i v husté dopravě během dopravní špičky, a inteligentní upozorňování na omezení rychlosti používá přední kameru a informace z navigačního systému k rozpoznávání dopravních značek a v reálném čase zobrazuje omezení rychlosti a zákazy předjíždění.

Chytrý adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a upozorňováním na rozjezd vozidla vpředu používá radarový senzor k měření vzdálenosti vpředu jedoucího vozidla a automaticky udržuje nastavený odstup. V závislosti na provozních podmínkách dokáže automaticky zastavit a znovu se rozjet. Mezi další prvky výbavy na přání patří asistent pro sledování slepého úhlu a asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

Nový elektromobil přebírá od sesterského modelu Kona Electric (test) funkci ovládání vozidla jedním pedálem, umožňující maximální využívání technologie brzdění rekuperací kinetické energie. Řidič může zastavit vozidlo pouhým držením levé páčky na volantu, aniž by musel sešlápnout pedál brzdy. Tato funkce chytrého brzdění rekuperací automaticky mění intenzitu rekuperace v závislosti na sklonu vozovky a dopravní situaci před vozidlem po uvolnění pedálu plynu.

Nový Ioniq Electric je vybaven také režimem Eco+, který doplňuje standardní režimy Eco, Comfort a Sport. Aktivací režimu Eco+ řidič sníží spotřebu elektrické energie a prodlouží dojezd na zbývající zásobu energie v nepředvídatelných nouzových situacích.

Cena a dostupnost

Nové modely Ioniq Hybrid (2019), Plug-in Hybrid (2019) i čistě elektrická verze Ioniq Electric (2019) budou pro zákazníky na českém trhu k dispozici od září 2019.

ŠTÍTKY:, , , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
6 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
KerosinLáďa_MiEVLuboš SrbRoman Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Roman
Roman

Vypadá moc dobře, výbava velice slušná, ale cena asi bude hodně vysoká.

Kerosin
Kerosin

Souhlasím, vypadá to moc dobře, ale s tou cenou já Vám nevím. Ona už je přece jen konkurence, nebudou si moci moc vyskakovat. Osobně bych tipoval, že se to pokusí udržet pod milionem.

Kerosin
Kerosin

Jsou určitě správně ty hodnoty příkonu a časy dobíjení? Nějak se mi nezdá, že by ze: 100 kW se to dobíjelo na 80% – 54 minut, ale z polovičního příkonu 50kW jen o tři minuty více tedy jak je uvedeno 57 min. A oboje se mi to zdá dlouho k údaji, že z obyčejné zásuvky (čímž já chápu 230V / 10A max 16A) je to jen 6h a 5 min, má li jít o dobíjení optimálním rozmezí 10% až 80%. Určitě nejsou uvedené časy na rychlonabíječkách myšleny do 100%? Protože jak známo, posledních 20% bývá nepoměrně pomalejších. PS: doufám, že… Číst vice »

Láďa_MiEV
Láďa_MiEV

Jen opisují údaje ze zahraničních stránek… :(
Oproti předchozímu IONIQu se nic v manadementu baterie nezměnilo, takže předehřát baterii jistě nepůjde. Nepůjde asi ani předtopit vozidlo, pouze zapnout větrák klimy. Nabíjet se to bude podstatně pomaleji než starší model a dojezd o 14 km (54) navíc není žádná sláva…

Kerosin
Kerosin

Tak děkuji za studenou sprchu, nadšení opadlo… :-)
A jak je to tedy přesněji s těmi časy nabíjení nevíte?
Mě se při 38 kWh baterii zdá ta hodina nějak dlouhá.
Nedávno jsem měl tu čest chvíli zkušebně používat WV eUP, a byť mu vyčítám jiné nedostatky, tak zrovna při nabíjení přes CCS byl obstojně rychlý. Pravda, nabíjel jsem max 1X denně, takže nevím jak by se projevilo na delší cestě druhé či třetí nabíjení za sebou během několika hodin, ale téměř nuly na 80% to bylo řádově do 20ti minut.

Láďa_MiEV
Láďa_MiEV

Už i KONA se nabíjí déle než starý IONIQ a nový IONIQ bez chlazení kapalinou na tom fakt bude podstatně hůře. Také se mi ten čas nezdál, ale sleduji i diskuse v cizině a myslím, že nepůjde o překlep (což jsem si původně také myslel) bohužel. On starý eUP nabíjí také rychle, ale s velkou baterkou (37) to bude také hodně pomalé nabíjení. IONIQ chladí baterii alespoň ventilátorem. Už trojčata měla chlazení klimatizací… a když jsem jel několikrát v létě 900 km po německé dálnici a nabíjel každých 50 km, tak baterie max. 45-48 °C a nabíjení plnou rychlostí (tak… Číst vice »

Mobilní zobrazení